logo
WIEDZA

Reklama w placówkach medycznych – czy jest skuteczna?

Mateusz Zawiślak  PR 26.05.2017, przeczytano 537 razy
ilustracjastrzałka

Od kilku lat na rynku można zaobserwować dynamiczny rozwój sieci nośników  reklamowych Digital Out Of Home. Ekrany w placówkach medycznych, siłowniach, dworcach, lotniskach oraz w wielu innych miejscach powoli zaczynają zdobywać uznanie reklamodawców i coraz częściej stają się elementem strategii marketingowych.  Jednak czy udało się jednoznacznie zdefiniować powody dla których warto uwzględnić takie nośniki w mediaplanie, oprócz dużych zasięgów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-w-placowkach-medycznych--–--czy-jest-skuteczna,32619,artykul.html

Ostatnimi czasy Admotion postanowiło przeprowadzić wnikliwe badanie, własnych nośników w placówkach medycznych – HealthTV. Za cel objęto uzyskanie dodatkowych metryk, które pomogłyby reklamodawcom zrozumieć specyfikę nośników reklamowych w przychodniach.  Dotychczas jako charakterystykę tego medium reklamowego, podawano szeroki zasięg (ponad 2,8 miliona odbiorców miesięcznie) jak i docieranie do grup docelowych jak mamy z dziećmi, pracownicy korporacji o wysokiej sile nabywczej, osoby starsze czy studenci.

Populacją próby badania były osoby, które odwiedziły przychodnie, w których mieszczą się ekrany HealthTV. Aż 95,1% respondentów odpowiedziało, że widziało ekran w placówce. Ciekawym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest fakt, że zapamiętywalność treści rozłożyła się względem siebie po równo pomiędzy reklamy, treści promocyjne placówki medycznej oraz ramówkę HealthTV, kolejno 50%, 55,7% oraz 49,2%. Ponad połowa ankietowanych, a dokładnie 57% badanych spędziło w placówce więcej niż 20 minut, co pozwoliło na swobodne zapoznanie się z przynajmniej dwoma elementami ramówki. To potwierdzenie, że ekrany są zauważalne, a odbiorcy chętnie zapoznają się z nimi, było podstawą do szczegółowego przeanalizowania efektów kampanii reklamowych prowadzonych w HealthTV.

Kolejny etap badania miał na celu określenia wpływu emisji spotu produktowego 30 sekundowego na znajomości marki Top of Mind oraz jego wpływu dotyczącego decyzji zakupy produktów tejże marki. Pytanie miało postać pytania otwartego, w którym respondenci zostali poproszeni o wskazanie nazw produktów służących do udrażniania nosa, wskazanie marki Top of Mind reklamowanego produktu wynosiła 29,6%. Wynik uzyskany od badanych osób jest bardzo zadawalający. W grupie 61% ankietowanych, którzy potwierdzili styczność z reklamą badanej marki na ekranach w placówce, ponad połowa wskazała ją w sposób spontaniczny.

Warto zauważyć, że aż 90,3% respondentów deklaruje, iż emitowane w HealthTV reklamy wzbudzają ich zaufanie, a aż 81% wskazało, że są one dla niego wiarygodne lub bardzo wiarygodne.

Źródło: Admotion

www.admotion.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Chromoterapia: Leczenie... kolorem?
Kolor to pierwsze co dostrzegamy w codziennych sytuacjach. Dobrze dobranego kolorystycznie otoczenie może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm lub wręcz przeciwnie – spowodować, że będziemy zmęczeni lub zestresowani. W odpowiedzi na potrzeby ludzkiej psychiki i ciała powstała niekonwencjonalna metoda leczenia zwana chromotorepią.  Jakie kolory wspomogą nasze leczenie? ...
Czy chatboty wyprą aplikacje?
Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób pobierających daną aplikację korzysta z niej tylko raz. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się głównym kanałem komunikacji marki z konsumen...
SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
 
poniedziałek 23.04.2018, 195 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone