logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowa liczba prac w 19. konkursie Galerii Plakatu AMS

  PR 15.11.2018, przeczytano 2109 razy
ilustracjastrzałka
Michał Łącki - nagroda główna

Oprócz nagrody głównej jury przyznało w tym roku aż sześć wyróżnień, które otrzymali: Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (za wspólny projekt), Jan Libera, Karolina Lubaszko, Natalia Łukianiuk, Wojciech Osuchowski oraz Magdalena Wosik.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowa-liczba-prac-w-19.-konkursie-galerii-plakatu-ams,380146,artykul.html

– Na konkurs wpłynęło rekordowo dużo prac – ponad 700. Myślę, że najważniejszą tego przyczyną był aktualny i atrakcyjny temat tegorocznej edycji, ujęty w zabawnym haśle „Jedz ostrożnie!” – mówi prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Co szczególnie cieszy organizatorów, poziom projektów był wyższy niż w poprzednich latach. Równy dobry poziom prezentowały także plakaty zakwalifikowane przez jurorów do drugiej tury, dlatego wyróżnień w tej edycji przyznano aż sześć, o jedno więcej niż dotąd, a z wyborem pracy nagrodzonej główną nagrodą jury miało duży problem. Ostatecznie zwyciężył Michał Łącki, autor nieco diabolicznego w tonacji plakatu, przedstawiającego nabity na widelec serdelek, który za moment eksploduje jak bomba – dodaje.

Kilku autorów wyróżnionych projektów bije na alarm: Wojciech Osuchowski przywołuje znaną z polskich dróg ostrzegawczą planszę „Czarny punkt”, na której liczbę rannych i zabitych w wypadkach drogowych zastępuje procentem osób z nadwagą i otyłych, a Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk w radykalnie prostej, literniczej pracy wołają: „Żyj”, a nie „żryj”. Jury spodobały się także dwa projekty, które wyróżniał lekko żartobliwy ton i elegancka forma graficzna: portret monstrualnego grubasa niemieszczącego się na mikroskopijnym krzesełku autorstwa Karoliny Lubaszko i szczerząca zęby (pomysłowo zrobione z widelca) trupia czaszka. Ten ostatni plakat, zaprojektowany przez Magdalenę Wosik, projektantka opatrzyła dwuznacznym hasłem: „Czy wiesz, co masz na widelcu”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

– Jeśli myślimy, że otyli ludzie mieszkają gdzieś daleko w Ameryce to jesteśmy, jak mawiał klasyk, w mylnym błędzie – mówi Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”. – Już 49 proc. kobiet, 64 proc. mężczyzn i 25 proc. dzieci ma nadwagę lub otyłość. Wszelkie działania uświadamiające istotę zagrożenia są niezwykle cenne społecznie. Od lat staram się edukować widzów i czytelników w zakresie zdrowego żywienia. Dziękuję AMS-owi za tę akcję – dodaje.

Laureaci 19. edycji konkursu zostaną zaproszeni do finału przeglądu portfolio dla młodych twórców pod nazwą See&Say, organizowanego przez Klub Twórców Reklamy (KTR). Dzięki dodatkowej nagrodzie finaliści konkursu spotkają się z uznanymi pracodawcami i twórcami z wielu dziedzin kreatywnych. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyboru kilku ekspertów, którzy ocenią jego prace i przekażą mu swoje wskazówki.

W 2019 roku zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Katarzyna Bosacka, dziennikarka, autorka programu „Wiem, co jem”,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Dawid Korzekwa, artysta grafik, profesor ASP w Katowicach,
  • Mateusz Kowalski, grafik, wykładowca ASP w Warszawie,
  • Marcin Sosiński, Dyrektor Kreatywny McCann Worldgroup.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje kancelaria notarialna Alicji Huziuk, partnerem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy (KTR), patronami medialnymi są: „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl, Gazeta.pl, Myfitness.pl, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Źródło: Galeria Plakatu AMS

www.galeriaplakatu.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

ING z nagrodami na IAB MIXX Awards 2024
ING Bank Śląski zdobył aż cztery nagrody w tegorocznej edycji konkursu IAB MIXX Awards. Bank otrzymał nagrody we wszystkich kategoriach, w których uzyskał nominacje.
Centrum Korona z konkursem na ekomural
Centrum Handlowe Korona zaprasza artystów i kreatywnych do udziału w konkursie na projekt ekomuralu, który podsumuje inicjatywę „Misja: Koroniasty”. CH Korona przez cały rok realizowała działania ekologiczne i społeczne wśród wrocławian. Do wygrania łącznie 5000 zł.
STS z nagrodami w konkursie IAB MIXX Awards 2024
STS zdobył prestiżowe wyróżnienia podczas tegorocznej gali IAB MIXX Awards, jednego z najważniejszych konkursów branży marketingu cyfrowego. Firma zdobyła statuetki w dwóch kategoriach, co potwierdza jej wiodącą pozycję i innowacyjne podejście do działań marketingowych.
IAB MIXX Awards – Nagroda dla Hochland Polska
Wczoraj wieczorem odbyła się uroczysta gala IAB MIXX Awards 2024, podczas której nagrodzono przedsięwzięcia, wykorzystujące kanały oraz narzędzia cyfrowe w sposób inspirujący, kreatywny i skuteczny. Srebrna statuetka ‘Games & Esport’, najwyższa nagroda przyznana w tej kategorii, trafiła do Hochland Polska za projekt Kraina Hochland w Good Town.
Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane!
Podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski, IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764