logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Reklamodawcy wybierają Instagram, nie Snapchata

  PR 24.03.2017, przeczytano 406 razy

O wyniku bitwy rozgrywającej się pomiędzy Instagramem a Snapchatem, rozstrzygają reklamodawcy. Im bardziej podoba się serwis należący do Facebooka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklamodawcy-wybieraja-instagram%2C-nie-snapchata,31926,artykul.html

Snapchat liczy aż 150 milionów aktywnych użytkowników. Jego głównym rywalem jest Instagram z ponad 400 milionami fanów. Dla serwisu zawierającego ducha w logotypie zagrożeniem jest nie tylko popularny serwis społecznościowy. 

Dobra passa Instagrama

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez RBC Capital Markets, reklamodawcy są znacznie mniej zmotywowani do inwestowania w Snapchat niż Instagram. 65% z 1600 badanych reklamodawców deklarowało, że jest bardziej zainteresowana reklamą w Instagramie. Mniej niż 40% rozważa inwestycje w Snapchacie.

W przypadku serwisu ze znikającymi treściami marketingowcy mają obawy. Odczuwają brak ROI, analityki oraz malejące zaangażowanie użytkowników.

– Szkoda, że Snapchat nie przewidział tego problemu. Facebook szybko zrozumiał zalety powiązania z Menedżerem reklam w serwisie oraz znaczenie dostarczania danych pomiarowych dla sprzedawców – mówi Anna Dziedzic, Managing Director w 365agencja. – Są to główne powody, dla których Snapchat nie został jeszcze uznany za udaną firmę, którą powinien się stać. To również wyjaśnia, dlaczego pomimo pomyślnego IPO firma nadal walczy o przekonanie do siebie rynków finansowych – dodaje.

74 proc. firm korzysta z Instagramu

Reklamy na Snapchacie przybierają różne formy. Serwis wykorzystał ciekawy mechanizm, polegający na tym, że prezentowane tutaj reklamy to naturalne przedłużenie aplikacji. Dobrze sprawdza się funkcja „lenses”, czyli soczewek. Są to nakładki na video, które nagrywamy. W samej Wielkiej Brytanii powstaje 8 milionów snapów z wykorzystaniem tej funkcji.

Nie tak dawno Instagram wprowadził nowe miejsce do emitowania reklam, czyli Stories. Podkradzioną Snapchatowi funkcję używa aż 150 milionów użytkowników dziennie. Stories tworzone są jako jeden obrazek lub klip. Przejście pomiędzy grafikami lub filmikami jest automatyczne. W przestrzeni oddzielającej poszczególne elementy Instagram będzie emitował reklamy w postaci zdjęć lub filmików.

Według firmy eMarketer, w 2016 roku 74 proc. firm w USA zdeklarowało korzystanie z Instagramu. W tym samym roku 53 proc. przedsiębiorców skorzystało z serwisu w celach marketingowych.

Źródło: 365 agencja

www.365agencja.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764