logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Reklamodawcy mówią „stop” blokowaniu reklam

  PR 15.12.2016, przeczytano 660 razy

Rozpoczął się przedświąteczny szał zakupów. Nie wszyscy jednak na nim skorzystają. Część reklamodawców narzeka, że nie może dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów. Powód? Polscy internauci blokują reklamy na potęgę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklamodawcy-mowia-_stop_-blokowaniu-reklam,30850,artykul.html

Sytuację postanowił wykorzystać Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, która zaoferowała klientom kampanie odporne na działanie Adblocka. Przed świętami sprzedają się na tyle dobrze, że agencja chce sprzedawać kampanie także za granicą.

Wiele wskazuje na to, że tegoroczny grudzień będzie dla sprzedawców rekordowy. Już w Czarny Piątek witryny niektórych e-sklepów nie radziły sobie z obciążeniem. Jeden ze sklepów obuwniczych przyznał się, że ruch w jego internetowym sklepie wzrósł nawet 6-krotnie.

- To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskiej sieci. Zgodnie z naszymi statystykami, ruch jest większy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 20%. To sprawia, że niektóre e-sklepy, zwłaszcza, te, które korzystają z tradycyjnego, obarczonego limitami hostingu, nie radzą sobie z obsługą klientów. Ich strony WWW odmawiają posłuszeństwa - zwraca uwagę Rafał Kuśmider z firmy dhosting.pl, która świadczy usługi elastycznego web hostingu. W biciu sprzedażowych rekordów sprzedawcom szyki mogą pokrzyżować jednak nie tylko problemy z hostingiem, ale także adblokery.

Do reklamy jak pies do jeża

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez OnAudience.com, już niemal co druga reklama w polskim Internecie jest blokowana przez użytkowników Internetu. Problem jest widoczny zwłaszcza teraz, w przedświątecznym, sprzedażowym szczycie, gdy reklamodawcy próbują dotrzeć do konsumentów z reklamowym przekazem. Ci jednak zdecydowanie się przed nim bronią instalując oprogramowanie blokujące reklamy. Cierpią na tym wszyscy: wydawcy, reklamodawcy, a także - zupełnie nieświadomie - także internauci, bo odcinając portale od pieniędzy płynących z wyświetleń reklam, otrzymują gorsze jakościowo treści.

– Branża reklamowa nie jest tu bez winy. Reklamy często są agresywne, nachalne, niedopasowane do zainteresowań internautów, a przecież są to kluczowe powody instalacji wtyczek blokujących reklamy w internecie. Spójrzmy jednak też na to z drugiej strony. Często mówi się o tym, że w polskim Internecie brakuje dobrych treści i jako przykład rynku, gdzie te treści można znaleźć, wskazuje się Stany Zjednoczone. Gdy jednak przeanalizujemy jaki procent reklam blokuje się za oceanem, to okaże się, że w USA odsetek blokujących jest niemal dwukrotnie niższy niż w Polsce. Oznacza to jedno: wydawców stać tam na tworzenie lepszych treści, bo trafiają do nich większe budżety reklamowe – zwraca uwagę Maciej Sawa z firmy OnAudience.com.

Kampanie bez Adblocka

Do internautów przyzwyczajonych do darmowych treści taka argumentacja trafia jednak rzadko. Portale próbują się przed tym bronić. Wyświetlają osobom blokującym reklamy komunikaty z prośbą o wyłączenie Adblocka. Informują, że pieniądze z reklam pozwalają utrzymać serwis lub chowają się za paywallem. Taka strategia nie zawsze jest jednak skuteczna. Jako, że rynek nie cierpi próżni, Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, działająca zarówno w Polsce, jak i na europejskich rynkach, zdecydowała się wdrożyć UnBlocka, system emisji reklamy internetowej, który potrafi wyświetlić reklamę nawet u tych użytkowników, którzy korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących w swoich przeglądarkach.

– Już od dłuższego czasu analizujemy możliwości zwiększenia realnego zasięgu emitowanych przez nas reklam w internecie. UnBlock pozwoli nam dotrzeć także do tych użytkowników, którzy blokują reklamy internetowe i w ten sposób trafiamy do blisko 30% więcej internautów – zwraca uwagę Michał Łępicki z Imagine The Future, agencji, która świadczy usługi w zakresie marketingu efektywnościowego z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji.

Jest się o co bić

Jak policzyły IAB Polska i PwC, tylko w pierwszym kwartale br. rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł rok do roku aż o 24,9 proc. Po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł. To więcej niż wart był rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Jest się więc o co bić.

Źródło: Imagine The Future

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764