logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Reklama responsywna – czyli co?

  PR 08.03.2019, przeczytano 599 razy

Urządzenia mobilne, a także Internet, który swoim zasięgiem objął już prawie cały świat, wymusiły na reklamodawcach dostosowanie wielkości reklam do ich odbiorców. Formatem, który jest w pełni elastyczny pod tym względem jest format responsywny. Co kryje się pod tą nazwą?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-responsywna-%E2%80%93-czyli-co,381547,artykul.html

Branżowa definicja

Format responsywny to typ reklamy, który dostosowuje lub przekształca rozmiar, umożliwiając dopasowanie do szerszej liczby jednostek reklamowych i ekranów. Poprzez zastosowanie określonej technologii, tak skonfigurowana reklama idealnie dopasowuje się do dużej, średniej lub małej jednostki reklamowej.

Bardzo intuicyjne udogodnienie w kwestii tworzenia reklam responsywnych oferuje Google Display Network. Reklamodawca może dodać takie elementy jak: nagłówek, opis czy obraz. Google następnie wykorzystuje te informacje i przekształca rozmiar przekazu tak, aby pasował do prawie każdej przestrzeni reklamowej w swojej sieci, bez względu na to, czy jest wyświetlany na urządzeniu mobilnym lub desktopie.

Przewaga formatu

W przeważającej większości krajów odchodzi się od korzystanie z Internetu na komputerach stacjonarnych na rzecz urządzeń mobilnych. Reklama responsywna jest odpowiedzią na potrzeby nie tylko reklamodawców, ale również użytkowników. Obecnie to nie wydawcy i reklamodawcy narzucają format tylko muszą dostosować swój przekaz do różnej wielkości ekranów. W przeciwnym razie zarówno ci pierwsi, jak i drudzy stracą możliwość generowania przychodów.

Dodatkowo, formaty responsywne zwiększają zasięg reklamy, dzięki czemu mogą wyświetlać się w różnych konfiguracjach i wielu jednostkach reklamowych. Coraz częściej wydawcom i reklamodawcom przychodzi z pomocą uczenie maszynowe, które jeszcze bardziej usprawnia proces doboru optymalnego rozmiaru reklamy pod każdą jednostkę reklamową.

Reklama responsywna – wskazówki dla reklamodawców

Aby w pełni wykorzystać potencjał możliwości formatów responsywnych należy je odpowiednio skonfigurować. Istnieją sprawdzone metody, które w oparciu o doświadczenie mogę przynieść jeszcze więcej korzyści. Oto kilka wskazówek:

  • Stwórz jak najwięcej tytułów. Im więcej ich jest, tym większa szansa na trafniejsze reklamy i zwiększenie wydajności.
  • Wyróżnij dodatkowe korzyści związane z produktem lub usługą.
  • Twórz nagłówki o rożnych długościach. Nie należy maksymalizować liczby znaków.
  • Dodaj co najmniej dwa odrębne opisy.
  • Stwórz kanał dla produktów, których chcesz użyć w remarketingu.  

Rozwiązanie dla wydawców i reklamodawców

Reklama responsywna to przed wszystkim łatwiejsza aktualizacja i mniejsza inwestycja. To także większa liczba testów, bardziej przejrzysta kontrola wydajności oraz wygoda, co czyni go istotnym elementem sukcesu zarówno reklamodawców, jak i wydawców. W połączeniu z wiedzą ekspercką sieci reklamowych, ten format z pewnością pomoże w maksymalizacji przychodów z reklam, niezależnie od platformy czy urządzenia.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Influencer marketing: inhouse czy przez agencję?
Mimo że pomysł promowania produktów przy pomocy rekomendacji znanych osób sięga XVIII wieku, złota era influencer marketingu rozpoczęła się zaledwie kilkanaście lat temu. Dziś jest to jedna z najskuteczniejszych form reklamy, co potwierdzają liczne badania. Według raportu przygotowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów...
Czy wiesz, że… kolory zrewolucjonizowały sztukę i nasze postrzeganie świata?
Zdolność do postrzegania kolorów jest niezbędna do doświadczania w pełni i zrozumienia otaczającego nas świata. Kolory stanowią medium, za pomocą którego artyści tworzą zachwycające arcydzieła. Poza tym, że ułatwiają nam poruszanie się po świecie i pozwalają nam czerpać przyjemność z bodźców wzrokowych i zachwycać się nimi,...
Siedziba Page Group w Warszawie projektu Bit Creative
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej...
Jak legalnie współpracować i rozliczać się z influencerami?
Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na współpracę z influencerami, nie tylko w celu budowania świadomości marki, ale również wpływania na decyzje zakupowe swoich klientów. Aby taka współpraca przebiegała zgodnie z prawem i przynosiła obopólne korzyści, konieczne jest zawarcie odpowiednich umów, które jasno precyzują obowiązki obu stron, sposób...
Design Anatomy z projektem biura na szczycie Olivii
Minimalizm zapewniający komfort i otwartość na zachwycający widok za oknami najwyższego piętra Olivii Star. Tak w skrócie można opisać realizację gdańskiego biura firmy Deribit spod kreski Design Anatomy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764