logo
WIADOMOŚCI

Regulaminy Facebook’a pod lupą UOKiK

Mateusz Zawiślak  PR 17.03.2017, przeczytano 286 razy

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające, którego przedmiotem są wzorce umów i regulaminy stosowane w ramach popularnego serwisu społecznościowego facebook.com przez spółkę Facebook Ireland Ltd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/regulaminy-facebook’a-pod-lupa-uokik,31834,artykul.html

UOKiK postanowił zbadać regulaminy Facebooka m.in. w kontekście klauzul regulujących sposób wykorzystania danych osobowych użytkowników oraz procedury ich udostępniania podmiotom trzecim. Zdaniem urzędu postanowienia w tym zakresie są niejednoznaczne i niedookreślone, a to za sprawą wykorzystania np. zapisów odnoszących się do zbierania „różnych informacji na temat użytkownika”, „przez uzasadniony czas”, a które mogą podlegać przekazaniu „firmom będącym częścią Facebooka”. Jako że zapisy te mogą potencjalnie wprowadzać użytkowników w błąd, UOKiK ma przyjrzeć się stosowanym procedurom m.in. pod kątem ewentualnych naruszeń praw konsumentów.

W powyższym kontekście warto zwrócić uwagę na fakt, że komentowane regulaminy prowadzą do zawarcia przez użytkownika umowy z podmiotem zagranicznym, tj. spółką prawa irlandzkiego. O ile postępowanie wyjaśniające toczy się w sprawie, a nie przeciwko tejże spółce, to jednak może ono prowadzić do wszczęcia stosownego postępowania przeciwko samej spółce. W dotychczasowej praktyce UOKiK sprawy prowadzone przeciwko podmiotom z innych państw Unii Europejskiej zdawały się stanowić ułamek ogólnej działalności Urzędu, pomimo że został on wyposażony w stosowne narzędzia. Warto bowiem przypomnieć, że procedurę w tym zakresie wyznacza Rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie współpracy między organami krajowymi odpowiedzialnymi za egzekwowanie przepisów prawa w zakresie ochrony konsumentów.

Źródło: Taylor Wessing

Dodatkowe informacje:

Autor: Przemysław Walasek, LL.M., adwokat, partner w Kancelarii Taylor Wessing w Warszawie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Wydatki reklamowe w maju. Przoduje handel
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.
Taki sam czas na stronach WWW z nowymi technologiami dla pań i panów
Okazuje się, że w maju 2018 roku na stronach WWW związanymi z nowymi technologiami płeć piękna spędzała prawie tyle samo czasu co panowie. Sprawdź ciekawostki o polskich internautach, które przygotowała firma Gemius.
Klasyka rocka na wakacje w Rock Radiu
Już od najbliższego poniedziałku, 25 czerwca br. Rock Radio zagra klasykę rocka według wakacyjnej ramówki. Na antenie będzie można usłyszeć m.in. Piotra Kędzierskiego, Łukasza Ciechańskiego i Adama Wajraka, a w Studiu Letnim Rock Radia znani muzycy raz w tygodniu będą na żywo wybierać swoją ulubioną rockową klasyczną 10-tkę.
Współczesny konsument – przed tv z telefonem w ręku
Ponad 90 proc. polskich internautów w czasie bloków reklamowych w telewizji korzystało ze smartfona. Jedna trzecia przeglądała w tym czasie aplikacje społecznościowe, a co piąta osoba grała w gry. Co jeszcze wiemy o jakości kontaktu z reklamą na wielu ekranach? Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa przeprowadzoną dzięki pierwszemu na rynku polskim badaniu...
„Wyborcza na Początek Lata” – mnóstwo czytania na najdłuższe dni w roku
Już w najbliższą sobotę, 23 czerwca br. ukaże się wyjątkowy numer „Gazety Wyborczej”. Z okazji rozpoczynającego się lata będzie do niego dołączone specjalne wydanie „Magazynu Świątecznego” – „Wyborcza na Początek Lata”, a także przewodnik kulturalny „Co Jest Grane Latem” oraz, jak w każdą sobotę, nowy numer...
 
niedziela 24.06.2018, 71 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone