logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Reklamy, które działają – jak sztuczna inteligencja pomaga tworzyć jeszcze lepsze przekazy?

  PR 13.10.2023, przeczytano 1369 razy
ilustracjastrzałka

Wykorzystanie sztucznej inteligencji jest jednym z najważniejszych i najszybciej rozwijających się trendów w digital marketingu. AI pomaga zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych, a także ułatwia pracę marketerów. Wykorzystanie tej technologii będzie miało jeszcze większe znaczenie w obliczu nadchodzącego „świata bez ciasteczek”. Warto więc już teraz zacząć wykorzystywać możliwości, które oferuje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reklamy%2C-ktore-dzialaja-%E2%80%93-jak-sztuczna-inteligencja-pomaga-tworzyc-jeszcze-lepsze-przekazy,401709,artykul.html

W ostatnich latach coraz więcej użytkowników blokuje reklamy, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie, w obliczu ogromnej ilości treści, które konsumujemy, nieustannie rośnie znaczenie indywidualizacji przekazów i dopasowania ich do preferencji odbiorców. Marketerzy na co dzień pracują z ogromnymi ilościami danych pochodzącymi z wielu różnych źródeł. Ich interpretacja i zrozumienie są kluczowe do podejmowania decyzji o tym, jakie reklamy i gdzie umieścić, żeby osiągać najlepsze wyniki. AI pozwala nie tylko zautomatyzować ten proces, ale także go usprawnić.

W czym sztuczna inteligencja może być lepsza od człowieka?

Nasze mózgi, które są wynikiem milionów lat ewolucji, wciąż są bardziej złożone niż sztuczna inteligencja, którą jesteśmy w stanie stworzyć. Istnieją jednak obszary, w których to AI poradzi sobie lepiej – są to np. powtarzalne zadania oraz operowanie na dużych zbiorach danych. Jedną z najważniejszych form AI jest uczenie maszynowe (ang. Machine Learning). Jest ono wykorzystywane między innymi do przeszukiwania dużych zbiorów danych w celu poszukiwaniu wzorców. Wzorce te mogą być następnie analizowane przez ludzi, żeby na ich podstawie wyciągać oparte na danych wnioski. Algorytmy te można „uczyć”, jak analizować wyniki. O krok dalej idzie uczenie głębokie (ang. Deep Learning), które nie tylko radzi sobie ze znacznie bardziej skomplikowanymi zadaniami, takimi jak zbieranie danych ze zdjęć czy filmów, ale także uczy się na podstawie doświadczenia i analizuje zebrane informacje. AI znajduje także swoje zastosowanie w digital marketingu. Jak wynika z danych RTB House, skuteczność rekomendacji w e-commerce przy wykorzystaniu tej technologii wzrasta aż o 41 procent w porównaniu do kampanii, które nie korzystają z Deep Learningu.

W jakich więc obszarach użycie sztucznej inteligencji może przynieść największe korzyści?

Precyzowanie grup docelowych

Algorytmy głębokiego uczenia mogą pobierać dane z różnych źródeł, także stron trzecich i wykorzystywać je do tworzenia profili dla pojedynczych osób lub grup. Na podstawie tych informacji marketerzy mogą tworzyć szczegółowe grupy odbiorców i wyświetlać im spersonalizowane reklamy. Co ważne, jest to możliwe bez narażania prywatności użytkowników.

Targetowanie kontekstowe

Choć wielu osobom ta metoda może wydawać się już nieco przestarzała, to technologia głębokiego uczenia na nową ją odkrywa i rozwija. Algorytmy są w stanie określić, przy jakich treściach docelowi użytkownicy najbardziej się angażują i jakie kreacje im wyświetlić, żeby zwiększyć szansę na kliknięcie w reklamę. To rozwiązanie, które dobrze się sprawdza w kampaniach brandingowych.

Targetowanie w „świecie bez ciasteczek”

Kluczową przewagą głębokiego uczenia jest umiejętność interpretacji danych. Algorytmy są w stanie zrozumieć dane z różnorodnych i niestandardowych źródeł, będą więc dobrą alternatywą dla dotąd używanych plików cookie stron trzecich. Dają także marketerom możliwość maksymalnego wykorzystywania dostępnych informacji, ponieważ mogą uzyskiwać lepsze wyniki z mniejszej ilości danych.

Odsłonięcie tego, co ukryte

W kontekście retargetingu, Deep Learning umożliwia interpretację danych, które dotychczas zazwyczaj nie były używane. Technologia pozwala na analizę czasu odwiedzin stron z danym produktem, czy kolejność odwiedzanych podstron w sklepie, co pozwala na przewidywanie rzeczywistych intencji zakupowych. Na tej podstawie, określa się, którymi produktami użytkownicy są najbardziej zainteresowani i lepiej personalizuje oferty.

Niestandardowa optymalizacja

Istotnym aspektem digital marketingu jest stworzenie reklamy, w której treści przekazane są w odpowiedni sposób i w odpowiedniej kolejności. Algorytmy AI analizują kreacje i ich atrakcyjność z punktu widzenia użytkownika. Umożliwia to jeszcze lepszą personalizację i wdrażanie reguł tam, gdzie człowiek nie byłby w stanie znaleźć jasnego schematu dla określonej grupy odbiorców.

Aktualizacja w czasie rzeczywistym

Nasze profile zachowań stale się zmieniają. Deep Learning może zbudować profil behawioralny w czasie rzeczywistym i dostosować to, co jest prezentowane na banerze przy każdym wyświetleniu reklamy. Decyzje te oparte są np. na reakcji odbiorców na poprzednio wyświetlone kreacje.

Dynamiczny rozwój technologii, a także duże zainteresowanie tematyką sztucznej inteligencji wśród największych światowych korporacji, pozwalają przypuszczać, że możliwości wykorzystania Deep Learningu w codziennych działaniach marketingowych będą rosły z roku na rok. Jest to ważne zwłaszcza w kontekście decyzji o wycofaniu plików cookie stron trzecich przez główne przeglądarki, co w rezultacie sprawia, że ​​dostarczanie spersonalizowanych reklam staje się większym wyzwaniem niż kiedykolwiek wcześniej.

Autor: Kacper Miller
Business Development Manager w RTB House

Źródło: RTB House

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Direct mailing w kampanii Milka „Let’s Neighbor Up”
W coraz bardziej podzielonym świecie wciąż istnieje potrzeba więzi międzyludzkich. Wszyscy wiemy, jak słabe są dziś relacje sąsiedzkie. Szczególnie widoczne jest to w Polsce, gdzie choć 93%1 Polaków ceni sobie dobre stosunki z sąsiadami, jedynie 33%2 faktycznie ich doświadcza. Ten rozdźwięk pokazuje, że choć ludzie pragną...
Jak rozpoznać dezinformację w sieci? Trwa ogólnopolska kampania społeczna
Dezinformacja w internecie to rosnące zagrożenie, z którym codziennie mierzymy się w cyfrowej przestrzeni. Manipulacja informacjami staje się coraz bardziej powszechna, a rozpoznawanie sfałszowanych treści trudniejsze. Edukację w tym zakresie realizuje Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK w ogólnopolskiej kampanii „Nie bądź internetowym trollem”, która ma...
Gamifikacja w marketingu sensorycznym – nowa era doświadczeń zakupowych?
Współczesny klient oczekuje od marek czegoś więcej niż tylko produktu czy usługi – chce doświadczeń, które angażują, bawią i pozostają w pamięci. Gamifikacja w marketingu sensorycznym to właśnie odpowiedź na te potrzeby: łączy elementy gry z wielozmysłowymi bodźcami, tworząc interaktywne i emocjonujące doświadczenia zakupowe. Dzięki nowoczesnym...
Jak korzystać AI i nie być jak Klimek ze sztuki Domana Nowakowskiego*
Ktoś kiedyś powiedział, że copywriterzy są poetami prozy życia. Być może powiedziałem to nawet ja sam, ale dobre copy ma wiele matek i ojców – wiadomo. Dziś, w czasie, kiedy podobno wystarczy napisać dobry prompt, ta prawda nabiera szczególnego wyrazu. A przecież nie musi i nie powinna.
Snop światła, który mówi: „Zobacz mnie”
Miasta po zmroku wyglądają inaczej. Reklamy tracą swoją czytelność, komunikaty wizualne konkurują ze sobą o uwagę, a przestrzeń staje się coraz bardziej „wygłuszona wizualnie”. W takiej rzeczywistości jednym z najmocniejszych sygnałów okazuje się… światło. Ale nie to z latarni, ani z billboardów LED. Mowa o potężnym snopie światła, który przecina nocne niebo i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764