logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Reklama i sztuka - gdzie szukać informacji?

   22.01.2002, przeczytano 9392 razy

Jestem studentką IV roku na kierunku Zarządzanie i marketing. Ponieważ moje zainteresowania odbiegają od tego kierunku, chciałam je wykorzystać w mojej pracy licencjackiej (śmiały temat) "Połączenie elementów sztuki w reklamie". Chciałam prosić o podpowiedź gdzie mogę szukać informacji na ten temat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-i-sztuka---gdzie-szukac-informacji,776,artykul.html

ODPOWIEDZI:

Artur Klamut:
Proszę odwiedzić strony konkursów reklamowych które dotyczą sztuki reklamy. Czy to jest European Design Annual, czy Kreatura - wszędzie znajdzie Pani materiał dot. sztuki reklamy. Co do sztuki *i* reklamy proszę poszukać informacji o Andy Warholu i Royu Lichtensteinie.
Książek na te tematy jest niezmiernie mało. Za to można skutecznie szukać w serwisach internetowych poświęconych konkursom dotyczącym projektowania i reklamy (pamiętając, że część z nich ma charakter bardziej promocji osiągnięć agencji - również artystycznych - niż obiektywnej oceny sztuki reklamowej).

Łukasz Łukasiewicz:
Proponuję przestudiować uważnie teksty Janusza Krupińskiego z krakowskiej ASP - specjalisty od metodologii i teorii designu. Wprawdzie design to nie to samo co reklama, ale jest to również sztuka stosowana. Reklama się nią w wielkiej mierze posługuje i problemy teoretyczne powstające na styku sztuki czystej i stosowanej są tu podobne jak w wypadku reklamy. Teksty są często zaopatrzone w bardzo bogatą bibliografię, która z pewnością wystarczy na długie miesiące studiowania :-).
Prace można znaleźć na stronach magazynu rzeczy o dizajnie:
http://rzeczy.art.pl

oraz na prywatnych jego stronach:
www.wieczysta.krakow.pl/~krupa

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Studentko IV roku, piszę na kulturoznawstwie pracę na ten temat, więc chętnie skorzystam ze żródeł, które trafiły w Twoję ręcę. Ja odsyłam Cię do książki, która trafi mam nadzieję w Twoje gusta - "Sztuka a reklama" Kisielewskiego.

Pozdrawiam
mszyma@poczta.mnc.pl

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764