logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Reklama w placówkach medycznych – czy jest skuteczna?

  PR 26.05.2017, przeczytano 1047 razy
ilustracjastrzałka

Od kilku lat na rynku można zaobserwować dynamiczny rozwój sieci nośników  reklamowych Digital Out Of Home. Ekrany w placówkach medycznych, siłowniach, dworcach, lotniskach oraz w wielu innych miejscach powoli zaczynają zdobywać uznanie reklamodawców i coraz częściej stają się elementem strategii marketingowych.  Jednak czy udało się jednoznacznie zdefiniować powody dla których warto uwzględnić takie nośniki w mediaplanie, oprócz dużych zasięgów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-w-placowkach-medycznych--%E2%80%93--czy-jest-skuteczna,32619,artykul.html

Ostatnimi czasy Admotion postanowiło przeprowadzić wnikliwe badanie, własnych nośników w placówkach medycznych – HealthTV. Za cel objęto uzyskanie dodatkowych metryk, które pomogłyby reklamodawcom zrozumieć specyfikę nośników reklamowych w przychodniach.  Dotychczas jako charakterystykę tego medium reklamowego, podawano szeroki zasięg (ponad 2,8 miliona odbiorców miesięcznie) jak i docieranie do grup docelowych jak mamy z dziećmi, pracownicy korporacji o wysokiej sile nabywczej, osoby starsze czy studenci.

Populacją próby badania były osoby, które odwiedziły przychodnie, w których mieszczą się ekrany HealthTV. Aż 95,1% respondentów odpowiedziało, że widziało ekran w placówce. Ciekawym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest fakt, że zapamiętywalność treści rozłożyła się względem siebie po równo pomiędzy reklamy, treści promocyjne placówki medycznej oraz ramówkę HealthTV, kolejno 50%, 55,7% oraz 49,2%. Ponad połowa ankietowanych, a dokładnie 57% badanych spędziło w placówce więcej niż 20 minut, co pozwoliło na swobodne zapoznanie się z przynajmniej dwoma elementami ramówki. To potwierdzenie, że ekrany są zauważalne, a odbiorcy chętnie zapoznają się z nimi, było podstawą do szczegółowego przeanalizowania efektów kampanii reklamowych prowadzonych w HealthTV.

Kolejny etap badania miał na celu określenia wpływu emisji spotu produktowego 30 sekundowego na znajomości marki Top of Mind oraz jego wpływu dotyczącego decyzji zakupy produktów tejże marki. Pytanie miało postać pytania otwartego, w którym respondenci zostali poproszeni o wskazanie nazw produktów służących do udrażniania nosa, wskazanie marki Top of Mind reklamowanego produktu wynosiła 29,6%. Wynik uzyskany od badanych osób jest bardzo zadawalający. W grupie 61% ankietowanych, którzy potwierdzili styczność z reklamą badanej marki na ekranach w placówce, ponad połowa wskazała ją w sposób spontaniczny.

Warto zauważyć, że aż 90,3% respondentów deklaruje, iż emitowane w HealthTV reklamy wzbudzają ich zaufanie, a aż 81% wskazało, że są one dla niego wiarygodne lub bardzo wiarygodne.

Źródło: Admotion

www.admotion.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764