logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama online napędza cały rynek

  PR 07.05.2015, przeczytano 929 razy
ilustracjastrzałka
Krzysztof Mocek Carat Polska

Na giełdę wchodzi Wirtualna Polska. Pozyskane z debiutu środki zostaną w 70 proc. przeznaczone na inwestycje. Spółka zyskuje na rosnącym rynku reklamy online – prognozy domu mediowego Carat mówią o ok. 20-proc. wzroście, podczas gdy cały rynek reklamy zwiększy się jedynie o 3 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-online-napedza-caly-rynek,24797,artykul.html

Wzrosty rynku reklamy napędzać będzie przede wszystkim segment online. Na całym świecie jego wartość wzrośnie o 15 proc., ale w Polsce może to być nawet 20 proc.

– Wzrost jest przede wszystkim napędzany trzema obszarami. To jest wideo online, czyli przenoszenie kontentu wideo do przestrzeni digitalowej. To jest kwestia wydatków związana z obszarem szeroko rozumianych social mediów. I wreszcie – bardzo szeroki obszar programmatic, gdzie automatyzujemy i kupujemy w modelu aukcyjnym poszczególnych użytkowników digital – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Mocek, dyrektor zarządzający domu mediowego Carat Polska.

Dodaje, że poza już widocznymi trendami na rynku reklamy online mogą pojawić się zupełnie nowe i trudne do przewidzenia zmiany wynikające z nowinek technologicznych. Jedną z nich jest wykorzystanie urządzeń umożliwiających bardzo precyzyjną lokalizację użytkowników i np. dostosowanie komunikatów wysyłanych na urządzenia mobilne konsumentów do miejsc, w których w danej chwili się znajdują.

– Technologia ta daje nam możliwość zastosowania większej liczby rozwiązań w szeroko rozumianym retailu: jesteśmy w stanie wejść z nią np. do sklepów wielkopowierzchniowych i zmieniać zupełnie doświadczenia konsumenta w kwestii zakupów – wyjaśnia Mocek. – To jest ważna zmiana w zakresie szeroko rozumianej komunikacji. Odchodzimy od komunikacji, w której to my przekazujemy pewną wiedzę naszym odbiorcom, a staramy się wejść w dyskusję pomiędzy marką a konsumentem.

Poza zmianami technologicznymi duży wpływ na rynek reklamy będą miały też przekształcenia biznesowe. Szczególnie ważne jest kupienie TVN-u przez Scripps Network. Amerykańska firma ma duże doświadczenie w łączeniu usług internetowych z telewizją, więc można spodziewać się zwiększonej aktywności TVN-u w sieci.

Dziś na giełdzie debiutuje Wirtualna Polska, drugi największy pod względem zasięgu portal horyzontalny w Polsce. Mocek ocenia, że pozyskane z IPO środki, które zgodnie z prospektem emisyjnym zostaną w 70 proc. przeznaczone na kolejne inwestycje, w tym możliwe akwizycje, będą dużym impulsem do rozwoju grupy.

– Szeroko rozumiany digital jest tym obszarem, gdzie dzisiaj jesteśmy sobie w stanie wyobrazić najwięcej inwestycji, tak by zmienić sposób interakcji konsumenta z medium, jakim do tej pory był horyzontalny portal, poprzez wchodzenie w najrozmaitszego rodzaju partnerstwa z innymi podmiotami działającymi na tym rynku. Tutaj tych zmian może być bardzo dużo – prognozuje Mocek.

Źródło: Carat Polska, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764