W lipcu i w sierpniu treści wideo publikowane na kanale portalu Świat Gwiazd (Iberion) na YouTube miały w sumie 2 miliony widzów, co oznacza wzrost o 34% względem początku roku i jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Świat Gwiazd jako lider mocno zdystansował konkurencję - drugi w zestawieniu, JastrząbPost (Wirtualna Polska) zdobył 1,25 miliona widzów i zachował stagnację, a trzecie miejsce Pudelek - milion widzów i wzrost o 8% w analizowanym okresie.
Najsłabszy wynik odsłon, czyli 140 tysięcy uzyskał Shownews (Polska Press), choć największy spadek w zestawieniu, aż -41% zanotował Plotek (Agora) uzyskując 620 tysięcy widzów.
Studyjne wywiady wideo dla portalu Świat Gwiazd przeprowadzają Andrzej Sołtysik oraz Mateusz Szymkowiak, który wzmocnił zespół od początku analizowanego okresu.
Do najpopularniejszych treści publikowanych w wakacje zdecydowanie należy wzruszający i poruszający wywiad z Karoliną Pachniewicz, uczestniczką kultowej 1. edycji programu „Big Brother”. Bohaterka po 23 latach, pierwszy raz od zakończenia programu, zdecydowała się na wywiad. Do warszawskiego studia grupy Iberion przyleciała specjalnie z Manchesteru, gdzie od lat mieszka. Opowiedziała Mateuszowi Szymkowiakowi przejmującą historię o życiu w domu Wielkiego Brata i życiu po tym życiu. Do dziś wywiad ten obejrzało 750 tysięcy widzów.
Do sukcesów należy rozmowa z Krystyną Czubówną. Legendarna lektorka i dziennikarka słynie z tego, że nie udziela wywiadów. Jak sama powiedziała, w swojej karierze udzieliła ich zaledwie kilka. Na tę rozmowę jej autor, Mateusz Szymkowiak czekał 12 lat.
Wielką popularnością cieszyły się także spotkania z Olgą Bończyk, Evą Minge, Sonią Bohosiewicz czy Ewą Wachowicz.
W wakacje Świat Gwiazd jako jedyny z segmentu bezpośrednio relacjonował Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, odwiedził warszawski apartament Taylor Swift i spotkał się na rozmowę z Matteo Bocellim.
Wszystkie treści oprócz bardzo dobrej oglądalności, cieszyły się bardzo dużą cytowalnością w innych mediach: portalach, prasie i radiu.
Producentką rozrywkowych treści w grupie medialnej Iberion jest Amelia Kordecka.
- Iberion stawia na najlepszych w branży - dołączenie Mateusza Szymkowiaka do zespołu wideo jest dla mnie doskonałym dowodem na to, że ta strategia naprawdę działa. Wyniki mówią same za siebie. Mateusz wnosi do Iberionu nie tylko ogromne doświadczenie i pasję do pracy, ale też materiały, które cieszą się świetnym odbiorem wśród widzów. Każda rozmowa, którą prowadzi Mateusz, to profesjonalizm na najwyższym poziomie - mówi Amelia Kordecka.
Redaktorem naczelnym serwisu jest Karol Nowakowski.
- Kreatywne podejście do wirtualnej rzeczywistości, to coś, co jest nieodłączną częścią Świata Gwiazd. Po ponad 15-latach pracy w internecie doskonale zdaję sobie sprawę z siły przekazu, jaka idzie za słowem pisanym i mówionym w sieci. Mateusz wprowadził nową jakość w branży i od pierwszego spotkania przekonał nas do swojej wizji. Połączył doświadczenie telewizyjne z trendami internetowymi. Wizji, która okazała się trafiona. Wizji, która jest odpowiedzią na potrzeby internautów. Zatrzymanie widza na YouTube nie jest łatwe, ale nam się to udało. Dobrze poprowadzone rozmowy, czasowo i merytorycznie skrojone na potrzeby odbiorcy oraz przede wszystkim gość, który czuje się komfortowo, to przepis na sukces. Jak pokazuje najnowszy ranking - sukces przez wielkie S - mówi Karol Nowakowski.
Jesienna linia programowa działu wideo Świata Gwiazd obejmuje kontynuację studyjnych rozmów z gwiazdami, na prośbę widzów cykl z udziałem uczestników 1. „Big Brothera”, wizyty reportera Jakuba Szewczyka na planach najpopularniejszych programów i seriali oraz wyjazd redakcji do Madrytu, by relacjonować przygotowania, próby i przebieg konkursu Eurowizji Junior 2024.
Źródło: Iberion