logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama OOH: II kwartał 2017. Ustawa krajobrazowa zaszkodziła?

   16.08.2017, przeczytano 1090 razy
ilustracja
fot. Troy Stoi/Freeimages.com

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w drugim kwartale 2017 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego Starcom (Publicis Media).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-ooh%3A-ii-kwartal-2017.-ustawa-krajobrazowa-zaszkodzila,33418,artykul.html

Q2 OOH 2017

Estymowana wielkość sprzedaży zamknęła się kwotą w wysokości ponad 140,5 Mio PLN i była dla tej samej bazy firm zbliżona do osiągniętej w drugim kwartale 2016 roku.

  • Q2 OOH 2017 - 140,5 Mio PLN
  • Q2 OOH 2016 - 140,8 Mio PLN
  • OOH 2016 - 492,6 Mio PLN


Wygenerowane dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych i zajmujących się reklamą wielkoformatową wskazują dalszy spadek w stosunku do roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę te dane szacujemy wielkość sprzedaży całego rynku OOH w drugim kwartale roku 2017 na kwotę niespełna 158,0 Mio PLN.

Jakościowe zmiany na polskim rynku OOH pozwalają na efektywne wykorzystanie wszystkich oferowanych powierzchni ekspozycyjnych. Należy pamiętać, że do tej pory nie odnotowujemy żadnych bezpośrednich konsekwencji z tytułu przepisów tak zwanej ustawy krajobrazowej. Wspomniane zmiany są wyłącznie zasługą działań części branży, dla której porządkowanie przestrzeni publicznej jest priorytetowe i perspektywicznie pożądane.

Wiosną rozpoczął się sezon na intensywniejsza reklamę w sektorze „napoje i alkohole”. Stąd wysoka pozycja w rankingu. W „piątce” dominują niezmiennie cztery sektorach: „handel”, „żywność”, "telekomunikacja" oraz "media".

Q2 OOH 2017 SEKTOR

  • Handel - 17%
  • Napoje i alkohole - 13%
  • Żywność - 12%
  • Telekomunikacja - 11%
  • Media - 11%
  • Pozostałe sektory - 36%


H1 OOH 2017

Estymowana wielkość sprzedaży zamknęła się kwotą w wysokości ponad 239,8 Mio PLN i była dla tej samej bazy firm niższa od osiągniętej w drugim kwartale 2016 roku o 0,6%.

REKLAMA TRANZYTOWA

Głównymi graczami na polskim rynku pozostają w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS S.A. oraz Business Consulting, dalej Synergic, Ströer Polska i Clear Channel Poland. Ströer ma wyłączność na eksponowanie reklam w Metrze Warszawskim (od początku 2017 roku), w tym w wagonach metra. Efekty działań sprzedażowych firmy Ströer w wagonach metra poznamy w drugiej połowie roku ze względu na okres przygotowawczy, który zakończył się w czerwcu br. Okres letni pozwoli zapewne na ostateczne wypracowanie całościowej koncepcji wykorzystania potencjału reklamowego metra.

Q2 2017 TRANZYT

W drugim kwartale 2017 roku wielkość sprzedaży wyniosła sumę w wysokości ponad 9,2 Mio PLN i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 14%.

Słabszy wynik jest rezultatem zmiany operatora reklam w wagonach Metra Warszawskiego. Info powyżej. Biorąc pod uwagę wyniki uzyskiwane w ostatnich trzech latach przez poprzedniego operatora reklam w wagonach metra, wynik Q2 w tranzycie byłby o 7% lepszy aniżeli rok wcześniej. Obecny rezultat sprzedaży jest uwarunkowany okresem przejściowym.

Wyniki sprzedaży obu pierwszych kwartałów 2017 roku w wysokości 15,0 Mio PLN pozostają niższe w stosunku do pierwszego półrocza roku ubiegłego o 13,3%.

Q2 2017 DOOH

Najważniejszym wydarzeniem na rynku jest wprowadzenie przez firmę JCDecaux nowoczesnych nośników „cyfrowych” na warszawskim lotnisku Okęcie. To prawdziwa rewolucja. Taki sam standard jak na głównych lotniskach w Paryżu. Zastosowane rozwiązania technologiczne oraz jakość emisji pozostawiają daleko w tyle znane w Polsce rozwiązania w galeriach handlowych.

Na podobną zmianę czekają teraz standardowe nośniki znajdujące się na dojeździe do terminali. Pozwoli ona na stworzenie jednego z najnowocześniejszych, zintegrowanych reklamowych przekazów cyfrowych w tej części Europy.

PROGNOZA

Podtrzymana: umiarkowanie optymistyczna. Sprzedaż OOH w 2017 utrzyma się na poziomie roku ubiegłego ze wskazaniem na niewielki wzrost. Nadal pozostaje otwarte pytanie dotyczące badań rynku OOH w ramach IBO.

Półroczny raport ilościowy nośników OOH zostanie opublikowany odrębnie.

