logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Reklama w branży nauki jazdy - budżet ok. 1500zł

Strona 4/6  1 2 3 4 5 6

reklamarudniki reklamarudniki | 12.07.2013 08:07

giauris, 2013-07-12 03:48
rs3d, 2013-07-12 03:20
Eee, tam... Padło proste pytanie "baner czy blacha?" więc dlaczego nie pojawiła się żadna konkretna odpowiedź?


Prosta odpowiedź jest możliwa, ze strony firmy, która chce wykonać i skasować, nie martwiąc się o efekty. Chcesz pan tablice, będzie tablica, chcesz pan banner, będzie banner.
Poza tym, nawet opracowując kompleksowo całą akcję, nie sposób czegokolwiek zagwarantować. A takie oczekiwanie tu widzę.



Mnie się wydaje, że chłopina wydał 4 tysie a oczekiwał efektu jak po kampani za
400 tyś.

Teraz chce rozsądnie zainwestować tysiąc pińcet a efektów oczekuje pewnie jak po kampanii za milion.

Niech sobie kupi tego tracka i maźnie sprajem.

Teraz c

-----------------

reklamarudniki

| 12.07.2013 08:07

Bo juz dawno temu jeden guru stwierdził, że połowa kasy wydana na reklamę idzie w błoto, tylko nikt nie wie, która to połowa. W praktyce najczęściej jest to znacznie więcej niż 50%.
Musisz więc Januszu przyjąć, że reklama to nie sklep z gadżetami, gdzie za określoną kasę dostajesz określony towar. Chyba, że za towar uważasz kilogramy ulotek czy metry kwadratowe banerów

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

wiadomości: 2424
w Signs.pl od 27.08.2002
IP: 192.168.147.XXX

| 12.07.2013 09:07

graftec, 2013-07-11 23:27
Redakcjo wracam do lapka w góre i lapka w dol przy odpowiedziach na pytania bo forum jeszcze troche za kilka lat bedzie niezlym smietnikiem, gdzie pytanie bedzie sie indeksowalo w google i temat watku, a odpowiedzi będą typo że Karpaty to pasmo górskie w Polsce i innych krajach.


Jestem za. Dodaniem plusika / łapkę lub minusika, będzie można zamanifestować co myślimy na temat posta, a w konsekwencji faktycznie pozwoli uniknąć to zaśmiecania forum.

-----------------
-------------------------
pozdrawiam
Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl



(Wiadomość zmodyfikowana przez: mmreklama dnia 12.07.2013 10:18)

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 80.55.233.XXX

| 12.07.2013 11:07

Nie chce być źle zrozumiany - pytanie odnośnie tego, jak ulokować pieniądze padlo czysto teoretycznie i rozumiem, że nie macie znajomości lokalnego rynku, potrzeb itp.

Pieniądze zostały źle ulokowane, także nie chce się rozdrabniać na blędach popełnionych także moge powiedzieć że zaczynam od zera. W szkołach nie ma możliwości powieszenia takich plakatów gdyż dyrektorzy nie zgadzają się na promocje zewnętrznych szkół jazdy w Państwowym miejscu. Banery na przeciwko szkół mam.

Takze porzućmy temat na co najlepiej wydać pieniądze tylko skupmy się na zagadnieniu - w gruncie rzeczy długoterminowo lepiej będzie powiesić blache? Jak to wygląda w przypadku gdy np po roku bede chciał odświeżyć reklame? Jaki jest koszt ponownego oklejenia blachy? Plandeke chyba korzystniej byłoby założyć na jakimś większym płocie lub domu.

Czy warto jest dokładać do powlekanego materiału względem laminowanego?

