logo
WIADOMOŚCI

Reklama zewnętrzna w Polsce - I kw. 2018

redakcja   13.05.2018, przeczytano 354 razy
ilustracja
fot. Troy Stoi/Freeimages.com

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w pierwszym kwartale 2018 roku. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Media).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama-zewnetrzna-w-polsce---i-kw.-2018,36469,artykul.html

Q1 OOH 2018

Estymowana wielkość sprzedaży zamknęła się kwotą w wysokości ponad 101,7 mln PLN i była dla tej samej bazy firm wyższa aniżeli w pierwszym kwartale 2017 roku o 2,4%.

Q1 OOH

Q1 2018 / 101,7 mln / +2,4%

Podkreślmy, że na rynku OOH zmniejszyła się w ostatnich trzech latach liczba powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy. Przy porównywalnych do ubiegłego roku wydatkach na reklamę OOH należy wnioskować, że wzrosły jednostkowe ceny sprzedaży przedmiotowych powierzchni. Dlatego rokowania dotyczące wykorzystania reklamy OOH w akcjach promocyjno-reklamowych muszą być pozytywne. W momencie wprowadzenia na rynek w szerszym zakresie nośników wykorzystujących nowoczesne technologie ten rozwój może jeszcze przyspieszyć.

Ważnym czynnikiem wzrostu jest również wynik uzyskany w zakresie sprzedaży w reklamie tranzytowej (patrz poniżej). Rynek tranzytu zaczyna sięgać po nowe możliwości, co przynosi dobre efekty sprzedażowe.

Przychody branży OOH niezmiennie opierają się na czterech sektorach: „media”, „handel” "telekomunikacja" oraz "żywność" (Q1 2018: 66 procent sprzedaży). Należy odnotować wzrost wydatków w sektorach „finanse” i „motoryzacja” (po blisko 5% ogółu sprzedaży każdy). Jest on związany z uruchomieniem nowych produktów finansowo-kredytowych, a w wypadku „motoryzacji” osłabienia sprzedaży w Q4 2017 i wzmocnieniem akcji na rzecz sprzedaży w Q1 2018.

Q1 OOH 2018 SEKTOR

  • MEDIA 20,0%
  • HANDEL 20,0%
  • TELEKOMUNIKACJA 16,0%
  • ŻYWNOŚĆ 10,0%
  • CZAS WOLNY 6,0%
  • POZOSTAŁE SEKTORY 28,0%
  • RAZEM 100,0%

Q1 2018 vs Q1 2017: + 1%

Wygenerowane dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych (tu: znaczący wzrost) i zajmujących się reklamą wielkoformatową (tu: niewielki spadek) wskazują wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę te dane szacujemy wielkość sprzedaży całego rynku OOH w pierwszym kwartale roku 2017 na kwotę bliską 120,0 mln PLN (plus 4,3% w stosunku do Q1 2017).

REKLAMA TRANZYTOWA

Głównymi graczami na polskim rynku pozostają w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS S.A. oraz Business Consulting, dalej: Ströer Polska, Synergic, Clear Channel Poland oraz Warexpo. Po zmianie operatora reklamy w wagonach Metra Warszawskiego – firmę AMS zastąpił od początku 2017 roku Ströer, rynek oczekiwał nowości znanych na niemieckim rynku reklamy tranzytowej. Zmiany te nastąpiły jednak dopiero w pierwszym kwartale bieżącego roku i miały wpływ na wielkość sprzedaży w tym okresie.

Q1 2018 TRANZYT

W pierwszym kwartale 2018 roku wielkość sprzedaży wyniosła sumę w wysokości ponad 7,5 mln PLN i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 29,3%.

Q1 TRANZYT

Q1 2018 / 7,5 mln / +29,3%

Dobry wynik tranzytu w pierwszym kwartale zawdzięczamy nie tylko zintegrowanej ofercie firmy Ströer, ale również szybkiej decyzji firmy AMS po zakończeniu wspomnianego kontraktu w metrze, w postaci uruchomienia systemu cyfrowych nośników reklamy i informacji w autobusach warszawskiej komunikacji miejskiej. Inwestycja ta przyniosła w tym kwartale dobre efekty. Należy spodziewać się, że w najbliższych dwóch latach cyfrowy przekaz informacyjno-reklamowy stanie się w tranzycie dominujący.

Q1 2018 DOOH

Przy słabszym wyniku DOOH w Q1 2017 obecny wynik sprzedaży w tym segmencie OOH pozwala na stwierdzenie, że DOOH zaczyna rozwijać się coraz bardziej dynamicznie i zyskuje na znaczeniu. Jeszcze nie w takim stopniu jak na świecie, ale już perspektywicznie. Nowe technologie stały się przyjazne otoczeniu i bardzo pożyteczne w przestrzeni publicznej.

W pierwszym kwartale sprzedaż DOOH wyniosła ponad 10 mln PLN i była wyższa aniżeli w tym samym okresie ubiegłego roku o ponad 35 procent. Trzeba jednak zaznaczyć, że obecne dane pochodzą od większej ilości podmiotów (Q1 2017 ca. 55% rynku; Q1 2018 ca. 66% rynku). Dokonaliśmy jednak porównania pokazując trend rozwojowy.

Q1 DOOH

Q1 2018 / 10,0 mln / +35,7%

PROGNOZA 2018

Pozostaje po Q1 umiarkowanie optymistyczna. Podtrzymujemy przewidywania po zakończeniu ubiegłego roku (Raport OOH 2017): Sprzedaż OOH w 2018 roku winna wzrosnąć w granicach 3,5 do 5,5 procent w stosunku do roku 2017.

igrz/lk/kwiecień 2018

Źródło: IGRZ

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Przytul Polskę: Edukreacja na Łódź Design Festival
Jak rozmawiać z dziećmi o Polsce? Co składa się na nasze wyobrażenie kraju: język, symbole, krajobrazy, historia, kuchnia? Czy w czasach globalizacji tożsamość narodowa ma jeszcze znaczenie? Co warto pielęgnować i przekazywać dalej? Na te i inne pytania wystawa “Przytul Polskę” nie odpowie. W każdym razie nie wprost.
HP Latex On the Move – finał część I
Event HP Latex On the Move, a właściwie jego majowa edycja z pierwszą grupą klientów, przeszedł do historii. W dniach 11-12 maja 2018 roku do siedziby firmy Integart w Błoniach zawitało kilkanaście firm, aby odebrać swój zestaw narzędzi m.in. samochód Toyota Yaris oraz C-HR.
ZNP z kampanią outdoorową
Związek Nauczycielstwa Polskiego 15 maja ruszył z kampanią outdoorową, która przebiega pod hasłem: „Chcemy godnie zarabiać”. Kampania jest realizowana wyłącznie na nośnikach Cityboard Media.
Dwie polskie premiery Mutoh już 25 maja
Podczas majowych Dni Otwartych polskiego dystrybutora ploterów Mutoh – firmy Atrium Centrum Ploterowe – będzie miała krajowa premiera 2 drukarek LED, które tydzień wcześniej debiutowały na targach Fespa.
Trwa ogólnopolska, wielokanałowa kampania promocyjna Husqvarna - producenta urządzeń mechanicznych do pielęgnacji terenów zieleni przez cały rok. Kampania koncentruje się na flagowych produktach marki Husqvarna. Działania promocyjne prowadzone są w Internecie, w radiu i w prasie. Kluczową rolę odgrywa innowacyjny program testerski kosiarek automatycznych Husqvarna Automower „Z ...
 
czwartek 24.05.2018, 162 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone