logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Reklama online w III kw. – wzrost liczby kampanii, spadek wydatków

  PR 12.11.2020, przeczytano 499 razy
ilustracjastrzałka

W III kwartale liczba kampanii emitowanych w Internecie wzrosła o 18 proc., ale ich estymowana wartość spadła o 29 proc. względem ubiegłego roku – wynika z analizy systemu monitoringu reklamy online AdReport. Oznacza to, że rynek ustabilizował się w III kwartale po wiosennym lockdownie i gwałtownych spadkach, ale budżety reklamowe są ciągle znacząco niższe niż przed rokiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-online-w-iii-kw.-%E2%80%93-wzrost-liczby-kampanii%2C-spadek-wydatkow,389149,artykul.html

Jak wynika z danych AdReporta, w lipcu, sierpniu i wrześniu na polskich witrynach wyemitowano 14 153 kampanie reklamowe (jako kampanię określono działanie oparte na tym samym haśle lub odsyłające do tej samej strony docelowej). To 17 proc. więcej niż w ubiegłym roku, kiedy system odnotował 12 038 akcji. Znacząco spadły jednak estymowane wydatki na kampanie - z 348 milionów PLN na 249 milionów PLN. Różnica ta najbardziej widoczna jest na przykładzie danych z września, kiedy wyemitowano aż 38 proc. więcej kampanii niż przed rokiem, a jednocześnie aż o 34 proc. zmniejszyła się łączna estymowana kwota wydatków.

ilustracjastrzałka

- Wiosnenny lockdown, a potem proces „odmrażania” gospodarki trwał prawie do wakacji, które z reguły są okresem lekkiego spowolnienia w branży. Dlatego reklamodawcy czekali z realizowaniem kampanii aż do września. Analizując nasze dane można zauważyć, że marketingowcy nie zrezygnowali z działań reklamowych i komunikacyjnych, ale mocno zmniejszyli budżety, zachowując ostrożność przed IV kwartałem – mówi Marcin Popiel, Business Development Manager, AdReport.

Analiza zmiany wysokości estymowanych wydatków w poszczególnych kategoriach wskazuje, że w III kwartale mniejszy od średniej spadek zanotowano w takich branżach jak: hanel (-22 proc.), żywność (-27 proc.), czy motoryzacja (-27 proc.). Spadki powyżej średniej dla rynku można zauważyć np. w kategorii czas wolny (-38 proc.), usługi dla biznesu (-51 proc.) oraz nieruchomości i usługi budowlane (-75 proc.).

ilustracjastrzałka

- Te dane nie zaskakują. Widzimy, że wśród branż narażonych w najmniejszym stopniu na wpływ pandemii są sektory towarów najbardziej niezbędnych – żywność, FMCG. Natomiast działalności związane z usługami dla biznesu czy spędzaniem wolnego czasu mocniej ograniczyły wydatki – dodaje Marcin Popiel.

Dane AdReporta pokazują też jak zmiany wynikające z epidemii Covid-19 wpływały na liczbę kampanii na przestrzeni całego roku. – W przeciwieństwie do ubiegłych lat, gdy liczba kampanii w poszczególnych miesiącach zmieniała się nieznacznie (chociaż dało się zauważyć pewną fluktuację związaną z naturalną sezonowością branży), w tym roku widzimy znaczące wzrosty i spadki. Jeszcze mocniej zmiany można zauważyć na wykresie, prezentującym zmiany liczby kampanii w wybranych kategoriach – zauważa analityk AdReport.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: AdReport

Dodatkowe informacje:

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display, mobile, video, mailingi oraz działania content marketingowe prowadzone na ponad 5 000 największych i najważniejszych polskich witrynach oraz portalach internetowych. System rejestruje codziennie nawet kilkaset nowych kampanii reklamowych. AdReport to również baza ponad 650 000 plików, kreacji reklamowych oraz dokumentujących emisję zrzutów ekranu. AdReport jest częścią spółki Ströer Media.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polish Graphic Design Talks #11
Głównym tematem konferencji będzie praca nad branding i identyfikacjami wizualnymi. W trakcie wydarzenia poruszymy kwestie współpracy z klientami, poszukiwania zleceń, tworzenia studia, negocjacji wynagrodzeń, etapów pracy nad brandingiem oraz wiele innych kwestii.
Huion, jeden z największych na świecie producentów urządzeń cyfrowych do rysowania, od dziś wprowadza do sprzedaży Inspiroy Giano G930L - nowatorski tablet piórkowy z modułem bluetooth.
Awanse w dziale kreacji VMLY&R
Joanna Paździórko, Joanna Sroka oraz Sławomir Bełch objęli nowe role w agencji. Na stanowiskach associate creative director pokierują pracą zespołów kreatywnych VMLY&R.
Piknik z Kuroniami w towarzystwie polskiego mięsa drobiowego
Sezon na majówki w pełni. Nasze grille są rozpalone od kulinarnych emocji, a na ruszcie coraz częściej gości polski drób. Potwierdzili to uczestnicy „Pikniku z Kuroniami”, który odbył się w ramach IV edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje". Gościem specjalnym wydarzenia była aktorka - Anna Mucha.
Jedna ludzkość, jedna planeta – w pokoju
„Only One Earth” to przesłanie przyświecające rozpoczynającej się 3 czerwca kampanii zainicjowanej przez UNEP/GRID Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska (WED) oraz obchodów 50-lecia Konferencji Sztokholmskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764