logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama Fiata wywołała kłótnie

   18.02.2008, przeczytano 3169 razy
ilustracjastrzałka
W reklamie wykorzystywane jest m.in. logo NSZZ Solidarność

Najważniejsze polskie symbole narodowe - "Solidarność", Okrągły Stół, a nawet papież Jan Paweł II pojawiły się w reklamie nowego Fiata 500. Twórcy spotu tłumaczą, że chcieli się odwołać do naszych narodowych emocji, a Fiat jest częścią polskiej historii. Nie wszystkich to przekonuje, bo 90-sekundowy filmik wywołał burzliwą dyskusję - pisze DZIENNIK.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-fiata-wywolala-klotnie,6820,artykul.html

"Pytam się: co to ma niby być?" - oburza się "Aroslav" na jednym z forów internetowych. "Jak można takie małe coś porównywać do "Solidarności", papieża, studenta na placu Tiananmen, obrad Okrągłego Stołu itd.? Nie wiem jak was, ale mnie ta reklama bardzo wkurzyła" - wyznaje. "Tak działają reklamy" - odpowiadają inni internauci.

W spocie pojawiają się portrety ludzi związanych z polską kulturą i historią - Lecha Wałęsy podpisującego porozumienia sierpniowe, Janusza Korczaka, Krzysztofa Kieślowskiego czy Krystyny Jandy. Widzimy też symboliczne obrazy - okrągły stół, papieża schylającego się, by ucałować ziemię, zdjęcie ataku na budynek PAST podczas Powstania Warszawskiego. A w tle słychać ciepły głos lektora pouczającego, że "życie to zbiór miejsc i ludzi, którzy nadają sens czasom, w których żyjemy". Na koniec pojawia się logo Fiata i hasło "On także jest częścią naszej historii". Czy to może oburzać?

Więcej na stronach Dziennika:
www.dziennik.pl/wydarzenia/article126403/Reklama_z_papiezem_wywolala_klotnie.html

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligrafia w marketingu - szkolenie
Wydawnictwo Polski Drukarz, wydawca magazynu „Świat DRUKU”, poświęconego szeroko pojętej branży poligraficznej, reklamowej i opakowaniowej, oraz organizator wydarzeń branżowych w ramach Akademii Wiedzy, zaprasza na szkolenie „Poligrafia w marketingu”, które odbędzie się w Warszawie 19 marca br. w godz. 9.00–17.00.
Sukces Screen Network w konkursie Digital Signage Awards 2025
Screen Network zdobył prestiżową nagrodę Digital Signage Awards 2025 za projekt AI Screen w Galerii Katowickiej. Projekt zdobył główną nagrodę w kategorii „Timely Data-Driven Displays and Creative”. To niezwykłe wyróżnienie potwierdza, że polska technologia i innowacyjność stają się znaczącą siłą na międzynarodowej scenie.
oS3 i ONE House realizują kampanię dla Urlop.pl
Agencje oS3 i ONE House, wchodzące w skład Grupy ONE House, realizują pierwszą ogólnopolską kampanię dla marki Urlop.pl. Kampania „Urlop pełen pasji!” to debiut marki w mediach masowych, który nastąpił po rebrandingu i zmianie nazwy z Fostertravel.pl na Urlop.pl w listopadzie 2024 roku. Jej głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz...
StratosMedia i Sony z aplikacją AITRIOS dla digital signage
StratosMedia, wiodący dostawca rozwiązań Digital Signage i komunikacji wizualnej, ogłosił nową aplikację zintegrowaną z "AITRIOS”, platformą wykrywania sztucznej inteligencji dostarczaną przez Sony Semiconductor Solutions i jej profesjonalną serię wyświetlaczy Sony BRAVIA, aby zapewnić bezprecedensowe aplikacje Vision AI w kompletnym ekosystemie Digital Signage.
GPW i Euvic Digital łączą siły w kampanii promującej ETF-y
 Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wraz z agencją Euvic Digital (Euvic Performance) realizują kompleksową kampanię marketingową mającą na celu popularyzację funduszy ETF wśród inwestorów. W ramach współpracy powstał serwis internetowy www.etfnagpw.pl, który pełni rolę centrum wiedzy o funduszach ETF notowanych na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764