Gdańska firma Studio Minuta 8 wystąpiła z inicjatywą konkursu promującego kreatywne rozwiązania w dziedzinie estetyki przestrzeni publicznych, z naciskiem na rolę reklamy zewnętrznej. Zadanie polega na znalezieniu i sfotografowaniu ciekawych realizacji outdoorowych (np. z rodziny ambient media). Może to być reklama stała i ruchoma - ważne, by wyróżniała się na tle standardowych billboardów.
Geneza
Pomysł na konkurs powstał w odpowiedzi na zabawny, a czasami smutny i irytujący obraz przestrzeni publicznych zagraconych wszelkiego rodzaju nośnikami marketingowymi, w szczególności bitymi niemal taśmowo i bez polotu billboardami i siatkami elewacyjnymi.
W dużych miastach Polski powoli zapominamy jak wygląda prawdziwa pierzeja czy panorama. Reklama, zamiast być integralną częścią tkanki miejskiej, uzupełniać ją, wprowadzać życie, koloryt i lokalny charakter, stała się gigantycznym pasożytem, który przerósł żywiciela.
Idea
Skądinąd wiadomo, że większą i bardziej przekonującą siłę od narzekań i sporów mają pozytywne przykłady. Stąd pomysł na znalezienie i pochwalenie najciekawszych i nietypowych realizacji reklamy zewnętrznej.
Chcemy, z Waszą pomocą, znaleźć przykłady reklam w miastach (a nawet wsiach), które wykraczają poza sztampowe formy, atakujące nas co dnia.
Terminarz
Data rozpoczęcia konkursu: 10.10.2008
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń: 15.12.2008
Ogłoszenie wyników: do 22.12.2008
Zasady
Decyzję, jakie realizacje wybrać i zgłosić do konkursu pozostawiamy Wam. Jedyne, czego wymagamy, to żeby pokazywały kreatywną pracę wykonawców, projektantów i inwestorów.
- tablet Wacom Bamboo Fun (bardziej dla grafików),
- dalmierz laserowy Bosch PLR 30 (bardziej dla architektów),
- gra planszowa Monopoly Tu i Teraz z Gdynią na planszy (nie tylko dla lokalnych patriotów).
Zasady są proste: znajdź i sfotografuj reklamę zewnętrzną, która urzekła Cię w szczególny sposób, dodaj parę słów od siebie i wyślij zgłoszenie na adres konkurs(at)minuta8.pl.
Po zakończeniu konkursu, jury wybierze 3 najlepsze prace. Zdobywca 1. miejsca będzie miał prawo wyboru jednej z trzech powyższych nagród. Zdobywca 2. miejsca prawo wyboru jednej z dwóch pozostałych, a zdobywcy 3. miejsca przypadnie w udziale trzecia nagroda.
Uwaga! W trakcie trwania konkursu niektóre fotografie mogą zostać opublikowane na blogu o dobrej i złej reklamie (wordpress.minuta8.pl).
Informacje i regulamin: konkurs.minuta8.pl
Źródło: Studio Minuta 8