logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama skuteczna – kampania Tanio.pl

  PR 13.12.2009, przeczytano 1016 razy

Niemal 2,2 miliona unikalnych użytkowników*, ponad 25 milionów odsłon, ponad 600 sklepów zgłaszających chęć afiliacji i pięciokrotny wzrost przychodów z tytułu opłat PCC. Marketingowe i sprzedażowe efekty kampanii reklamowej porównywarki cen Wirtualnej Polski – tanio.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-skuteczna--kampania-tanio.pl,9935,artykul.html

Ogólnopolska kampania reklamowa porównywarki cen Wirtualnej Polski – tanio.pl – skierowana była do użytkowników Internetu w przedziale wiekowym 20-40. Działania reklamowe trwały półtora miesiąca, zasięgiem objęły telewizję, prasę, outdoor, radio, kino, Internet oraz ambient. Kampania realizowana była dwuetapowo – na poziomie teasera (serwis docelowy: zatanisci.pl) oraz rozwiązania (serwis docelowy: tanio.pl). Działania outdoorowe skoncentrowano w małych i średnich miastach, gdzie zapamiętywalność kampanii sięgnęła 54%, w pozostałych miejscowościach (bez outdooru) wyniosła 41,6% (za: Gemius, listopad 2009, N=1500).

Efekt marketingowy
Osiągnęliśmy nasz najważniejszy cel; zbudowaliśmy świadomości marki tanio.pl. Jak wykazały badania ilościowe ad hoc**, zrealizowane na zlecenie WP przez firmę Gemius, świadomość wspomagana marki tanio.pl sięgnęła po kampanii 35%, plasując ją na drugiej pozycji wśród badanych, tuż za ceneo.pl, a przed skapiec.pl i nokaut.pl – mówi Marek Gawdzik z Wirtualnej Polski, Kierownik Zespołu Komunikacji – Niezwykle satysfakcjonujące były już zresztą dla nas efekty*** trwającego zaledwie tydzień pierwszego etapu kampanii. Ponad połowa przebadanych wówczas internautów stwierdziła, że zetknęła się z określeniem zataniści. Wśród osób codziennie korzystających z Internetu było to 57% – dodaje Gawdzik.

Jestem zatanistą
Utworzony specjalnie na potrzeby kampanii serwis zatanisci.pl odwiedziło w październiku ponad milion unikalnych użytkowników (cookies). Witryna zanotowała w tym czasie 3,3 miliona odsłon. Tylko w pierwszych czterech dniach trwania teasera liczba odsłon zatanisci.pl przekroczyła 1,8 miliona. Zamieszczony tam manifest zatanistów poparło ponad 165 tysięcy internautów.
Sformułowanie „zataniści” wzbudziło sporo zamieszania – mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu Wirtualnej Polski – Dyskutowano je i tłumaczono sobie na internetowych forach, komentowano na stronach Nasza-Klasa.pl. Zaczęło tak naprawdę funkcjonować samodzielnie, na co zwrócili uwagę, w autorskich audycjach radiowych, m.in. Janusz Weiss czy Michał Figurski.

Co ważne, biorący udział w badaniu pod koniec I etapu kampanii*** pozytywnie ocenili wykorzystane w niej kreacje reklamowe. Reklamę radiową za „przyciągającą uwagę” uznało blisko 50%, reklamę internetową – 38,7%, reklamę TV – 34%.

Tanio.pl, szukam, porównuję, kupuję.
Liczba unikalnych użytkowników (cookies) serwisu tanio.pl wyniosła w październiku 2,2 miliona*, liczba odsłon przekroczyła zaś 25,6 miliona.
Na tak dobry wynik wpłynął fakt, że kampania była szerokozasięgowa oraz wielokanałowa. Znaczenie miał również teaser i jego intrygujące hasło przewodnie „Jestem zatanistą” – opowiada Marek Gawdzik – Doskonale sprawdziło się poza tym zaplanowanie przez nas kampanii outdoorowej w małych i średnich miastach, skąd pochodzą internauci kupujący w Sieci najwięcej i najchętniej. Outdoor wzmocnił tu wszystkie inne kanały przekazu, mając znaczący wpływ na skuteczność kampanii w prasie, radiu czy telewizji.

Efekt sprzedażowy
W chwili startu kampanii w bazie porównywarki znajdowało się 1200 sklepów. W czasie trwania działań reklamowych i tuż po ich zakończeniu do współpracy z tanio.pl zgłosiło się kolejnych 600 (sic!).
Zakładaliśmy, że z przekazem reklamowym dotrzemy nie tylko do kupujących, ale i do właścicieli sklepów online. Tak błyskawiczny i silny odzew witryn sprzedażowych nieco nas jednak zaskoczył. Oczywiście bardzo pozytywnie. – mówi Ewelina Binder, z-ca Dyrektora Pionu ds. E-Commerce – W niecały miesiąc ponad 600 sklepów zgłosiło chęć afiliacji z tanio.pl. Systematycznie włączamy je do porównywarki, podnosząc atrakcyjność witryny oraz wzbogacając jej asortyment. Co ważne, znacząco wzrosły też przychody serwisu (PCC). W październiku odnotowaliśmy ich pięciokrotny wzrost, względem średniej z dziewięciu miesięcy poprzedzających kampanię.

Źródło: Wirtualna Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764