logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowe półrocze w historii Allegro

   02.08.2020, przeczytano 341 razy
ilustracja

Przypadek Allegro pokazuje to, że „pandemiczne trendy” mają dużą szansę zostać z nami na stałe. Pomimo tego, że zdecydowana większość obostrzeń została już zdjęta, platforma notuje rekordowe wyniki, przebijając kolejne granice i bijąc kolejne rekordy. Jeżeli więc zastanawiacie się Państwo, czy zmiany zaobserwowane w Państwa biznesie znikną, czy też nie, „casus Allegro” jest mocnym argumentem w tej dyskusji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowe-polrocze-w-historii-allegro,387965,artykul.html

Niebawem do Polski wkroczy zapewne Amazon. Chwilę potem podwoje otworzy zapewne Facebook Shops. Jednak sterem, żeglarzem, okrętem, a nawet morzem polskiego e-commerce’u jest niepodzielnie Allegro. Ponieważ niedawno minęła połowa roku, to dobra okazja żeby podsumować to, jak wyglądają trendy sprzedażowe na serwisie, przez który przechodzi blisko co druga złotówka wydawana na zakupy przez internet. Zacznijmy od rzeczy najważniejszej, czyli sprzedaży wartościowo i ilościowo per miesiąc. Najlepszym miesiącem był kwiecień (3,468 mld obrotu oraz prawie 90 mln transakcji). Maj i czerwiec to spadki, ALE – nawet ten ostatni miesiąc zanotował wynik lepszy od szczytu przedświątecznych zakupów, czyli grudnia 2019 o odpowiednio 14% i 28%. Całościowo, 1H 2020 roku Allegro zamknęło wzrostem obrotu o 54% (sic!).

ilustracjastrzałka

Które kategorie szczególnie mocno kontrybuowały do tego rekordowego wyniku? Cóż, przede wszystkim, urosły wszystkie kategorie główne dostępne na platformie. Najmniej – fotografia, bo zaledwie o 4,2%. Nieco więcej, ale nadal zdecydowanie „poniżej kreski”, skończyły półrocze telefony i akcesoria (+12,7%) oraz biżuteria i zegarki (+17,9%). Nawet tak „ekstrawagancka” kategoria jak sprzęt DJ-ski i estradowy urosła aż o ¼ i to pomimo tego, że cała branża eventowa została przecież zamrożona. Z kolei najlepiej poradziła sobie (pomijając kategorie niszowe) kategoria supermarket (+113,6%), zdrowie (+111,9%), przemysł (+84,4%), książki i komiksy (+75%) oraz dom i ogród (+73,1%). 

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

O wsparcie dla podmiotów organizujących targi i dla nich pracujących zwraca się do posłów na sejm Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Chodzi m.in. o objęcie firm „około targowych” dalszymi świadczeniami postojowymi czy zwolnieniem ich z obowiązku płacenia składek ZUS. Sejm zajmie się teraz tzw. Tarczą Turystyczną, która zawierać ma zapisy dotyczące branży...
Podatkiem w reklamę, czyli kowal zawinił...
1,6 zł mld rocznie. Tyle chce uszczknąć z reklamowego tortu Solidarna Polska, proponując objęcie mediów podatkiem od reklam. „Media są słabsze, więc nie będą stawiały dużego oporu” – mówi „Dziennikowi Gazecie Prawnej” rozmówca z ugrupowania Zbigniewa Ziobry.
O uwzględnienie firm około targowych przy udzielaniu pomocy dla poszkodowanych przez epidemie branż w tzw. Tarczy Turystycznej – zwraca się do senatorów Polska Izba Przemysłu Targowego. Proponuje też m.in. wprowadzenie do procedowanego projektu ustawy dodatkowych zapisów, np. o zwolnienie firm z płacenia składek ZUS i o dopłaty dla pracowników – do 31...
Raport branżowy KUPS: Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem
W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla...
Resort finansów prowadzi prace nad wdrożeniem ogólnopolskiego systemu do rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Z e-rezerwacji podatnicy mogą już korzystać w urzędach na terenie podlaskiej i wielkopolskiej izby skarbowej - informuje portal Prawo.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764