logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama audio online w pigułce: poradnik Grupy Roboczej Audiowideo IAB Polska

  PR 06.08.2021, przeczytano 424 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Robocza Audiowideo, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała publikację „Poradnik Reklamy Audio Online”. Według badania Mediapanel serwisy związane z audio w styczniu 2021 roku odwiedziło aż 16,4 mln realnych użytkowników, co stanowi niemal 50% polskich internautów. Poradnik przygotowany przez ekspertów rynkowych odpowiada na wątpliwości dotyczące prowadzenia skutecznych działań reklamowych w tym segmencie rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-audio-online-w-pigulce%3A-poradnik-grupy-roboczej-audiowideo-iab-polska,392536,artykul.html

Audio w internecie wydaje się być obecne od zawsze. Znany wszystkim format mp3 został opracowany już w 1993 roku i walnie przyczynił się do popularyzacji audio online. Przełom lat 90. i 2000. to okres, w którym jak grzyby po deszczu powstawały platformy P2P służące do wymiany plików audio i wideo.

Obecnie, patrząc bliżej na podmioty tworzące ten rynek, można wyróżnić trzy podstawowe grupy:

To co je wszystkie łączy, to przede wszystkim legalne źródło pochodzenia, co jest bardzo istotne zarówno dla użytkowników jak i reklamodawców. W poszczególnych częściach poradnika eksperci opisują cechy każdego z powyższych mediów.

– Poradnik Reklamy Audio Online to kompendium wiedzy z zakresu tego typu reklamy. Stanowi on zarówno idealny wstęp dla osób, które nie znają jeszcze tej części rynku, jak również pogłębienie i usystematyzowanie informacji dla osób, które już korzystają z reklamy audio online. Znajdziecie w nim swobodny, lecz kompleksowy wstęp wprowadzający do świata audio online. Obrazujący jego transformację, a także pogłębione usystematyzowanie zakresu możliwości reklamowych, charakterystykę użytkowników, formatów reklamowych czy modeli emisji. Prace nad poradnikiem w Grupie Roboczej Audiowideo IAB Polska (a także poza Grupą) trwały prawie rok, a nad ich przebiegiem i redakcją czuwał Adam Pachla z Grupy RMF. Efektem prac jest poradnik, który z czystym sumieniem mogę polecić wszystkich chcącym zgłębić wiedzę w zakresie reklamy audio online. – mówi Rafał Jung, szef Grupy Roboczej Audiowideo przy IAB Polska; Marketing Product Manager w Polska Press Grupa.

Publikacja składa się z następujących rozdziałów:

  • Radia internetowe
  • Serwisy streamingowe
  • Podcasty
  • Landscape Audio Platformy streamingowe
  • Streaming dźwięku – przegląd platform, treści i sposobów
  • Podcasty
  • Tematycznie charakterystyczni
  • (R)EWOLUCJA audio
  • Reklama audio: formaty, modele rozliczeniowe, targetowanie
  • Programmatic Audio
  • Gdzie i jak słuchamy dziś cyfrowych treści
  • Pomiar audio
  • Wyzwania dla formatu digital audio w roku 2021
  • Case study: Polkomtel Sp. z o.o.
  • Case study: ING Bank Śląski

Autorami materiału są członkowie Grupy Roboczej: Adam Pachla, Grupa RMF; Jarosław Śliżewski, Grupa Radiowa Agory; Michał Jeziółkowski, Społeczności; Radek Sączek, Tandem Media; Michał Dobrzański, Tandem Media; Marcin Kozera, Wirtualna Polska Media; Małgorzata Kmieciak, Smart; Marcin Pyra, Grupa RMF; Magda Stępińska-Ponganis, MOVIads.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764