logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ekologiczne tusze w druku wielkoformatowym - zdrowy wybór

  PR 08.02.2009, przeczytano 6094 razy
ilustracjastrzałka

Brak szkodliwych oparów, brak trujących substancji a co za tym idzie nieszkodliwych warunków pracy – wszystko to może iść w parze z ekonomią druku, wysoką jakością i wspaniałymi kolorami dzięki nowoczesnym tuszom ekologicznym.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczne-tusze-w-druku-wielkoformatowym---zdrowy-wybor,8475,artykul.html

Operatorzy w drukarniach wielkoformatowych narażeni są na szkodliwe opary wydzielające się z atramentów o dużym stężeniu solwentu. Tak zwane lotne związki organiczne (VOCs, ang. volatile organic compounds) to efekt uboczny w procesie jakim jest druk solwentowy. Można mu zaradzić dzięki zastosowaniu atramentów o bardzo małym stężeniu solwentu, tak zwanych ekosolwentów. Przykładem takich atramentów są tusze Eco-Ultra firmy Mutoh.

Atramenty Eco-Ultra charakteryzują się brakiem szkodliwych substancji, oparów i przykrego zapachu. Dzięki temu plotery drukujące takimi atramentami mogą być użytkowane nawet w pomieszczeniach biurowych i nie wymagają instalacji specjalnych i zarazem kosztowych systemów wyciągu powietrza. Inwestycja w takie rozwiązania to nie tylko korzyści proekologiczne i ekonomiczne ale co najważniejsze mają wymiar prozdrowotny.

Tusze Eco-Ultra to atramenty 3 generacji, zawierające kilka pionierskich rozwiązań. Jak zapewnia producent, koszt druku w porównaniu do innych tuszy jest niższy średnio o 20%. Ulepszona formuła pozwala osiągnąć wyższą rozdzielczość i poszerzony gamut możliwych do uzyskania barw. Czas schnięcia gotowego wydruku uległ skróceniu a odporność na czynniki zewnętrzne została wzmocniona. Co za tym idzie, tusze umożliwiają druk w wysokich prędkościach.

Z przeprowadzonych testów druku atramentami Eco-Ultra wynika, że odporność na czynniki zewnętrzne sięga nawet 3 lat. Dzięki laminacji okres ten można wydłużyć a także poszerzyć spektrum zastosowań o aplikacje narażone na czynniki mechaniczne takie jak na przykład grafika podłogowa i na środkach transportu.

Atramenty te umożliwiają druk na szerokiej palecie dostępnych na rynku materiałów. Oprócz druku na wysokiej jakości mediach powlekanych, Eco-Ultra można z powodzeniem stosować na tanich mediach niepowlekanych.

Tusze Eco-Ultra dostępne są w kasetach o pojemności 220 ml oraz 440 ml. Zapewniają one bezpieczne, bezawaryjne oraz łatwe użytkowanie plotera. Kasety dostępne są w 6 kolorach: cyjan, magenta, żółty, czarny a także jasny cyjan i jasna magenta. Przeznaczone są one do całej serii ploterów Mutoh Rockhopper i Mutoh ValueJet.

Podsumowując. Dzięki ekologicznym atramentom eko-solwentowym, takim jak Eco-Ultra klient zadba o swoje i pracowników zdrowie. Wydruki pochodzące z maszyn drukujących ekologicznymi tuszami nie posiadają wyczuwalnego zapachu więc można je stosować w ekspozycjach wewnętrznych a także z uwagi na podwyższoną odporność w wielu aplikacjach zewnętrznych. Wydruki „eko” cechują się najwyższą rozdzielczością spośród maszyn do druku grafiki wielkoformatowej, ponad przeciętnym nasyceniem i znakomitym odwzorowaniem kolorystycznym. Na koniec, podsumowując czynnik ekonomiczny, plotery eko solwentowe z tuszami takimi jak Eco-Ultra należą do najtańszych rozwiązań na rynku.

Dystrybutorem atramentów Eco-Ultra jest firma Atrium Centrum Ploterowe.

www.atrium.com.pl
Źródło: Atrium


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764