logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Reklamacja fototapety easy-tex

Strona 3/12  1 2 3 4 5 ... 12

| 02.06.2018 09:06

Liuendor, 2018-06-02 09:01
kreograf, 2018-06-01 22:03
Ja zwyczajnie rozpatrzylbym reklamacje negatywnie. Nawet 1mm przesuniecia uznalbym za akceptowalne. Są pewne granice zdrowego rozsądku i jeśli klient ich nie rozumiem to Sąd mu je wytlumaczy.

Granica rozsądku leży tam, gdzie się ją ustali PRZED rozpoczęciem współpracy, a nie tam, gdzie sobie ją wyznaczysz, bo chcesz zapłaty za fuszerkę.


Nie.
To trochę tak tak jak bym w pizzerii reklamował pizzę bo nie ma idealnego okręgu no a miała być okrągła. Przecież kelner mnie nie uprzedził. Albo jak bym zmierzył I okazałoby się że brakuje jej w jednym miejscu 1mm do podanego w menu wymiaru

(Wiadomość zmodyfikowana przez: kreograf dnia 02.06.2018 09:12)

Można by wymieniać dalej, taxi miało przyjechać o 12.00, a przyjechało 12.01, itd... I podobnie jest z reklamowanie przesuniecia brytu o 0,5mm.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: kreograf dnia 02.06.2018 11:46)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1373
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 94.254.129.XXX

| 03.06.2018 10:06

lucbons, 2018-05-30 11:35
Nie zapłacił częsci, jestem minimalnie na plusie + strata czasu.
zastanawiam się jak sensownie odpowiedzieć na przesłaną reklamację - moim zdaniem winny tu jest projekt, który robił ktoś z zewnątrz, 3cm logo na łączeniu brytów?


O ile jest faktycznie tak jak piszesz to:
nic się nie tłumacz że projekt taki lub szmaki, zwalanie winy na kogoś innego, na pogodę etc. zawsze źle wygląda
ale
napisz po prostu
"zlecenie wykonane zostało zgodnie z dobrą praktyką branżowa a uzyskany rezultat jest poprawny oraz o adekwatnych do projektu walorach użytkowych"
lub coś w tym stylu
pzdr.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 1385
w Signs.pl od 05.05.2008
IP: 89.68.186.XXX

| 03.06.2018 14:06

W moim odczuciu jedynym wyjściem jest odnalezienie norm budowlanych z zakresu usług tapetowania ścian. Kierunek chyba PN-EN 235:2004

W tym linku zlecający stawia wymagania, prawdopodobnie oparte o normy gdzie odchyłka nie może być większa niż 3mm na 2,5m odcinku w pionie i poziomie.
http://arch.ug.edu.pl/pl/administracja/_upload/komunikaty/9678/files/ssttapetowanie.pdf

Informacje wyszukane na szybko do weryfikacji.

brak ikonki
+ + + + +

Białystok
wiadomości: 358
w Signs.pl od 20.12.2004
IP: 188.146.96.XXX

inspiraktiv inspiraktiv | 03.06.2018 22:06

kreograf, 2018-05-30 16:56
inspiraktiv, 2018-05-30 12:32
Niekoniecznie tak jest.
Sprawa może się ciągnąć długo. Jest coś takiego, że klient przyszedł do profesjonalisty, a profesjonalista poinformował go o możliwych np. przesunięciach? Jeśli nie udowodnisz, że poinformowałeś klienta o wszystkich wadach i zaletach rozwiązania, to nie czułbym się aż tak bardzo wygrany w sporze sądowym.


Głupoty do kwadratu.


Twoje mądrości za to, wzięte z Super Expressu.
A podpowiem Ci tylko tyle, że gónwo wiesz na temat, w którym się wypowiadasz i strugasz hojraka, bo się jeszcze w życiu ze sporną reklamacją w sądzie nie znalazłeś.

PS. Można prosić o zdjęcia tych 0,5mm przesunięć?

-----------------

inspiraktiv

| 04.06.2018 12:06

Też bym z chęcią zobaczył zdjęcie tego "półmilimetrowego" przesunięcia. Na jakiej wysokości jest to logo? Z doświadczenia wiem, że tapety na zakładkę, nawet jak dobrze spasowane, to od dołu będą wyglądały na te "0,5mm" przesunięcia, ze względu na grubość materiału.

