logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowa ilość zgłoszeń na Biennale Plakatu

   17.02.2010, przeczytano 1298 razy
ilustracjastrzałka
"Olej niszczy pokój" Mark Gowing, Australia, Złoty Medal 2009, kategoria A

Muzeum Plakatu w Wilanowie podsumowało zgłoszenia nadesłane na 22. Międzynarodowe Biennale Plakatu. W tegorocznej edycji konkursu ocenianych będzie blisko 3 500 plakatów, które przysłane zostały przez debiutantów i profesjonalistów reprezentujących aż 50 krajów!


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowa-ilosc-zgloszen-na-biennale-plakatu,10242,artykul.html

Liczba zgłoszeń konkursowych wyniosła w tym roku 1 526, z czego aż 1 039 to zgłoszenia od uznanych w świecie artystów plakatu. Pozostała liczba zgłoszeń (484) pochodzi od osób debiutujących w sztuce obrazowania. W konkursie ocenianych będzie 865 plakatów debiutantów.

„W tym roku otrzymaliśmy imponującą liczbę zgłoszeń do konkursu,” – komentuje Agata Szydłowska, Kurator Międzynarodowego Biennale Plakatu. „Choć oznacza to dla nas więcej pracy, bardzo cieszymy się, że rośnie zainteresowanie grafiką i plakatem. Bardzo ważne jest, że coraz więcej prac dostajemy zarówno od młodych artystów, jak i profesjonalistów. To oznacza, że Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie z edycji na edycję cieszy się coraz większym uznaniem.”

Zgłoszone do konkursu prace będą ocenianie w czterech kategoriach: plakat kulturalny, plakat reklamowy, plakat społeczny oraz Złoty Debiut. W tym roku dodatkowo, w związku z dwusetną rocznicą urodzin Fryderyka Chopina, wprowadzono piątą kategorię – „Chopin na nowo”. Do konkursu w tej wyjątkowej kategorii stanie 241 plakatów, przygotowanych specjalnie na jubileuszową okoliczność.

Prace wyłonione przez komisję kwalifikacyjną po raz pierwszy zostaną zaprezentowane na wernisażu w Muzeum Plakatu w Wilanowie dnia 5 czerwca 2010 r. Wystawa potrwa przez 4 miesiące.

Źródło: Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764