logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ekologiczne tusze w druku wielkoformatowym - zdrowy wybór

  PR 08.02.2009, przeczytano 5911 razy
ilustracjastrzałka

Brak szkodliwych oparów, brak trujących substancji a co za tym idzie nieszkodliwych warunków pracy – wszystko to może iść w parze z ekonomią druku, wysoką jakością i wspaniałymi kolorami dzięki nowoczesnym tuszom ekologicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczne-tusze-w-druku-wielkoformatowym---zdrowy-wybor,8475,artykul.html

Operatorzy w drukarniach wielkoformatowych narażeni są na szkodliwe opary wydzielające się z atramentów o dużym stężeniu solwentu. Tak zwane lotne związki organiczne (VOCs, ang. volatile organic compounds) to efekt uboczny w procesie jakim jest druk solwentowy. Można mu zaradzić dzięki zastosowaniu atramentów o bardzo małym stężeniu solwentu, tak zwanych ekosolwentów. Przykładem takich atramentów są tusze Eco-Ultra firmy Mutoh.

Atramenty Eco-Ultra charakteryzują się brakiem szkodliwych substancji, oparów i przykrego zapachu. Dzięki temu plotery drukujące takimi atramentami mogą być użytkowane nawet w pomieszczeniach biurowych i nie wymagają instalacji specjalnych i zarazem kosztowych systemów wyciągu powietrza. Inwestycja w takie rozwiązania to nie tylko korzyści proekologiczne i ekonomiczne ale co najważniejsze mają wymiar prozdrowotny.

Tusze Eco-Ultra to atramenty 3 generacji, zawierające kilka pionierskich rozwiązań. Jak zapewnia producent, koszt druku w porównaniu do innych tuszy jest niższy średnio o 20%. Ulepszona formuła pozwala osiągnąć wyższą rozdzielczość i poszerzony gamut możliwych do uzyskania barw. Czas schnięcia gotowego wydruku uległ skróceniu a odporność na czynniki zewnętrzne została wzmocniona. Co za tym idzie, tusze umożliwiają druk w wysokich prędkościach.

Z przeprowadzonych testów druku atramentami Eco-Ultra wynika, że odporność na czynniki zewnętrzne sięga nawet 3 lat. Dzięki laminacji okres ten można wydłużyć a także poszerzyć spektrum zastosowań o aplikacje narażone na czynniki mechaniczne takie jak na przykład grafika podłogowa i na środkach transportu.

Atramenty te umożliwiają druk na szerokiej palecie dostępnych na rynku materiałów. Oprócz druku na wysokiej jakości mediach powlekanych, Eco-Ultra można z powodzeniem stosować na tanich mediach niepowlekanych.

Tusze Eco-Ultra dostępne są w kasetach o pojemności 220 ml oraz 440 ml. Zapewniają one bezpieczne, bezawaryjne oraz łatwe użytkowanie plotera. Kasety dostępne są w 6 kolorach: cyjan, magenta, żółty, czarny a także jasny cyjan i jasna magenta. Przeznaczone są one do całej serii ploterów Mutoh Rockhopper i Mutoh ValueJet.

Podsumowując. Dzięki ekologicznym atramentom eko-solwentowym, takim jak Eco-Ultra klient zadba o swoje i pracowników zdrowie. Wydruki pochodzące z maszyn drukujących ekologicznymi tuszami nie posiadają wyczuwalnego zapachu więc można je stosować w ekspozycjach wewnętrznych a także z uwagi na podwyższoną odporność w wielu aplikacjach zewnętrznych. Wydruki „eko” cechują się najwyższą rozdzielczością spośród maszyn do druku grafiki wielkoformatowej, ponad przeciętnym nasyceniem i znakomitym odwzorowaniem kolorystycznym. Na koniec, podsumowując czynnik ekonomiczny, plotery eko solwentowe z tuszami takimi jak Eco-Ultra należą do najtańszych rozwiązań na rynku.

Dystrybutorem atramentów Eco-Ultra jest firma Atrium Centrum Ploterowe.

www.atrium.com.pl
Źródło: Atrium


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
Sukces Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda
Jak powrócić na mapę wydarzeń stacjonarnych po 2-letnim sezonie zakupów online, w nowych lokalizacjach i odsłonach? Jak wyostrzyć kamerę promocji na marce klienta przy kurczącym się rynku wydawniczym oraz wzroście aktywności konkurencji? Jak udało nam się „zaprosić” 350 000 osób na targi, pozyskać 290 publikacji w mediach oraz dotrzeć do 1 309...
Obecnie zakupy możecie robić wygodnie w dowolnym miejscu i czasie. Dlatego czasami firmom jest coraz trudniej wyróżnić się na tle dużej konkurencji oraz dotrzeć do nowych klientów i klientek. Wyjątkowe, przyciągające wzrok grafiki i zdjęcia pomagają skupić uwagę kupujących, ale tworzenie takich treści wymaga czasu i nakładów przedsiębiorców i...
Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów?
Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud w pierwszym kwartale roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. W jaki sposób wykorzystać ten trend w optymalizacji ścieżki zakupowej potencjalnego klienta? Odpowiadamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764