logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

REKLAMACJA FOLII

Strona 2/3  1 2 3

Diplodoc Diplodoc | 18.04.2010 23:04


On 2010-04-18 19:13, ewita wrote:
dostałem zamówienie tylko na zadruk foli


Więc odpowiadasz tylko za zadruk.

-----------------

Diplodoc

| 19.04.2010 11:04

Minęło dużo czasu od wydruku do naklejenia. Powiedział bym, że na jakość wydruku jest 14 dni do złożenia reklamacji od momentu przyjęcia wydruku. Na trwałość możesz dać tyle ile daje producent.
I masz sprawę załatwioną. Zwalają na Ciebie winę bo gość chce zwrotu kasy pewnie.
Jakby co to: po odejściu od kasy....

avatar użytkownika
+

Szczecin
wiadomości: 55
w Signs.pl od 29.03.2009
IP: 80.53.225.XXX

| 20.04.2010 19:04

ciąg dalszy mojego tematu
otrzymałem e-mail od klienta:

ODDAJĘ FOLIE DO EKSPERTYZY

k...wa jakiś kołek mi sie trafił

avatar użytkownika
+ + +

warszawa
wiadomości: 67
w Signs.pl od 09.07.2008
IP: 95.49.76.XXX

| 20.04.2010 22:04

Heh, ciekawe kto będzie ekspertem...

I co on chce osiągnąć? Potwierdzenie tezy, że źle wydrukowałaś?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

RVK
wiadomości: 964
w Signs.pl od 05.10.2006
IP: 87.206.96.XXX

| 20.04.2010 23:04

Ja znam dobrą formułkę na gości wykraczających upierdliwością ponad normę (w moim przypadku dość wysoko wyśrubowaną):
"Panie, pier...l się pan"
Skuteczność rewelacyjna. Po krótkiej chwili zapowietrzenia, postraszeniu US, PIP, NIK, ZUS i kolegami rezygnują z dalszego toku reklamacji. A zabawa przednia.
Napisz mu jeszcze, żeby obejrzał "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" to będzie wiedział gdzie może sobie tą ekspertyzę wkręcić.

brak ikonki
+ + + +

wiadomości: 131
w Signs.pl od 05.01.2006
IP: 94.254.203.XXX

| 21.04.2010 16:04

Ciekawe ile zapłaci za ekspertyzę Pewnie mniej jak za wydrukowanie i zlecenie klejenia fachowcowi
Swoja drogą może warto zostać takim rzeczoznawcą. Mi w reklamacji kasetonu (zniszczony w czasie transportu przez kuriera) pan EXPERT wycenił szkodę na 200 zł) A kaseton wart był 2000. Uszkodzony tak, że szkoda warta z 1000zł. Rzeczoznawca od nie wiem czego wypowiedział się w kwestii kasetonu reklamowego.
Boże widzisz i nie grzmisz!!!

avatar użytkownika
+

Szczecin
wiadomości: 55
w Signs.pl od 29.03.2009
IP: 80.53.225.XXX

Diplodoc Diplodoc | 21.04.2010 17:04

Ekspertyzę może wykonać każdy, kto siedzi w branży. Taka ekspertyza może być wzięta pod uwagę w przypadku, gdy dojdzie do sprawy sądzie, ale sąd nie ma takiego obowiązku.

Tego typu ekspertyza wykonana przez inną firmę z branży bywa doskonałym straszakiem na nierzetelnych wykonawców.

Prosty przykład.
Drukarnia ma w zleceniu na teczki karton 300gsm, Po dokładnych oględzinach okazuje się, że teczki poszły z 250gsm bo akurat zostało na magazynie.
Ale różnicę w cenie oddali dopiero gdy sprawa się wydała.


W przypadku opisanym w wątku, moim zdaniem, zawiodła komunikacja na linii drukujący - klient.
Gdy aplikacja wykonywana jest przez osoby trzecie, trzeba głośno i wyraźnie informować, że gwarancja dotyczy tylko i wyłącznie druku. Nawet dać to na piśmie np. jako adnotacja na fakturze.

W innym przypadku nieudolny wykonawca, chcąc się pozbyć ewentualnych roszczeń spowodowanych kiepską aplikacją, może bez trudu skierować klienta przeciw drukarni.




(Wiadomość zmodyfikowana przez: Diplodoc dnia 21.04.2010 17:28)

Diplodoc

| 23.04.2010 19:04

Witam,
dołączę się do tematu reklamacji folii, choć w trochę innym kontekście. Może ku przestrodze dla innych. Mój problem z reklamacją folii miał trochę większą skalę. Zakupiłam 150m2 folii OWV u znanego, ogólnopolskiego dystrybutora, choć folia bez marki. Nigdy problemów nie było. Obie belki poszły do zadruku dla jednego Klienta - oklejanie floty aut. Ze względu na skalę przedsięwzięcia auta oklejane były w terenie przez różne ekipy, również podwykonawców (tylko doświadczone firmy reklamowe,nie pan X czy Y ) . Po 2 dniach ze wszystkich regionów napłynęły reklamacje, że folia dosłownie odpada od szyb. Troszkę już wyklejamy i wiemy, że podstawą jest doschnięty materiał, prawidłowe odtłuszczenie szyby, klejenie wyłącznie na sucho, dobre dogrzanie itp. Koszt tych dwóch belek OWV to kropla w porównaniu kosztów wydruków i ponownego wyjazdu ekip, ustawiania godzin, nie wspomnę już o dobrej opinii, która jest bezcenna. Na zgłoszoną reklamację dystrybutor zażądał "próbek" do ekspertyzy, kilku zadrukowanych i kilku metrów samej folii, tub, kartonów i nr buta operatora plotera. Po czym przesłał grzeczne pismo, że folia jest ok, złotówki nie zwróci, a 5 różnych firm reklamowych, które wyklejają auta dłużej niż ona sama istnieje na polskim rynku to partacze. Sprawa pewnie skończy się niestety w sądzie, folia była z pewnością wadliwa, trzymamy dowody rzeczowe, ale kto i w jaki sposób może to autorytatywnie stwierdzić? Jeśli możecie pomóżcie w tym temacie.

avatar użytkownika
+ + +

Łódź
wiadomości: 9
w Signs.pl od 10.04.2003
IP: 95.49.167.XXX

| 24.04.2010 00:04


On 2010-04-23 19:30, kropkareklama wrote:
Sprawa pewnie skończy się niestety w sądzie, folia była z pewnością wadliwa, trzymamy dowody rzeczowe, ale kto i w jaki sposób może to autorytatywnie stwierdzić? Jeśli możecie pomóżcie w tym temacie.


Problem jest co nie co, ponieważ w tej branży nie ma rzeczoznawców wyznaczonych przez sąd. Mieliśmy kiedyś problem podobny. Ogólny rzeczoznawca techniczny niestety nie będąc w branży niewiele pomoże, ale próbuj. Powodzenia

avatar użytkownika
+ + + + +

Oleśnica
wiadomości: 399
w Signs.pl od 08.04.2003
IP: 109.199.0.XXX

| 27.04.2010 22:04

Niestety z OWV tak jest my tez mielismy 5 aut pod rzad z odchodzaca folia, trezba bylo niestety zmienic dystrybutora - poprzedni twierdzil ze handluja wiele lat i tylko my reklamujemy

avatar użytkownika
+

Wrocław
wiadomości: 8
w Signs.pl od 26.10.2008
IP: 89.77.210.XXX
Strona 2/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764