logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Reklamacja na koszulki z nadrukiem

| 15.03.2017 19:03

szanowna braci,

chcę się podpytać jak ta sprawa wygląda u Was. Otóż klient zamówił u mnie 10 koszulek męskich, rozmiary od S do XXL po 2 sztuki. Dziś okazało się, że mu się nie podobają, bo nadruki nie są przeskalowane na poszczególne rozmiary - faktycznie, zrobiłem na wszystkich nadruki jednakowej wielkości. Klient nie wspomniał, że chce dopasowane do rozmiaru. Koszulki wgrzewane flexem. Jak to wygląda u Was w przypadku robienia koszulek flexem, sublimacją czy DTG (gdzie nie ma kosztów przygotowalni) - jeśli macie całą rozmiarówkę to pytacie klienta, czy chce by dopasować wielkość nadruku pod rozmiar czy standardową opcją jest nadruk jednej wielkości, chyba że klient wyraźnie zaznaczy że chce skalować? Wg Was błąd leży po mojej stronie czy po stronie klienta?

10 sztuk to nie jest dużo, ale na przyszłość wolałbym się zabezpieczyć przed podobnymi sytuacjami, zwłaszcza przy większych zamówieniach. Dzięki za podpowiedzi.

brak ikonki
+ + +

lubelskie
wiadomości: 84
w Signs.pl od 31.05.2015
IP: 78.131.236.XXX

mundeke mundeke | 15.03.2017 20:03

Pytać, pytać i jeszcze raz pytać.
O wszystko.

I kazać klientowi wypełnić formularz zamówienia.

-----------------
Niech przeto ten, komu się zdaje, że stoi, baczy, aby nie upadł.

mundeke
+

Polska
wiadomości: 35
w Signs.pl od 11.02.2017
IP: 89.70.6.XXX

| 16.03.2017 09:03

My w zamówieniach i wycenach określamy standardową szerokość nadruku, zazwyczaj na wszystkich rozmiarach koszulek jest tej samej wielkości nadruk (24-28cm). Jeśli ma być inaczej robimy progi: damski XS, S, M, damskie L, XL + męskie XS, S, damskie XXL + męskie M, L, męskie XL, XXL, męskie XXXL i większe...

-----------------
cactusic

avatar użytkownika
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 126
w Signs.pl od 15.02.2005
IP: 89.71.182.XXX

| 16.03.2017 09:03

....tak jak dla Ciebie "normalnym" wydaje się pytanie o przeskalowanie grafiki na rozmiarach koszulki, tak dla mnie normalnym wydaje się fakt przeskalowania grafiki na rozmiarach koszulki.

-----------------

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
wiadomości: 923
w Signs.pl od 07.05.2004
IP: 80.55.233.XXX

| 16.03.2017 09:03

Ja nie uznałbym reklamacji. Jeżeli nie było mowy przy zleceni o skalowaniu do rozmiaru to nawet nie ma o czym mówić. Poza tym gdyby się zdecydował na stopniowanie to dla mnie nie jest zlecenie na 10 koszulek tylko 5 zleceń po 2 koszulki.

avatar użytkownika
+ + + + +

wiadomości: 426
w Signs.pl od 11.01.2014
IP: 178.183.133.XXX

| 16.03.2017 12:03

... nigdy nie skalowałem bez wyraźnego życzenia Klienta, a jak już to dodatkowa opłata za fatygę przy tak małym zamówieniu.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Małopolska
wiadomości: 1567
w Signs.pl od 04.05.2005
IP: 77.253.234.XXX

| 17.03.2017 19:03

Tez bym nie uznał reklamacji tylko dlatego, że klientowi wydaje się, że "tak powinno być".

Osobiście określam klientowi wielkość nadruku przyjmując zamówienie. Jeżeli nie ma zastrzeżeń drukuję.
Przy druku flexem na damskiej S i męskiej 3XL to spora różnica w zużyciu materiału oraz wydłużony czas pracy.
Jak napisał sitodrukowy - to już nie jest jedno zlecenie, bo nie sposób go zautomatyzować w taki sposób jak druk jednej grafiki, w jednym formacie 10 razy. Kilka takich zleceń i trzeba by było siedzieć w robocie cały dzień za śmieszny pieniądz. Nie dajmy się klientom zwariować. Ktoś musi być fachowcem w tym tandemie, a jak wiadomo fachowiec wie lepiej

-----------------
Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to.

brak ikonki
+ + +

Oleśnica
wiadomości: 72
w Signs.pl od 11.06.2015
IP: 178.37.177.XXX

| 17.03.2017 20:03

to klient określa co to on potrzebuje, określa warunki realizacji zlecenia. Dodatkowo sie podoba i sie nie podoba nie jest kryterium
oceny jakości do tego służy formularz zlecenia. Wiele razy klienci chcą przenieść odpowiedzialność na wykonawcę za swoje braki w wiedzy poligrafii, grafiki, czy kreacji jak w tym przypadku. Po to by uniknąć kłopotów należy widocznym miejscu wywiesić OWW czyli ogólne warunki współpracy z nami i powiesić regulamin usług , to samo na stronie. Na zleceniu klauzula że złożenie podpisu czy przesłanie zamówienia mailem jest jednoznaczne z akceptacją regulacji firmy.

-----------------
St Pamuła

brak ikonki
+ +

Łódź
wiadomości: 31
w Signs.pl od 07.12.2011
IP: 37.47.14.XXX

| 21.03.2017 08:03

Nie jest to może łatwe ale starając się być profesjonalistami powinniśmy przewidzieć co klientowi może się nie spodobać. I to tak naprawdę jest nasze zadanie - zrobić z nim wywiad.
I w takiej sytuacji jak ta z koszulkami klient powinien dostać dwa warianty wyceny 1 wzór powielony 10-krotnie i 5 wzorów powielonych 2-krotnie. I wtedy w 90% przypadków wybierze niższą cenę. Ale mamy wtedy spokój jak odbierze zlecenia (sam Pan tak chciał - ja proponowałem różne warianty - Pan wybrał najtańszy).
I sprawa załatwiona.
Problem jednak jest taki, że się dużo nagadamy i nie zawsze wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć.
Więc dlatego usługi trzeba tak wyceniać, że nawet po zrobieniu klientowi poprawki
i tak zostanie nam jeszcze jakiś zarobek.
Jak nie będziemy robić poprawki bo odpowiednio wysądowaliśmy potrzeby klienta to mamy dobry zarobek.
Warto?

brak ikonki
+ + +

Szamotuły
wiadomości: 81
w Signs.pl od 10.11.2012
IP: 83.8.209.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764