Ogólnie co do sytuacji, to jeszcze przed drukiem, jak tylko dostałeś pliki, powinieneś powiadomić o nieprawidłowym składzie brytów. Ja jak mam możliwość, to robię zakładki w możliwie najwygodniejszych miejscach, oczywiście, żeby szerokości brytów były zbliżone +- 2-3cm. Na całej ścianie się nie zauważy tej różnicy, a łączenia nie idą przez środek kluczowych elementów.

avatar użytkownika
+ + +

Białystok
wiadomości: 32
w Signs.pl od 04.05.2010
IP: 83.28.71.XXX

Liuendor Liuendor | 04.06.2018 12:06

kreograf, 2018-06-02 09:07
To trochę tak tak jak bym w pizzerii reklamował pizzę bo nie ma idealnego okręgu no a miała być okrągła. Przecież kelner mnie nie uprzedził.

Porównanie z czapy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie reklamuje, że jego pizza jest idealnie okrągła.

-----------------

Liuendor

| 04.06.2018 12:06

Ludzie... na litość boską... weźcie sobie linijkę i zobaczcie jaką wartością jest 0,5mm (jeśli faktycznie tyle było). Ja z delikwentem bym nawet nie dyskutował tylko odesłał go na drzewo.

Podobną (trochę) sytuację miałem kiedyś jak oklejałem auto... i klient przyszedł do mnie z reklamacją bo znalazł dwa bąbelki, każdy o powierzchni nieprzekraczającej 1-2mm. I na nic moje tłumaczenia były ze w ciągu 3-4 dni się wchłonie... Jemu się nie podoba i już. Cóż... został odesłany na drzewo i tyle. W każdej branży są tacy klienci, którzy nie mają świadomości, że są to prace manualne i NIE JEST MOŻLIWE fizycznie aby wszystko było zgodne do setnych części mm. Tak jak lakierowany element auta da się odróżnić od fabrycznego, tak jak malując ścianę i robiąc odcięcie koloru zdarzy się, że odrobinkę farby podpłynie pod taśmę, tak klejąc fototapetę pewne ułamki mm będą tolerancji.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1373
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 79.190.37.XXX

Liuendor Liuendor | 04.06.2018 12:06

kreograf, 2018-06-04 12:24
W każdej branży są tacy klienci, którzy nie mają świadomości, że są to prace manualne i NIE JEST MOŻLIWE fizycznie aby wszystko było zgodne do setnych części mm

Nie ma to znaczenia.
Póki nie uprzedzisz klienta o możliwych odchyłkach, on może odmówić odbioru a w konsekwencji zapłaty i w majestacie prawa zażądać poprawienia lub wykonania na nowo.
A Ty możesz w sądzie udowodnić, że klient powinien wiedzieć, być świadomy ręcznego wykonania i tym podobne.

-----------------

Liuendor

| 04.06.2018 12:06

Liuendor, 2018-06-04 12:30
kreograf, 2018-06-04 12:24
W każdej branży są tacy klienci, którzy nie mają świadomości, że są to prace manualne i NIE JEST MOŻLIWE fizycznie aby wszystko było zgodne do setnych części mm

Nie ma to znaczenia.
Póki nie uprzedzisz klienta o możliwych odchyłkach, on może odmówić odbioru a w konsekwencji zapłaty i w majestacie prawa zażądać poprawienia lub wykonania na nowo.
A Ty możesz w sądzie udowodnić, że klient powinien wiedzieć, być świadomy ręcznego wykonania i tym podobne.



Już widzę reakcję sędziego... który idzie na sprawę bo bryt tapety był 0,5mm za nisko...
Na prawdę.... powodzenia.

To Ja Wam gwarantuję... że BEZWZGLĘDNIE każdą klejoną fototapetę...wezmę lupę i udowodnię, że bryty się nie schodzą idealnie.... będą to ułamki mm ale będą....

(Wiadomość zmodyfikowana przez: kreograf dnia 04.06.2018 12:39)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1373
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 79.190.37.XXX

| 04.06.2018 12:06

hehehe powoływanie biegłego itp.
W sądzie nie ważne kto ma racje, ważne kto ma lepszą historię i lepszego papugaja.
I już za 10 lat okaże się, kto miał rację...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + +

Kraków
wiadomości: 3100
w Signs.pl od 18.01.2013
IP: 31.172.182.XXX
Strona 3/12  1 2 3 4 5 ... 12
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764