Źródło: IRGZ

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Mierzenie rok do roku nic nie da, bo przecież zmian nie wprowadzono z dnia na dzień.
Skutki ustawy krajobrazowej, jeśli będą jakieś, można będzie ocenić za 5 lat.

avatar użytkownika
,

Nie masz pojęcia kiedy te skutki się objawią, podobnie nie mają pojęcia analitycy i badacze rynku. Ich zadanie to sprawdzać te dane, a nie filozofować.  

,

W takiej Łodzi skutków nie będzie, bo uchwała jest nieważna, więc w tym roku nie doczekamy zmian.
Jeśli inne miasta pójdą tropem Łodzi, będzie podobnie i zmian nie będzie.

Więc co tu k.. chcesz analizować?
Potrzebujesz eksperta i analityka, żeby Ci powiedział co masz myśleć?
  

avatar użytkownika
,

Ludzie mający pojęcie o branży wiedzą jak wygląda sytuacja w poszczególnych miastach i biorą na nią poprawkę. Są miejsca w których przepisy już działają, a sytuacja nie zmieni się ani za rok ani za 5 lat skokowo, tylko będzie ewoluować w sposób płynny. Są tacy, którzy potrzebują znać wyniki na każdym z etapów tej ewolucji. I korzystają z takich badań - nawet jeśli tego nie rozumiesz albo jeśli Cię to z jakichś powodów irytuje.  

,

Jeśli któraś lokalna uchwała krajobrazowa zacznie działać, to nie ma mowy o płynności. W konkretnym momencie wynikającym np. z wygaszenia określonej formy reklamowej, musi być skok.
Jako, że uchwały zabierają określonego typu nośniki, nic nie dając w zamian, skok być musi.

To jest tylko kwestia kiedy i ile podmiotów zniknie z rynku, a co za tym idzie, wpłynie na obniżenie cyferek.
  

avatar użytkownika
,

OK, w takim razie zawnioskuj na jakimś bardziej opiniotwórczym forum niż nasze aby branża nie interesowała się przez najbliższych 5 lat wpływem nowych regulacji w ramach ustawy krajobrazowej i lokalnych uchwał krajobrazowych. Goodbye and good luck.  

,

Po cóż miałbym o cokolwiek wnioskować.
Zmiany wejdą w życie, rynek się skurczy do rozmiaru orzeszka, temat samoistnie zniknie.
  

avatar użytkownika
,

Zawnioskuj zatem aby w miejsce badań rynku zacząć posługiwać się Twoją prognozą.  

,

Po cóż.
Temat zniknie gdy znikną nośniki.
  

avatar użytkownika
,

Skoro masz tak alarmujące dane, musisz koniecznie ogłosić je na tym bardziej opiniotwórczym forum...  

,

Alarmujące?
Przecież zniknięcie części nośników wynika wprost z ustawy i uchwał krajobrazowych.
  

avatar użytkownika
,

No to znikną nośniki, czy ich część?  

,

Durne pytanie.
Wynika z nieznajomości tematu?
  

avatar użytkownika
,

Dziękujemy za udział w dyskusji.  

Najnowsze w tym dziale

„Zobacz mnie” – Kampania 1% Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Każdego roku tysiące dzieci w Polsce doświadcza przemocy i odrzucenia. Niewidoczne dla otoczenia, pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, dzieci zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu osamotnienia i bezsilności. To właśnie z myślą o nich powstała nowa kampania SOS Wiosek Dziecięcych. Akcja ma na celu zachęcanie do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych...
Galeria Młociny zagra razem z Hutnikiem Warszawa
Klub sportowy Hutnik Warszawa podpisał umowę sponsoringową z Galerią Młociny. Współpraca potrwa przez rundę wiosenną sezonu 2020/2021 z możliwością jej dalszego przedłużenia. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano m.in. aktywizację środowiska kibicowskiego poprzez szereg eventów oraz akcji promocyjnych.
Nowe Frugo Energy z kampanią Dooobry Wariat
Agencja mediowa Havas Media zwyciężyła w przetargu na obsługę kampanii TV firmy Food Care. Dziś startuje pierwsza wspólna kampania, która promuje nowe Frugo Energy.
Krakowska agencja More Bananas w lutym br. nawiązała współpracę z kolejnym klientem. Tym razem będzie odpowiedzialna za kampanię promocyjną aplikacji medycznej terapiabezsennosci.pl
Kaufland zachęca klientów do świadomego odżywiania i wprowadza nowy koncept sprzedażowy
Co czwarty Polak w trakcie pandemii ograniczył spożycie mięsa. Zaczęliśmy również sięgać po produkty nie tylko zdrowsze, ale też korzystniejsze dla naszej planety[1]. Podążając za tym trendem, Kaufland stworzył w swoich sklepach Strefy Świadomego Odżywiania, dzięki którym klienci łatwo znajdą produkty dedykowane konkretnym potrzebom żywieniowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764