logo
WIEDZA

Rekomendacje produktowe, czyli w jaki sposób zwiększyć średnią wartość zamówienia?

Mateusz Zawiślak  PR 06.06.2017, przeczytano 331 razy
Marek Włodarczyk - Country Manager w Optivo, an Episerver Company

Spersonalizowana komunikacja z klientem to wiodący trend, który opanował świat marketingu oraz e-commerce. Czy wystarczy, że kierując maila do klienta zwrócę się do niego po imieniu? Na pewno będzie mu miło, natomiast, czy zbuduje to z nim więź? Klienci oczekują dziś personalnego podejścia na wielu płaszczyznach, a jedną z nich jest stałe wsparcie podczas ścieżki zakupowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekomendacje-produktowe,-czyli-w-jaki-sposob-zwiekszyc-srednia-wartosc-zamowienia,32729,artykul.html

Spersonalizowana komunikacja z klientem to wiodący trend, który opanował świat marketingu oraz e-commerce. Czy wystarczy, że kierując maila do klienta zwrócę się do niego po imieniu? Na pewno będzie mu miło, natomiast, czy zbuduje to z nim więź? Klienci oczekują dziś personalnego podejścia na wielu płaszczyznach, a jedną z nich jest stałe wsparcie podczas ścieżki zakupowej.

Marek Włodarczyk, Country Manager Optivo, an Episerver Company podpowiada, jak wdrożyć rekomendacje produktów, które zwiększą sprzedaż oraz lojalność użytkowników.

Zacznij od analizy danych

Informacje o nawykach użytkowników odwiedzających stronę są kluczowym elementem, umożliwiającym dostarczenie odpowiednich rekomendacji, które zwiększą AOV (z ang. Average Order Value), czyli średnią wartość zamówienia. W ramach strony sklepu, śledź kliknięcia, przewinięcia i ruchy myszką, których dokonują użytkownicy. W ten sposób stworzysz tzw. heat mapę, która zobrazuje, jak zachowują się klienci twojego sklepu. Na tej podstawie będziesz mógł precyzyjnie rozplanować układ strony startowej, umieszczając w najbardziej widocznych miejscach najistotniejsze z punktu widzenia klienta informacje.

Dobrym pomysłem jest także przeprowadzenie testów A/B. Sprawdzą one skuteczność strony internetowej i pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy użytkownicy, którzy odwiedzają sklep po raz pierwszy chętniej dokonują zakupu, gdy promowane są nowości czy bestsellery oraz czy zmiana położenia przycisków call-to-action drastycznie zmienia poziom sprzedaży.

Stwórz bazę do rekomendacji

Rekomendacje mogą okazać się skutecznym narzędziem upsellingowym wyłącznie wtedy, kiedy oparte będą na dokładnej analizie wcześniejszych zachowań klientów. Pomocny w stworzeniu wskazówek zakupowych, które mają szansę spotkać się z żywą reakcją odbiorców, będzie silnik rekomendacji, połączony z narzędziem do e-mail marketingu. W ten sposób treści składające się na newsletter korespondować będą z działaniami klienta na stronie www.

Chcąc dopasować rekomendację do działań klienta, przeanalizuj:

  • Zapytania ofertowe: poleć produkty w oparciu o najczęściej wyszukiwane przez danego klienta hasła i frazy.
  • Historię zakupów: stwórz listę rekomendowanych produktów na podstawie zakupów, które dokonał klient. W ten sposób dopasujesz nowości oraz bestsellery, które potencjalnie zainteresują konkretnego klienta.
  • Koszyk: podpowiedz, co warto dorzucić do koszyka, po zapoznaniu się z produktami, które już się w nim znajdują. Pomocna może być także lista życzeń, którą stworzył klient podczas kilku ostatnich wizyt w twoim sklepie.
  • Zachowanie społeczności: rekomenduj w oparciu o ocenę i polecenia produktu na stronie oraz w kanałach social media.
  • Lokalizację geograficzną: proponuj odpowiednie produkty na podstawie lokalnego klimatu lub innych uwarunkowań regionalnych.


Umiejętna ekspozycja asortymentu sklepu, oparta na dokładnej analizie zachowania i preferencji klientów to jedna z najbardziej skutecznych metod na zwiększenie wartości zamówień w Twoim sklepie. Klienci lubią być prowadzeni za rękę i czuć, że na każdym etapie ścieżki zakupowej mogą liczyć na twoje wsparcie. Mailingi, w których pokażesz najciekawsze z punktu widzenia klienta produkty przyczynią się także do zwiększenia lojalności klientów. Tacy klienci z przyjemnością wrócą do sklepu, którego komunikację uznają za pomocną.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

www.optivo.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Marek Włodarczyk, Country Manager Poland w Optivo an Episerver Company

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Chromoterapia: Leczenie... kolorem?
Kolor to pierwsze co dostrzegamy w codziennych sytuacjach. Dobrze dobranego kolorystycznie otoczenie może mieć zbawienny wpływ na nasz organizm lub wręcz przeciwnie – spowodować, że będziemy zmęczeni lub zestresowani. W odpowiedzi na potrzeby ludzkiej psychiki i ciała powstała niekonwencjonalna metoda leczenia zwana chromotorepią.  Jakie kolory wspomogą nasze leczenie? ...
Czy chatboty wyprą aplikacje?
Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób pobierających daną aplikację korzysta z niej tylko raz. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się głównym kanałem komunikacji marki z konsumen...
SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
 
poniedziałek 23.04.2018, 160 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone