logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama Devil Energy: Producent przegrywa kolejną sprawę w sądzie

  PR 18.02.2019, przeczytano 653 razy
ilustracjastrzałka
https //www.facebook.com/DevilEnergy/

Firma Waterius Sp. z o.o., którą sąd w 2018 roku zobowiązał do przeprosin i zapłaty 60.000 zł za opublikowanie niezgodnej z dobrymi obyczajami reklamy słodzonego napoju Devil Energy, przegrała kolejną sprawę sądową ze Stowarzyszeniem Twoja Sprawa. W efekcie ma zapłacić dodatkowo 30.000 złotych oraz 2.000 zł za każdy dzień opóźnienia w opublikowaniu przeprosin za wspomnianą reklamę. STS zapowiada złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości firmy. Ponadto Stowarzyszenie zapowiada pozew za kolejną reklamę, która seksualizuje postać małego chłopca


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-devil-energy%3A-producent-przegrywa-kolejna-sprawe-w-sadzie,381296,artykul.html

W 2018 roku na profilu facebookowym Devil Energy opublikowano reklamę z wizerunkiem kobiety klęczącej przed mężczyzną nawiązując do seksu oralnego. W wyniku pozwu złożonego przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa przeciwko firmie Waterius Sp. z o.o., sąd rejonowy w Legnicy uznał, że reklama była niezgodna z dobrymi obyczajami i zasądził od spółki kwotę 60.000 złotych na rzecz jednej z organizacji społecznych wspierających polską młodzież ze Wschodu, oraz nakazał opublikowanie przeprosin na facebookowym profilu Devil Energy.

Do dzisiaj prawomocny wyrok sądu nie został wykonany przez Waterius. Co więcej, na facebookowym profilu Devil Energy pojawiła się informacja, że przeprosiny nie zostaną opublikowane. Spółka nie zapłaciła również pieniędzy na cel społeczny. W związku z tym, Stowarzyszenie Twoja Sprawa zainicjowało kolejną sprawę i uzyskało właśnie korzystne dla siebie orzeczenie.

Sąd tym razem nie tylko zasądził 30.000 zł jako sankcję za niewykonanie przez Waterius wcześniejszego wyroku, ale co więcej, zobowiązał Waterius do publikacji przeprosin pod rygorem ukarania kwotą 2.000 zł za każdy dzień zwłoki. W związku z tym, każdy kolejny miesiąc zwłoki w publikacji wyroku będzie kosztował spółkę kwotę 60.000 zł. Orzeczenie nie jest jeszcze prawomocne.

- Jeżeli Waterius Sp. z o.o. w dalszym ciągu nie zastosuje się do orzeczeń sądów i nie zapłaci całości należności, w imieniu Stowarzyszenia Twoja Sprawa wkrótce złożymy wniosek o ogłoszenie upadłości spółki i będziemy badać możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności władz spółki – deklaruje mec. Katarzyna Paczuska-Tokarska z kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, która reprezentowała Stowarzyszenie pro bono w tej sprawie.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zapowiada także podjęcie kroków prawnych w związku z kolejną reklamą opublikowaną na profilu facebookowym napoju Devil Energy. Chodzi o reklamę, która utrzymana jest  w podobnej konwencji jak poprzednie, lecz tym razem postacią, która w niej występuje jest mały chłopiec oraz hasło: „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach”. Spółka próbuje tę skandaliczną kreację, która oburzyła wiele osób, tłumaczyć rzekomą kampanią społeczną na temat konsumpcji napojów energetycznych przez dzieci. Zdaniem Stowarzyszenia Twoja Sprawa wykorzystywanie dzieci w sposób seksualizujący je nie może być akceptowane w branży reklamowej. Skarga do Rady Reklamy została już złożona przez Stowarzyszenie.

Obecnie Stowarzyszenie Twoja Sprawa ustala, czy i tym razem za opublikowanie reklamy odpowiada Waterius, czy inny podmiot z sieci spółek powiązanych z Jolantą Hauzer. Strona internetowa, do której kieruje facebookowy profil Devil Energy, nie zawiera jasnych informacji na temat podmiotu ją prowadzącego, co dodatkowo niekorzystnie świadczy o całym przedsięwzięciu.

- Wszystko wygląda mało profesjonalnie, a co więcej jest niezgodne z polskim prawem, które nakazuje identyfikować podmioty prowadzące tego typu strony internetowe – podkreśla Izabela Karska ze Stowarzyszenia. Prawnicy Stowarzyszenia zapowiadają dalsze kroki prawne wobec podmiotów odpowiedzialnych.

Źródło: Stowarzyszenie Twoja Sprawa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

138 milionów funtów będzie kosztować kampania informacyjna, która ma pomóc między innymi przedsiębiorcom przygotować się na utrudnienia związane z tak zwanym twardym brexitem[1]. Daily Telegraph określił tę akcję jako największe tego typu działanie od czasów drugiej wojny światowej. Dodatkowo brytyjski rząd ma przeznaczyć jeszcze w tym roku...
Polskie firmy VR przodują na liście najlepszych na świecie
Rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości zyskują w Polsce na popularności. Narzędzia VR coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w grach, lecz także w biurach architektonicznych czy firmach meblowych. Polskie firmy eksperymentują z nowatorskimi narzędziami i uczestniczą w realizacji projektów VR, które cieszą się globalną popularnością.
Obchodzony dziś Dzień Pracoholików to świetna okazja, żeby przyjrzeć się, jak wygląda podejście Polaków do pracy i czy umiemy znaleźć tzw. work-life balance. Według danych OECD Polska jest w czołówce państw europejskich pod względem liczby przepracowanych godzin z wynikiem średnio 1792 godzin rocznie. Wyprzedzają nas jedynie Rosja i Grecja. Psycholodzy...
Firmy transportowe hamują, są w najgorszej sytuacji od prawie 5 lat. W lepszych nastrojach budownictwo i produkcja W III kwartale br. nastroje przedsiębiorców w poszczególnych branżach są zróżnicowane.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764