logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Reklamacje DPD

Strona 4/7  1 2 3 4 5 6 7

| 30.12.2015 20:12

Kupiłem kiedyś garnki w necie z dostawą do paczkomatu. Wyciągając przesyłkę z paczkomatu usłyszałem jak w środku grzechocze kilogram szkła z potłuczonych szklanych pokrywek. Wizyta w oddziale InPost w Krakowie, zgłoszenie reklamacji - już po miesiącu dostałem informację, że reklamacja została odrzucona ponieważ:
- po pierwsze w tym oddziale jeszcze nigdy nic im się nie rozbiło,
- po drugie kurier doskonale pamięta jak wkładał moją paczkę do maszyny i pamięta że na pewno nic w niej nie grzechotało,
- a po trzecie i najpiękniejsze - Pan sobie przeczyta regulamin bo tam jest napisane że nie można przesyłać rzeczy kruchych, a skoro się rozbiło to znaczy że było kruche więc przesyłka była nielegalna.

Prawda, że genialne i piękne w swej prostocie?

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 35
w Signs.pl od 07.03.2006
IP: 89.174.66.XXX

| 20.12.2017 13:12

Postanowiłem odświeżyć temat pobudzony emocjami ze sposobu potraktowania mojej osoby przez DPD.
Kilka dni temu złożyłem zlecenie odbioru przesyłki z Gdańska (od zaprzyjaźnionej firmy) z dostawą do mnie do mojego miasteczka, przesyłka oczywiście ubezpieczona.
Przesyłka została odebrana przez kuriera, potem na kilka dni zniknęła w systemie (złożona reklamacja na zaginięcie)
po jakimś czasie dotarła do mnie - niestety uszkodzona. Spisany został protokół szkody i złożona reklamacja na uszkodzenie. Po kilku dniach decyzja odmowna że niby nie jestem uprawniony do składania reklamacji bo nie jestem nadawcą.
Pomimo tego że byłem zleceniodawcą, to ja płaciłem za usługę i ja byłem odbiorcą nie mam prawa składać reklamacji najciekawsze jest to że w uzasadnieniu odmowy jest takie info:
"Osobą uprawnioną do reklamacji jest nadawca lub adresat - o ile przesyłka została mu doręczona lub jeśli nadawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń"
Dodam że przedmiot był moją własnością - więc kto jak nie ja powinien to zareklamować?

brak ikonki
+ + + + +

wiadomości: 482
w Signs.pl od 13.08.2012
IP: 94.254.170.XXX

_Lukasz _Lukasz | 20.12.2017 14:12

Z DPD zawsze odwołuj się do skutku.. po mniej więcej 3 miesiącach klepną temat do swojego ubezpieczyciela i dostaniesz odszkodowanie

_Lukasz

inspiraktiv inspiraktiv | 20.12.2017 15:12

mmart, 2017-12-20 13:50
Postanowiłem odświeżyć temat pobudzony emocjami ze sposobu potraktowania mojej osoby przez DPD.
Kilka dni temu złożyłem zlecenie odbioru przesyłki z Gdańska (od zaprzyjaźnionej firmy) z dostawą do mnie do mojego miasteczka, przesyłka oczywiście ubezpieczona.
Przesyłka została odebrana przez kuriera, potem na kilka dni zniknęła w systemie (złożona reklamacja na zaginięcie)
po jakimś czasie dotarła do mnie - niestety uszkodzona. Spisany został protokół szkody i złożona reklamacja na uszkodzenie. Po kilku dniach decyzja odmowna że niby nie jestem uprawniony do składania reklamacji bo nie jestem nadawcą.
Pomimo tego że byłem zleceniodawcą, to ja płaciłem za usługę i ja byłem odbiorcą nie mam prawa składać reklamacji najciekawsze jest to że w uzasadnieniu odmowy jest takie info:
"Osobą uprawnioną do reklamacji jest nadawca lub adresat - o ile przesyłka została mu doręczona lub jeśli nadawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń"
Dodam że przedmiot był moją własnością - więc kto jak nie ja powinien to zareklamować?

