logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Rekordowe wydatki handlu na reklamę

  PR 17.11.2016, przeczytano 983 razy
ilustracjastrzałka

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85% wydatków całego sektora w całym 2015 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowe-wydatki-handlu-na-reklame,30568,artykul.html

W porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku jest to wzrost o 26%. Najwięcej inwestują reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Wśród nich niezmiennym liderem od trzech lat pozostaje Lidl, który sukcesywnie przeznacza coraz większe budżety na reklamę. W okresie od stycznia do września 2016 r. zainwestował o ponad 72 mln więcej niż jego konkurent – Biedronka.

Kategorie

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. to niemal 460 mln zł (64% udziału). Za nimi plasują się sklepy i hurtownie, które na promocję przeznaczyły budżet w wysokości 214 mln zł (30% udziału). Na podstawie danych z kilku ostatnich lat można prognozować, że rok do roku będą rosły wydatki na reklamę super- i hipermarketów. W pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły one aż 86% wydatków z całego 2015 r., co porównując z analogicznym okresem w 2015 r. oznacza wzrost o 35%. Rok 2016 r. zapewne okaże się rekordowym pod względem środków przeznaczonych na promocję przez tę kategorię reklamodawców, zwłaszcza, że przed nami jeszcze listopad i grudzień, w których co roku są odnotowywane wzrosty inwestycji – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.


Reklamodawcy

Największym reklamodawcą kategorii super- i hipermarkety w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. był Lidl Polska. Tylko w tym roku zainwestował w media już prawie 117 mln zł (26% wydatków całego sektora), trochę więcej niż w całym roku 2015. Na drugim miejscu znajduje się Metro Group (właściciel sieci MAKRO Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn) z inwestycjami na poziomie 48 mln zł w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. (wzrost o 1,5 mln względem analogicznego okresu w 2015 r.). Trzecie miejsce przypadło Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka z wydatkami nieco ponad 44,5 mln zł, czyli o 1,3 mln więcej w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Zarówno Lidl, jak i właściciel Biedronki wydali już w tym roku więcej na reklamę niż w całym 2016. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena to właśnie w super- i hipermarketach najrzadziej robimy zakupy. Nie jest więc zadziwiające, że duże sieci handlowe starają się poprzez reklamy skłonić nas do skorzystania z ich oferty. Najczęściej reklamowane są okazje cenowe i różnego rodzaju promocje, które lubią Polacy – wskazuje Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie wydali w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. ponad 214 mln zł, o 34% więcej niż w tym samym okresie w poprzednim roku. Najwięcej w tej kategorii na promocję przeznaczył Terg, właściciel sieci marketów Media Expert, który w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. przeznaczył na reklamę ponad 43,5 mln zł, aż o 63% więcej niż w tym samym okresie w 2015 r. Drugim reklamodawcą tej kategorii był właściciel sieci drogerii Rossman, a na trzecim miejscu sieć sklepów spożywczych Żabka.

Media

Jeśli chodzi o podział wydatków na media to zdecydowanie sektor handlu najwięcej w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. przeznaczył na reklamę w telewizji – inwestycje osiągnęły poziom 260 mln zł (wzrost o 66 mln w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 r.) i stanowiły prawie 37% wszystkich wydatków. Na drugim miejscu znalazło się radio z nieco ponad 28% udziału w media miksie. A na kolejnych: internet (13,5%), outdoor (9,2%), magazyny (6,4%), gazety (4,6%) i kina (1,1%).

W media miksie wydatków super- i hipermarketów także na pierwszym miejscu plasuje się telewizja z 42% udziału. Co ciekawe jest to wzrost o 34% względem roku 2015. Na drugim miejscu znajduje się radio z 28% udziałem, a na trzecim internet - 14% udziału.

Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie przeznaczyli najwięcej na promocję w telewizji (32% udziału) oraz w radiu (32% udziału). W dalszej kolejności wybierany był internet (12% udziału) i magazyny (10% udziału).

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764