logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklama360 podsumowuje polski rynek reklamy

   26.08.2015, przeczytano 1852 razy
ilustracja

O 2,8%, czyli 102,8 mln zł netto w pierwszym półroczu 2015 roku wzrósł rynek reklamy w Polsce wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największe wzrosty wydatków zanotowały sektory handlu, farmaceutyczny oraz FMCG.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklama360-podsumowuje-polski-rynek-reklamy,25778,artykul.html

Najszybciej rosła reklama online, bo o 9,2% - przychody reklamowe netto wzrosły o ponad 72,5 mln zł. Najsilniejszym impulsem wzrostu było zwiększenie puli wydatków na reklamę video online oraz na reklamę mobilną. Łącznie 11 sektorów powiększyło wydatki na reklamę w Internecie. Budżety większe o 7,7% posiadało radio, które rozwija się w tempie nie wolniejszym od sektora digital. Telewizja natomiast wygenerowała wzrosty na poziomie 3,3%.

Stabilny rynek reklamy

Sytuację na polskim rynku reklamy w pierwszym półroczu podsumowuje prognoza Piotra Piętki, prezesa Starcom Mediavest Group, firmy wykonującej badanie, który jako czynnik mający wpływ na reklamę w Polsce wymienia gospodarkę krajową i globalną. W kraju motorem napędzającym  wzrosty są między innymi inwestycje publiczne i poprawa bilansu handlowego. Wzrost PKB powyżej 3% powinien zachować wielkość rynku reklamy na stabilnym poziomie, a w bieżącym roku prognozuje się wzrost na poziomie 3,3% - 3,4%.

Wielkie spotkanie na targach we wrześniu

Okazją do dalszych podsumowań rynku reklamy w Polsce będą targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.2015 r. Tegoroczna edycja oferuje wystawcom i zwiedzającym rozmowy w ramach 5 stref tematycznych: Gift Zone, Technology Zone, Innovation Zone, Events Zone, Tasting& Fashion Zone, a system rejestracji uczestników gwarantuje spotkanie wyłącznie w biznesowym gronie. Targi objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: MTP

www.reklama360.eu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764