logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Redukcja ścieżek do druku

| 22.10.2020 13:10

Witam,
Zwracam się do Was z pytaniem, czy ktoś wie może jak rozwiązać problem w postaci zbyt wielu ścieżek w projekcie? Projekt jest dość mocno szczegółowy, każda centka na ciele zwierzaka jest osobną ścieżką w warstwie, drukarnia natomiast krzyczy ze taka ilość węzłów jest niedopuszczalna. Mało tego przy próbie zamiany ścieżki na kształt illustrator pokazuje komunikat ze nie może dokonać kompresji. Czy znacie może sposób na spłaszczenie elementów projektu tak alby nie były widoczne ścieżki tj żeby zwierzak był jednym wielkim elementem bez możliwości ingerencji w jego składowe? I czy ktoś może wie dlaczego zmiana obrysu na kształt nie jest możliwa?
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc!

brak ikonki
?

Katowice
wiadomości: 5
w Signs.pl od 13.10.2020
IP: 5.173.117.XXX

| 22.10.2020 13:10

Zapewne obiektów jest tak dużo, że brakuje pamięci do takiej operacji. Jeśli to możliwe to sugerowałbym robić to partiami, o ile nie jest to zadanie dla mnicha tybetańskiego...
Ostatecznie zostaje jeszcze rastrowanie, jeśli Illustrator nie da rady wygenerować pliku to otwórz plik AI za pomocą PS, powinien Ci ładnie spłaszczyć wszystko do jednej rastrowej warstwy.

brak ikonki
+ + +

Podkarpacie
wiadomości: 151
w Signs.pl od 10.09.2016
IP: 91.235.230.XXX

| 22.10.2020 17:10

Serdecznie dziękuje za odpowiedz. Niestety resteryzacja nie wchodzi w grę, ze względu na wytracenie jakości pliku. Głównym problemem jest fakt ze po użyciu funkcji obraz-kształt-konwertuj na kształt pojawia się komunikat ze obiekt nie został skonwertowany... czy ktoś może wie dlaczego tak się dzieje ?

brak ikonki
?

Katowice
wiadomości: 5
w Signs.pl od 13.10.2020
IP: 89.64.39.XXX

| 22.10.2020 18:10

Mam pewnie całkiem inną wersję Illustratora, ale opcja, o której mówisz chyba nie służy do tego, co chcesz osiągnąć.
Zmianę obrysu na kształt robi się poleceniem obiekt - rozwinięcie. Wtedy obrys przekształcany jest na ścieżkę (wypełnienie też o ile jest). Z tym, że to raczej nie rozwiąże problemu duże ilości węzłów, wręcz przeciwnie - np. prosta linia z dwóch połączonych punktów zamieni się na ścieżkę z 4 węzłami w narożnikach.
Wrzuć kawałek tej grafiki, bo może nie do końca się rozumiemy.

brak ikonki
+ + +

Podkarpacie
wiadomości: 151
w Signs.pl od 10.09.2016
IP: 91.235.230.XXX

| 22.10.2020 19:10

Rozumiem, że cmd(mac)/ctrl(win)+8 oraz "obiekt>ścieżki>uproszczenie" masz juz za sobą?

(Wiadomość zmodyfikowana przez: JanTajga dnia 22.10.2020 19:31)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

Polska
wiadomości: 2541
w Signs.pl od 09.02.2016
IP: 31.0.64.XXX

| 23.10.2020 13:10

Zamien plik na TIFF
otworz grafike w Photoshop
150 dpi w 100% wielkosci, 16 bit, CMYK (uwazaj na wielkosc Adobe programy maja ograniczenie w ilosci px na szerokosc i wysokosc)
Zapamietaj jako TIFF
Wloz do RIP i sprawdz wielkosc.
RIP generuje tez tiff ale nazywa sie roznie w zaleznosci od firmy, takze tylko bedzie musial przepisac plik. I tu juz szybko idzie.
Jesli druk jest za duzy na otworzenie w PS to zmniejsz ilosc dpi.

Stosuj to tylko jako ostatecznosc. To jest dobre rozwiazanie ale ma swoje minusy.

-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ + +

Dania
wiadomości: 169
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 62.243.227.XXX

| 24.10.2020 20:10

TomaszSB, 2020-10-23 13:58
16 bit, CMYK


Rozumiem 16bit na kanał przy mocnym retuszu/edycji zdjęć w RGB. Co to wnosi do wynikowego, spłaszczonego tiffa w CMYK poza dodatkowymi problemami?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1120
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 91.195.57.XXX

| 27.10.2020 07:10

wikamkielce, 2020-10-24 20:54
TomaszSB, 2020-10-23 13:58
16 bit, CMYK


Rozumiem 16bit na kanał przy mocnym retuszu/edycji zdjęć w RGB. Co to wnosi do wynikowego, spłaszczonego tiffa w CMYK poza dodatkowymi problemami?


Oswiec co jest tymi problemami, bedzie nauka :-)

Z tego co zrozumialem ilosc elementow graficznych, tutez wektorowych jest tak duza ze rip sobie z tym nie radzi.
Skonwertowanie na TIFF w PS na innej mocniejszej maszynie jest "prawie tym samym procesem" ktory robi RIP, bardzo upraszczajac.
Napisalem na koncu ze ja stosuje to tylko w ostatecznosc, z powodu duzej ilosci minisow takiego postepowania.



-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ + +

Dania
wiadomości: 169
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 62.243.227.XXX

| 27.10.2020 10:10

TomaszSB, 2020-10-27 07:56
Oswiec co jest tymi problemami, bedzie nauka :-)


Przygotowujesz plik WEKTOROWY od początku z myślą o druku - czyli w CMYK mając do dyspozycji 100 wartości nafarbienia na kanał (0-100% z krokiem 1).
Zamieniasz całość na bitmapę i zapisujesz jako 16 bit na kanał czyli masz teoretyczną możliwość użycia 65536 wartości na kanał, ale w praktyce masz maksymalnie te 100, których użyłeś w projekcie.
Wielkość pliku rośnie ZNACZNIE, jakości nie przybywa. Widzisz tu jakiś sens?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1120
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 79.184.19.XXX

| 27.10.2020 13:10

wikamkielce, 2020-10-27 10:25
TomaszSB, 2020-10-27 07:56
Oswiec co jest tymi problemami, bedzie nauka :-)


Przygotowujesz plik WEKTOROWY od początku z myślą o druku - czyli w CMYK mając do dyspozycji 100 wartości nafarbienia na kanał (0-100% z krokiem 1).
Zamieniasz całość na bitmapę i zapisujesz jako 16 bit na kanał czyli masz teoretyczną możliwość użycia 65536 wartości na kanał, ale w praktyce masz maksymalnie te 100, których użyłeś w projekcie.
Wielkość pliku rośnie ZNACZNIE, jakości nie przybywa. Widzisz tu jakiś sens?


Oczywiscie ze widze sens.
RIP przeprowadza podobna czynnosc co konwertowanie grafiki w PS na TIFF.
Oczywiscie nie bierzesz pod uwage wszytkiego co profil zabiera.
Ale kazdy punkt printu ma przypisane wartosci tak samo w tiffie jak i zripowanym pliku jak jeden do jednego.
RIP z TIFF przepisze te wartosc na wartosci wyjsciowe CMYK uwzgledniaja profil.
Do tego nie potrzeba duzej mocy przeliczeniowej, a wyjsciowy bedzie mial porownywalna wielkosc jesli w tiff-ie nie uzyles komprymacji.
Tak dzialaja wiekszosc znanych RIP. Zwlaszcze te oparte na motorze Adobe.

Sa inne problemy , ale jak powiedzialem, jesli komputer na ktorym znajduje sie RIP nie umi sobie poradzic to mozna zrobic o na mocniejszej maszynie w PS
Mozna tez w Indesig tak wyeksportowac zeby grafika wektorowa byla zapamietana jako rast. w Illutratorze mozna zamienic wektor na rast.


-----------------
Pozdrowienia
Tomek

avatar użytkownika
+ + +

Dania
wiadomości: 169
w Signs.pl od 28.05.2018
IP: 62.243.227.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764