logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

reklama na monitorach w autobusach

Strona 1/2  1 2

| 19.09.2007 20:09

witam,

nosze sie z zamiarem zainstalowania monitorow w srodkach komunikacji miejskiej (autobusy, miasto 150tys ludzi).

nie liczac problemu z dogadaniem sie z urzedem miasta itp. czy ktos cos wie na ten temat?

dla zainteresowanych linki:
telewizja-reklamowa.pl oraz www.mobilmedia.com.pl

koszt inslatalcji w 1 busie to niecale 10tys zl.

cena uslugi dla klienta bardzo rozna, oto cenniki w/w firm:
telewizja-reklamowa.pl/cennik.html oraz www.mobilmedia.com.pl/index.php?page=cennik.2007.mobilmedia

w skrocie powiem ze miesiac w firmie nr 1 kosztuje 1000zl (20sek reklma w 8 minut bloku) - jest to cena na 10 autobusow!
natomiast miesiac w firmie nr 2 kosztuje 750zl (20sek reklama w 6 minutowym bloku).

mozna powiedzeciec ze ceny podobne, tyle ze cena firmy nr 2 to jest na JEDEN autobus - czyli w skrocie jest ona ok 10 razy drozsza!! WOW!

czy ktokolwiek ma jakiekolwiek pojecie jak ten biznes wyglada w praktyce? czy sa klienci na taka reklame? wg mnie jest to pomysl SUPER - gdyz ludzie staraja sie uciec od reklamy, ktora jest coraz bardziej natretna, a jadac 10minut dziennie autobusem i tak wiekszosc nie ma co robic, wiec reklamy bylyby odbierane przez bardzo duzy odsetek pasazerow. oczywiscie reklamy beda w postaci plansz lub video (ale zawsze bez glosu).

prosze zyczliwych ludzi o pare wskazowek,

z gory wielkie dzieki,

maciej pszczolinski

avatar użytkownika
+ +

slask
wiadomości: 29
w Signs.pl od 19.09.2007
IP: 83.22.223.XXX

| 20.09.2007 08:09

Myślę, że to dobry pomysł.

Mogę Ci pomóc w pozyskiwaniu klientów.

avatar użytkownika
+

RYBNIK
wiadomości: 10
w Signs.pl od 20.01.2006
IP: 83.5.57.XXX

| 20.09.2007 13:09

najpierw szukam kogos, kto mi powie czy na takie cos w ogole sa klienci ...

wg mnie jest to o wiele lepsze niz reklamy w TV kablowej, na ktore i tak nikt nie patrzy.

ale klienci sa rozni, wola wydac 300zl za reklame bez efektu niz 600 na reklame o wiele skuteczniejsza.

w autobusie jest o wiele MNIEJ potencajlnych obiorcow reklamy - ale o WIELE wiecej ta reklame obejrzy. w TV kablowej potencjalnych odbiorcow jest kilkadziesiat tysiecy ale nikt tego nie oglada. w 1 autobusie potencjalnych odbiorcow jest 800 dziennie z czego (tak mysle) 50% jedzie samemu, nudzi sie, i z tego powodu bedzie sie gapic w monitor!

jak myslicie? dobrze rozumuje?

avatar użytkownika
+ +

slask
wiadomości: 29
w Signs.pl od 19.09.2007
IP: 83.22.176.XXX

| 20.09.2007 17:09

Masz rację, a co do rozeznania klientów to możemy coś razem spróbować, ale myślę że się znajdą, mam kontakt z kilkoma rybnickimi portalami internetowymi i to na bazie tych klientów można zacząć.
Tylko nie wiem jak to będzie prawnie ale warto
by skopiować trochę wzór z samolotów i niektórych centrów handlowych (np. Carefour w Rybniku) gdzie jest swego rodzaju wewnętrzna telewizja, która oprócz reklam prezentuje krótkie programy i filmy, wtedy reklama nie jest tak uciążliwa.

avatar użytkownika
+

RYBNIK
wiadomości: 10
w Signs.pl od 20.01.2006
IP: 83.5.19.XXX

| 26.09.2007 12:09

Hej!
Interesuje sie wlasnie tym samym i tez mysle o takim buissnesie....juz wstepnie orientowalem sie w tej tematyce...jednakze zastawia mnie skad wziales koszt instalacji ok 10 tys zl jednego urzadzenia...bo jednak nie jest to chyba takie latwe ... jakby nie patrzac sa to samochody publiczne wiec instalacje tego typu musi byc profesjonalna i nawet zastawiam sie (musze sie dowiedziec dokladniej) czy owa instalacje moze dokonać tylko i wylacznie dany producent autobusu...a jesli nie to i tak pozniej trzeba odebrac owa instalacje przez odpowiednia inspeckje ktora musi swierdzic czy stanowi to zagrozenie dla pasazerow czy nie.Troche to sie wydaje skomplikowane ale....bedzie trzeba troche pobiegac poodpowiednich urzedach no i co najwazniejsze dogadac sie z MPK.

avatar użytkownika
?

