Jestem studentką IV roku na kierunku Zarządzanie i marketing. Ponieważ moje zainteresowania odbiegają od tego kierunku, chciałam je wykorzystać w mojej pracy licencjackiej (śmiały temat) "Połączenie elementów sztuki w reklamie". Chciałam prosić o podpowiedź gdzie mogę szukać informacji na ten temat.
ODPOWIEDZI:
Artur Klamut:
Proszę odwiedzić strony konkursów reklamowych które dotyczą sztuki reklamy. Czy to jest European Design Annual, czy Kreatura - wszędzie znajdzie Pani materiał dot. sztuki reklamy. Co do sztuki *i* reklamy proszę poszukać informacji o Andy Warholu i Royu Lichtensteinie.
Książek na te tematy jest niezmiernie mało. Za to można skutecznie szukać w serwisach internetowych poświęconych konkursom dotyczącym projektowania i reklamy (pamiętając, że część z nich ma charakter bardziej promocji osiągnięć agencji - również artystycznych - niż obiektywnej oceny sztuki reklamowej).
Łukasz Łukasiewicz:
Proponuję przestudiować uważnie teksty Janusza Krupińskiego z krakowskiej ASP - specjalisty od metodologii i teorii designu. Wprawdzie design to nie to samo co reklama, ale jest to również sztuka stosowana. Reklama się nią w wielkiej mierze posługuje i problemy teoretyczne powstające na styku sztuki czystej i stosowanej są tu podobne jak w wypadku reklamy. Teksty są często zaopatrzone w bardzo bogatą bibliografię, która z pewnością wystarczy na długie miesiące studiowania :-).
Prace można znaleźć na stronach magazynu rzeczy o dizajnie:
http://rzeczy.art.pl
oraz na prywatnych jego stronach:
www.wieczysta.krakow.pl/~krupa