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.

brak ikonki
+

Konin
wiadomości: 17
w Signs.pl od 11.07.2013
IP: 77.254.188.XXX

| 12.07.2013 12:07

Ponieważ zapytanie zostało poprawione i brzmi sensownie, postaram się sensownie odpowiedzieć. Tak jak któryś z przedmówców napisał, najlepiej by było abyś zgłosił się do jakiejś lokalnej agencji reklamowej. Dobra reklama to nie są banery lub oklejona blacha. Najważniejszym w dobrej reklamie jest pomysł. To pomysł, że tak zacytuję klasyka - "wyróżnij się lub zgiń", potrafi zrobić to do czego reklama jest stworzona - zwiększyć sprzedaż. Oczywiście są Agencje Reklamowe i "agencyje reklamowe". Mamy wolny rynek, jak poszukasz, to znajdziesz tę właściwą. Niestety 1500 zł to bardzo mała kwota, ale na początek wystarczy. Jeszcze jedna uwaga techniczna. Czasem warto jest zapłacić trochę więcej za sam produkt, gdyż nawet najlepsza kreacja wykonana na kiepskich materiałach, jest kiepska. Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

-----------------
-------------------------
pozdrawiam
Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 80.55.233.XXX

reklamarudniki reklamarudniki | 12.07.2013 12:07

Janoszu przepraszam, że odrobinę odbiegam od głównego tematu ale być może
przyczyną braku powodzenia wspomnianych przez Ciebie działań reklamowych na kwotę 4 tyś zł było co innego niż niewłaściwe jej przygotowanie.

Tak mi się przypomniało jak kilka dni temu ojciec mówił, że ma nowego pracownika na odlewni.
Wspomniał o tym, bo facet w pierwszym tygodniu pracy miał drobną wpadkę, przeprogramował przez przypadek robota i uderzył nim w jakąś maszynę, mały przestój i kiladziesiąt tysięcy strat narobił.

Ten wspomniany nieszczęśliwiec prowadził z ojcem szkołę jazdy,
jedną z pierwszych w mieście min 20 lat tradycji.
Musiał zrezygnować z biznesu i pójść do pracy na odlewni jako zwykły robotnik za 8.50 netto/godz. bo tak mu dobrze interes szedł.

Jak sam stwierdził, nie ma kogo uczyć, bo młodzieży coraz mniej a konkurencja coraz większa i wszyscy schodzą z cen.

Także nie obwiniaj od razu reklamiarza, że wydałeś pieniądze a efektów nie było,
bo problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.

-----------------

reklamarudniki

| 12.07.2013 12:07

Nigdzie nie napisałem że obwiniam, prawda jednak na tym polu jest taka, że jeśli dałem wolne pole np. na stworzenie logo to otrzymałem kicz jakich pełno, więc poradziłem sobie sam. Udałem się do następnie do rzekomo najlepszej agencji w mieście gdzie nie było absolutnie żadnej pomocy w stylu - jak dobrze wypromować, co kupić, żadnej strategii by przyniosło to jakiś efekt, dlatego też sam się tym nie zająłem - być moze skutki byłyby lepsze, być może gorsze lecz wtedy miałbym pretensje do siebie.

Nie oczekiwałem cudów, jednak jakieś oczekiwania mialem skoro wydałem nawet te małe pieniądze lecz na początku działalności kazdy wydatek jest duży gdy nie ma dochodów. Nie rozdrabniajmy się już nad tym Panowie, koniec tematu. Niepotrzebnie o tym wspomniałem bo dyskusja zeszła na inny plan.

brak ikonki
+

Konin
wiadomości: 17
w Signs.pl od 11.07.2013
IP: 159.205.159.XXX

reklamarudniki reklamarudniki | 12.07.2013 12:07

Jak dla mnie twój problem to to, że to początek działalności.
Wydałeś jakąś tam kwotę pieniędzy i od razu oczekiwałeś, że klienci będą walić drzwiami i oknami.

Niestety do rozwinięcia jakiegokolwiek "interesiku" potrzeba trochę więcej niż jednorazowe wydanie kilku tysięcy na "reklamę"

Ja żeby założć swoją firmę pracowałem przez rok na 2 etatach od 4 rano do 21, żeby odłożyć trochę grosza. póżniej przez rok etat i jako hobby własna działalność, dopiero po tym roku byłem w stanie utrzymać jako taką płynność finansową z działalności .

Krótko mówiąc lekko ni ma, jakby to było takie proste to co drugi byłby milionerem a co 3 miliarderem

Pozdrawiam i powodzenia życzę.