Będzin
wiadomości: 1
w Signs.pl od 26.09.2007
IP: 213.17.152.XXX

| 26.09.2007 22:09

10000tys zl:

- 2 monitory 20" = 2x2100zl = 4200
- 4 kamery = 4x300zl = 1200
- komputer (bez monitora i klawiaturry) = 1500zl
- reszta - inne wydatki

bus po czyms takim musie miec homologacje

z doswiadczenia juz wiem ze bez znajomosci (lub kasy na poziomie 100-500tys) nie ma co czasu marnowac .... ja uruchomialem znajomosci, jak sie uda to luz, a jak nie to to trudno

avatar użytkownika
+ +

slask
wiadomości: 29
w Signs.pl od 19.09.2007
IP: 83.22.217.XXX

| 26.09.2007 22:09

Z klientami nie jest łatwo. Jak ktoś zauważył mało kto waży celność reklamy i prawdziwy jej odbiór. Wielu liczy na sztuki, uznając kablówki za coś dobrego. Jak jest - wiemy wszyscy. Klienci? Raczej Ci duzi, planujący budżety, szukający nowych mediów, odważni. Straganiarze i Pan Czesio w to nie wejdą. Wolą ulotkę w drzwi. Wejdą bankowcy, finansiści, pośrednicy pracy - to najczęstsza klientela plus to, co można zobaczyć w TV (ale trzeba raczej odpowiednio szybko wbić się do nich przy planowaniu budżetów - tak mi się wydaje).

Co do stopnia komplikacji. Nie dajmy się zwariować. Zwykłe - często podłe (najprostsze!), bo nie potrzeba tutaj mega rozdziałek (w końcu poleci na tym zwykły PAL) wyświetlacze, trochę przewodu i śmieszny odtwarzacz DVD. Nie wiem skąd cena 10.000 !?!? Pewnie realne koszty to 2.000. Reszta to tak zwane "frycowe" za akceptację czy homologację (jak to zwał, tak zwał). Technicznie prościzna, prawnie - gorzej. Faktycznie musi to spełniać jakieś normy, mieć atesty.

Najważniejszym z punktu widzenia właściciela czynnikiem jest... wandaloodporność (system montażu, odpowiednich obudów, ochrony matrycy). Zalecam też położenie nacisku KONTRAST wyświetlaczy (reszta raczej nie gra roli). W super słoneczny dzień różnie bywa z odczytem z takiego LCD, gdy bije w niego słonko.

avatar użytkownika
+

wiadomości: 17
w Signs.pl od 17.08.2006
IP: 78.88.213.XXX

| 26.09.2007 23:09

Z rzeczy istotnych dodam, że aby nie straszyć mniejszych firm, dla których wykonanie profesjonalnego spota jest problemem (technicznym i finansowym) wprowadziłem dłuższy czas "antenowy" (dostają do 2 minut). Wtedy można stworzyć coś na kształt "zwykłej prezentacji" (tasujących się statycznych plansz ala PowerPoint , które potrafi przygotować nawet niezbyt rozgarnięty marketingowiec każdej firmy - bez urazy - nie każdy jest wymiataczem w branży video.

Druga sprawa.
Mimo technicznej możliwości odszedłem od przekazu audio. Spoty są więc czystym video. Założenie jest takie, że pasażer ma się zainteresować i "polubić" ofertę klienta, a nie znienawidzić go do cna. Jeżeli ktoś (pasażer) przez miesiąc będzie katowany w drodze do/z pracy tym samym spotem z audio - bez "domowej" możliwości przełączenia kanału albo wyjścia na siusiu, to dostanie szału i reklama zamiast przyciągnąć odstraszy oglądacza na zawsze .

(Wiadomość zmodyfikowana przez: JeRRy3D dnia 26.09.2007 23:31)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: JeRRy3D dnia 26.09.2007 23:42)

avatar użytkownika
+

wiadomości: 17
w Signs.pl od 17.08.2006
IP: 78.88.213.XXX

| 14.01.2010 17:01

Nawiązując do tekstu napisanego przez urzędowskiego na biznesforum w dziale zakup monitorów LCD


Muszę przyznać Urzedowskiemu iż miał rację !!!
Miałem przyjemność współpracować z Panem Piotrem Kolera
Sytuacja była dość nieciekawa ponieważ potrzebowałem pilnej realizacji zamówienia na monitory gdyż zakup w jednej z firm okazał się nierealny a umowa z przewoźnikiem była już podpisana.
Mimo to że Firma SKY MultiMedia jak to Pan Piotr twierdził nie zajmuje się tylko importem takowych ekranów LCD do autobusów to realizacja zamówienia była bardzo szybka. Mało tego przed zakupem podczas wizyty u Pana Piotra miałem przyjemność zobaczyć jak taki monitor działa w praktyce i muszę przyznać że podejście do klienta jest naprawdę na wysokim poziomie.
Kontakt oraz załatwienie mojej sprawy oceniam wzorowo.
Polecam!!! Monitory LCD do autobusów Piotr Kolera tel. 501170670

avatar użytkownika
?

wiadomości: 3
w Signs.pl od 14.01.2010
IP: 81.210.81.XXX

| 14.01.2010 19:01

Twój post można określić jedynie jako marketingową finezję. Gratuluję i podziwiam

-----------------
pozdrawiam
Styx

-------------------------
Ingen reklam tack.

avatar użytkownika
+ + + + + +

wiadomości: 336
w Signs.pl od 07.06.2005
IP: 195.117.41.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764