logo
WIEDZA

Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej

  PR 16.10.2018, przeczytano 281 razy
Autor - Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon

Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-wideo-%E2%80%93-rynek-i-trendy-w-europie-wschodniej,379765,artykul.html

Na temat skuteczności formatu wideo powstało wiele artykułów, warto jednak wziąć pod lupę dane liczbowe. To właśnie one dostarczają marketerom największej wiedzy o tym, czym kierować się w przygotowywaniu działań oraz po jakie narzędzia i formaty sięgać, aby osiągnąć najlepsze wyniki realizowanych kampanii.

Wskaźniki skuteczności

Jednym z kluczowych wskaźników skuteczności reklamy wideo jest wskaźnik oglądalności, czyli tzw. VTR. Dostarcza on informacji o procesie wyświetlania danej reklamy. Z analizy danych w odniesieniu do długości filmów wynika, że najwyższy wskaźnik VTR, bo aż 98%, osiągają reklamy trwające maksymalnie 7 sekund. Mimo to, reklamodawcy wciąż wybierają nieco dłuższe formaty, najczęściej trwające od 8 do 11 sekund. Oglądalność takiego wideo sięga wtedy nawet 77%. Jeśli chodzi o wskaźnik CTR w odniesieniu do kampanii wideo - jest on dużo wyższy niż przy kampaniach display.

Gdzie umieszczać treści wideo?

Format ten stał się obecnie na tyle elastyczny, że możliwe jest umieszczenie go niemal w każdym miejscu reklamowym. Filmy mogą być wyświetlane na blogach, w aplikacjach mobilnych czy w mediach społecznościowych. Znacznie ma również to, w którym momencie wyświetlane są reklamy wideo: na początku stron (preroll), pośrodku (midroll) czy na końcu (postroll). Z najnowszych danych raportu sieci reklamowej Yandex wynika, że najwięcej wyświetleń, bo aż 72%, stanowią prerolle.

Jednak w przypadku Smart TV, sytuacja wygląda inaczej. Na tym nośniku, wiodącym formatem są midrolle. Dzieje się tak, ponieważ telewidzowie znacznie częściej oglądają wyświetlane treści do końca, a także filmy prezentowane na takich platformach są znacznie dłuższe – przekraczają 7 sekund.

Kto najchętniej korzysta z treści wideo?

Wideo stało się formatem, który jest wykorzystywany niemal przez każdą branżę. Wszystko to za sprawą nieograniczonych możliwości przekazu i oferowania efektywnego dotarcia do grup docelowych. Według badań Yanex, w  pierwszej połowie 2018 roku, na ten rodzaj przekazu reklamowego największy budżet przeznaczyła branża motoryzacyjna (ponad 28% wszystkich wydatków na reklamę). Drugie miejsce zajęły firmy świadczące usługi finansowe (banki, firmy ubezpieczeniowe, doradcy finansowi). Na podium znalazł się także sektor dóbr konsumpcyjnych FMCG z wynikiem 15%. Branże te są też w czołówce, jeśli chodzi o wyświetlenia reklam wideo. Na pierwszym miejscu pozostaje tu również branża motoryzacyjna. Natomiast kolejno są to FMCG oraz sektor usług finansowych.

Najpopularniejsze nośniki

W rejonach Europy Wschodniej, urządzeniami, na które reklamodawcy najchętniej kierują content wideo są deskopy, ekrany wielkoformatowe. Dane Yanex pokazują również, że duży udział w wydatkach na reklamę wideo ma mobile. Branża nieruchomości przeznacza na niego 23%, natomiast w handlu detalicznym wynosi on 27%. Z kolei w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%.

Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten zyskał popularność wśród reklamodawców z niemal każdej branży. Innowacyjne technologie umożliwią precyzyjne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, wchodzenie z odbiorcami w interakcję oraz mierzenie skutków prowadzonych działań w czasie rzeczywistym. Przemyślane kampanie, bazującej na przekazie wizualnym pozwalają również uzyskać wysoki zwrot z inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że wideo jeszcze przez długi czas będzie najchętniej wykorzystywanym formatem zarówno przez marketerów, jak i klientów.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?
Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.
Gdzie deweloperzy promują ofertę mieszkaniową
Jaką formę promocji firmy budujące mieszkania uważają za najbardziej skuteczną? Jak i gdzie deweloperzy promują swoją ofertę sprawdził serwis nieruchomości Dompress.pl
Na 20. urodziny Google zaprasza do świata, w którym nie trzeba myśleć
Ile decyzji, które mają dla nas finansowe, zawodowe czy osobiste konsekwencje, jesteśmy w stanie powierzyć sztucznej inteligencji?
Identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii i Metroblue – to już oficjalne kolory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, które zostały opisane w zaprezentowanej w środę (7 listopada) metropolitalnej księdze znaku. Zostały w niej przedstawione przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu Metropolii. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące...
Gościnne blogowanie – po co publikować własne artykuły na stronach partnerów?
Prowadzenie bloga firmowego jest integralną częścią działań content marketingowych. Informujemy tam o nowościach, dzielimy się wiedzą i edukujemy klientów na temat swoich produktów. Własny blog ma mnóstwo zalet. Dzisiaj jednak kilka słów o blogowaniu gościnnym – dowiedz się, co możesz zyskać dzięki publikowaniu artykułów nie tylko na...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone