logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Reklama wideo w internecie

  PR 19.11.2013, przeczytano 3106 razy
ilustracjastrzałka

Wszystkie badania dotyczące reklamy jednoznacznie potwierdzają – wideo w Internecie z miesiąca na miesiąc osiąga coraz lepsze, konkurencyjne wyniki. Również okazuje się o wiele tańszą formą promocji wykorzystywaną częściej i z większą precyzją. Raport „Wideo w internecie” sporządzony przez serwis Interaktywnie.com, zawiera bardzo szczegółowe dane. Natomiast infografika opracowana przez agencję Tube.AD obrazuje najważniejsze z nich. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-wideo-w-internecie,20253,artykul.html

Naturalną rzeczą jest nasza niechęć wyrażana wobec reklamy docierającej w każdej postaci. Najbardziej irytują nagle pojawiające się formaty typu 'pop-up' w witrynach internetowych i niekończące się bloki reklamowe w telewizji. Jednak reklama w sieci nie wzbudza negatywnych emocji. Najmniej denerwującą reklamą wg raportu serwisu Interaktywnie.com jest wideo w sieci, które z miesiąca na miesiąc poprawia swoje statystyki.

Jak wynika z raportu, coraz mniej ludzi zirytowanych jest reklamą pojawiającą się przed wybranym wcześniej materiałem wideo. Aż 23% badanych ma do tego stosunek obojętny, a różnica między „hard userami” reklam a odbiorcami sporadycznymi jest niewielka. 2/3 osób po prostu nie lubi spotów reklamowych, ale stopień niechęci jest zależny od momentu, w którym reklama pojawia się. 39% badanych nie akceptuje spotów wyświetlanych przed filmem, ale jest to dość duża tolerancja, ponieważ aż 73% z nich potwierdza, że nie znosi przerw reklamowych w czasie oglądania filmu. 

Materiały wideo zdecydowanie najczęściej oglądamy w serwisach do tego dedykowanych - YouTube czy Wrzuta, z których pierwszy z wymienionych wyprzedza pozostałe, gromadząc miesięcznie prawie 14 milionową widownię. Obecnie Polacy niechętnie płacą za dostęp do materiałów wideo w internecie. Pocieszające jest jednak fakt, że jak już raz to zrobią, stają się odbiorcą regularnie płacącym za filmy w sieci.    

W raporcie pada pytanie czy reklama wideo w Internecie jest skuteczna. Wniosek podsuwają dane, z których wynika że 63% badanych wykonało jakąś czynność pod wpływem reklamy. 49% przesyła ciekawy spot swoim znajomym i aż 84% osób w wieku do 24 lat klika w spot reklamowy. Z badań wynika, że im starszy internauta, tym trudniej go skłonić do kliknięcia. Jednak idzie to w parze z zainteresowaniem. Kliknięcia te są przemyślane. Osoby te częściej wybierają reklamy produktów i usług, którymi są naprawdę zainteresowani. W konsekwencji dochodzi do złożenia zamówienia lub zapoznania się z ofertą.

Badania i raport przygotował portal Interaktywnie.com. Badania odbyły się w dniach 29.05-10.06.2013, na grupie 2.715 osób – użytkowników portali Money.pl, iWoman.pl, MenStream.pl, Platine.pl oraz Interaktywnie.com.

Infografikę opracowała Agencja Tube.AD

Źródło: Tube.AD

www.tube.ad

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764