logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowa Strefa Studenta na Targach Packaging Innovations

   11.03.2019, przeczytano 395 razy
ilustracjastrzałka
Opakowanie na draże i bakalie - praca z zeszłorocznej edycji konkursu proj. Krystyna Nowakowska

Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć Jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł „Strefie” wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: szatę graficzną, wrażenie oraz funkcjonalność i formę. Sam konkurs zyskał wiele na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom  zdecydowanie wzrósł. Organizatorzy i Jury przyznają, że tak wyrównanej rywalizacji jeszcze nie było.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowa-strefa-studenta-na-targach-packaging-innovations,381595,artykul.html

Ósma edycja konkursu na projekt opakowania „Strefa Studenta” przekroczyła najśmielsze oczekiwania.

- Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący, liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400 %, a to dziesięciokrotnie więcej niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna „Strefa” to wielki sukces”. - przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.

Tak dynamiczny wzrost zainteresowania konkursem nie jest dziełem przypadku. Punktem wyjściowym do rozwoju było nieustanne słuchanie osób zaangażowanych w konkurs na różnych jego etapach. Wprowadzone innowacje każdego roku dawały wymierne efekty. Konkurs szybko nabierał rangi i już kilka edycji temu stał się atrakcyjny dla sponsorów, uczestników i patronów medialnych.

Rozmaitość koncepcji i szeroki wachlarz projektów nagrodzonych przejściem do drugiego etapu jest szczególnie ważny z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat bacznie przygląda się „Strefie Studenta”, a wielokrotnie tuż po „Packaging Innovations” firmy podpisują porozumienia i umowy z twórcami projektów. Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne, i innowacyjne koncepcje.

Kolejną istotną zmianą jest zmiana sposobu oceniania prac. Od tego roku, Jury złożone ze specjalistów z branży szczegółowo przygląda się przesłanym pracą już od pierwszego etapu konkursu. Wszyscy zgodnie przyznają, że te zmiany wprowadziły konkurs na wyższy poziom. Zwiększenie zaangażowania Jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.

Tylko pięć projektów z każdej kategorii trafi na Targi Opakowań „Packaging Innovations”. Z jednej strony wielka szkoda, że „Strefa” promuje tylko piętnaście najlepszych koncepcji, natomiast z drugiej strony widać jak na dłoni, że uczestnicy konkursu już niebawem znajdą się w czołówce projektantów opakowań w Polsce i Europie.

Sukces „Strefy Studenta” pokazuje, że Międzynarodowe Targi Opakowań „Packaging Innovations” zmieniają branżę i dają jej powiew świeżości. Jedenasta edycja odbędzie się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie. Oczywiście podczas Targów będzie można zobaczyć laureatów konkursu i trzymać kciuki za swoich faworytów.

Targi Packaging Innovations oraz konkurs Strefa Studenta objęte są patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie Sp. z o.o.

www.targi.krakow.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konkurs na logo Małopolskiego Centrum Nauki Cogiteon
Koniec z prostym niebieskim napisem „Cogiteon”. Do końca maja Małopolskie Centrum Nauki czeka na propozycje nowej identyfikacji wizualnej. Ma kojarzyć się z edukacją i człowiekiem, ma być czytelne i nowoczesne. Jak będzie wyglądać, przekonamy się już w połowie czerwca.
Konkurs Renault: Przyjmowanie zgłoszeń zakończone
Zakończył się czas przyjmowania zgłoszeń do konkursu „Renault Easy City. Design the Future” skierowanego do osób, które podobnie jak Renault chcą uczestniczyć w kreowaniu miast i transportu przyszłości. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla autonomicznego, współdzielonego pojazdu Renault EZ-GO. Organizatorzy otrzymali 13 prac...
Konkurs na logotypy wydziałów Politechniki Krakowskiej
W związku z reformą Szkolnictwa Wyższego Politechnika Krakowska zmienia swoją strukturę i postanowiła ujednolicić identyfikację wizualną swoich wydziałów. Politechnika pozostawia kolorystykę i sygnet dotychczasowego logo bez zmian dopuszczając jednocześnie zmianę typografii logotypu. Dotychczasowa identyfikacja wizualna wydziałów wymaga natomiast unowocześnienia...
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkoła Główna Handlowa zapraszają do udziału w ósmej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. W tym roku konkurs jest otwarty także dla autorów prac podyplomowych. Nagrodami w DIMAQ UNI są studia podyplomowe na SGH oraz udział w Akademii DIMAQ.DIMAQ UNI open graphajlepszą pracę...
Provident przyznał nagrodę w konkursie Grand Press Photo 2019
Provident już trzeci rok z rzędu przyznał nagrodę specjalną w ramach konkursu Grand Press Photo. Jako partner kategorii Życie codzienne, Provident Polska wyróżnił zdjęcie wykonane przez Aleksandra Knittera, fotoreportera z Chojnic.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764