-----------------

reklamarudniki

macmark macmark | 12.07.2013 12:07

Skoro już zeszliśmy na temat branży "L", również dodam swoje 3 grosze. Akurat znam branżę bardzo dobrze, znam kilkanaście ośrodków i wiem o co w tym chodzi. Ktoś napisał, że widział Audi TT z "L" na dachu. Być może jest to audi, które sam oklejałem 2-3 lata temu. Audi fabrycznie nowe, kupione tylko pod szkołę nauki jazdy. Miało być wabikiem dla kursantów, a każdemu kursantowi przysługiwała raptem jedna godzina jazdy Audi w ramach robienia prawka. To nie tak, że samochód kursował od 1 do ostatniej lekcji. Wabik, reklama, a jazdy tyle co kot napłakał. Ale to szkoła, która miała 14 innych punto/yaris, więc duża szkoła i mogła sobie pozwolić. Ale, do czego zmierzam... to było kiedyś! W ciągu ostatnich 3-4 lat, branża upadła! Kiedyś ten klient potrafił przeznaczyć na reklamę 2 tys. zł miesięcznie i to nie był problem. Teraz samochodów zostało może z 5, w reklamę nie inwestowali z rok ani złotówki. Bo nie ma z czego! Inne szkoły, które obsługiwałem nie mają sie najlepiej. Te, które miały jeden samochód już dawno upadły. Ludzie pokupowali nowe punta, a za miesiąc okazuje się, że WORD zaczyna egzaminować na Yarisach, a tu jeszcze 5 lat spłacania punto. Nie muszę dodawać, że kursanci chcą uczyć się na samochodach na których mają mieć egzamin. Kogo było stać kupił Toyotę, reszta padła. Większość szkoł, gdzie właściciel jest jedynym instruktorem już nie ma na rynku. Taka jest rzeczywistość. Niż demograficzny stał się faktem. W szkole podstawowej, do której sam uczęszczałem 35 lat temu, było prawie 2000 uczniów. Teraz w tej samej szkole (podstawówka + gimnazjum) jest ok. 500 uczniów, a żadna szkoła nie powstała w pobliżu.

Tak więc kolego, to nie musi być tak, że ktos Cie źle obsłużył. Po prostu rynek jest taki, a nie inny. Poza tym, w tej branży nie reklama jest najwazniejsza, ale zadowolenie klienta. Reklama ma tylko przypominać "ludzie, pamiętajcie o nas, jesteśmy 20 lat na rynku", a nie wabić klienta bezpośrednio. Tutaj marketing szeptany zawsze będzie wygrywał, bo każdy idzie tam, gdzie jego kolega zdał i sobie chwali.

Zastanów się nad sytuacja na twoim rynku, bo być może jest tak, że mógłbyś zainwestować i 100 tyś, a efektu nie będzie żadnego poza pokolorowaniem miasta banerami.

-----------------

macmark

| 12.07.2013 13:07

Słusznie lecz jak się wypromować w początkowej fazie działalności? Mam kilka pomysłów do zrealizowania lecz one nie potrzebują własciwie zadnych środków, które mam nadzieje przyniosą wielki efekt, banery raczej po to by właśnie zakodować w umyśle fakt, iż taka szkoła istnieje. Mam niezły projekt, zmieniam całą filozofię działania, otoczka będzie przystępniejsza. Wielu znajomych zawiesiło działalnośc lub po prostu zaniechało prowadzenia ośrodka ponieważ są bierni, liczą że klient sam się znajdzie. Nie zamierzam się pogrążyć dlatego powalcze.

Co do reklamy to wyglądało to raczej na zasadzie klient nasz Pan - jakbym powiedział im że chce okleić auto nauki jazdy w ubojnie bydła nie byłoby najmniejszego problemu, dlatego głównie chodzi o poradę. Nie zamierzam mieć najniższej ceny na rynku bo sam się nie utrzymam, a to też negatywnie świadczy w odbiorze klienta o jakości kształcenia.

brak ikonki
+

Konin
wiadomości: 17
w Signs.pl od 11.07.2013
IP: 159.205.148.XXX
Strona 4/6  1 2 3 4 5 6
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764