Jedno pismo od Twojej kancelarii prawnej załatwi sprawę szybciutko. Nie ma sensu się szarpać i przeciągać terminów.

inspiraktiv

| 20.12.2017 15:12

Ja akurat DPD na równi z UPS zaliczam do tych lepszych kurierów, gorzej z GLS.
Ostatnio próbowali wymusić na nas dopłatę do przesyłki wmawiając że ważyła 8 kilo i miała jakieś ponadgabarytowe wymiary a to była koperta A4 która ważyła może 20 dkg i tak była też zgłoszona w systemie nadawania. Moim zdaniem problem jak zwykle w ludziach - czy to w kurierach czy w pracowniku BOK, zależy jak się trafi.

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 112
w Signs.pl od 29.11.2007
IP: 89.79.190.XXX

| 20.12.2017 17:12

Ale przecież w formularzu DPD masz okienko "odbiorca". O co więc się plują?
Formularz reklamacji

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Toruń
Kujawsko-pomorskie
wiadomości: 933
w Signs.pl od 12.06.2013
IP: 188.146.36.XXX

| 20.12.2017 17:12

Tylko z DPD mam problem. Wysyłam kartony, którego jeden bok ma ok. 140 cm. Za każdym razem obciążali dodatkową kwotę za ponad gabaryt. I nie potrafili udowodnić co, o ile, dlaczego. Po kolejnym razie zacząłem robić zdjęcia z naklejonym listem przewozowym i przykładaną miarką. Teraz też obciążają, ale reklamacje są na moją korzyść

brak ikonki
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 391
w Signs.pl od 20.01.2013
IP: 83.15.90.XXX

| 20.12.2017 22:12

DPD... ciężki temat, lepiej działają w większych miastach, dla porównania: trasa stolice PL -> FI. Czas wysłania: jednoczesne wysłanie przesyłek UPS i DPD i DHL.

And the winner is:
DHL: 2 dni (nie wiem jak, ale jest 2 dni)
UPS: 3 z hakiem, bo pod wieczór.
DPD: 29 dni....

-----------------
-----------------------------
wongabonga

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Zachodniopomorskie
wiadomości: 1270
w Signs.pl od 09.04.2014
IP: 109.173.153.XXX

| 20.12.2017 23:12

inspiraktiv - masz rację, ale nie jestem zwolennikiem biegania z każdą duperelą do kancelarii.

michalem - okienko jest zgadza się, składałem reklamację jako ODBIORCA.

Póki co okazało się że system DPD nie przyjął zmiany powodu reklamacji z "zaginięcie przesyłki" na "uszkodzenie przesyłki"
i wywnioskowali że skoro przesyłka jest zaginiona to ja jej nie mam, a więc prawo do reklamacji ma jedynie osoba nadająca, czyli JA ale fizycznie jednak to nie ja.
Sprawa nadal w toku ..... na chwilę obecną otrzymałem informację o przyjęciu zgłoszenia reklamacji na uszkodzenie.

brak ikonki
+ + + + +

wiadomości: 482
w Signs.pl od 13.08.2012
IP: 77.46.102.XXX

| 20.12.2017 23:12

studiowf, 2017-12-20 15:56
Ja akurat DPD na równi z UPS zaliczam do tych lepszych kurierów, gorzej z GLS.

Z tego całego DPD to lubię tylko kuriera który odbiera ode mnie przesyłki, chłopak jest w porządku, odbiera telefony,
zawsze wiadomo o której przyjedzie, czasem nawet 2 razy dziennie przyjeżdża po odbiór.
Dam znać za kilka dni / tygodni jaki był finał sprawy.

brak ikonki
+ + + + +

wiadomości: 482
w Signs.pl od 13.08.2012
IP: 77.46.102.XXX
Strona 4/7  1 2 3 4 5 6 7
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764