logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowe wyniki popularnej produkcji Netfliksa

  PR 13.08.2019, przeczytano 406 razy
ilustracjastrzałka

Zasięg serialu „Stranger Things” przekroczył 208 mln, co oznacza, że statystyczny internauta mógł się zetknąć z tematem sześć razy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tylko w dniu premiery 3. sezonu w social mediach pojawiło się na jego temat ponad 2 tys. wpisów. Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji sięgnął blisko 25 mln zł i równie burzliwej dyskusji można się spodziewać w przypadku kolejnego sezonu jednej z najpopularniejszych produkcji Netfliksa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowe-wyniki-popularnej-produkcji-netfliksa,383579,artykul.html

– Serial „Stranger Things” bez wątpienia można już określić mianem kultowego. Wpływ ma na to szereg czynników, przede wszystkim fabuła z pogranicza horroru i science fiction. Dla tych, którzy nigdy nie oglądali: serial opowiada historię bohaterów małego amerykańskiego miasteczka, którzy zmagają się z nadnaturalnymi siłami. Oczywiście nie zabrakło wątków miłosnych i motywu dojrzewania głównych bohaterów, więc widzowie czują się z nimi zżyci i to bez wątpienia też ma ogromny wpływ na popularność tego serialu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Joanna Górska, młodszy specjalista ds. kontent marketingu w Instytucie Monitorowania Mediów.

Stranger Things” to jedna z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych produkcji Netfliksa. IMM sprawdził, jak prezentowała się internetowa dyskusja dotycząca tego serialu – od 23 czerwca do 23 lipca br. w monitoringu internetu i mediów społecznościowych pojawiło się o nim łącznie ponad 21 tys. wzmianek.

– Ekwiwalent reklamowy wszystkich publikacji – czyli koszt netto, który trzeba by ponieść w przypadku, gdyby były one płatne – wyniósł prawie 25 mln zł, a dotarcie było tak ogromne, że z tym tematem każdy internauta mógł się spotkać aż sześć razy – mówi Joanna Górska.

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły dotyczące serialu „Stranger Things” wyniósł dokładnie 24,7 mln zł. Z kolei zasięg – jak podkreśla IMM – być zawrotny i dotarcie wyniosło aż 208,8 mln.

– Najwięcej publikacji pojawiło się 4 lipca, w dniu premiery. Internauci zamieścili wtedy w social mediach ponad 2 tys. wpisów. Były to głównie informacje, że serial już pojawił się na platformie Netflix i można już go obejrzeć, pojawiały się także adnotacje dotyczące stylistyki serialu, która nawiązywała do lat 80. Nie zabrakło także wywiadów z głównymi bohaterami i informacji na temat tego, że w serialu pojawiła się córka Umy Thurman, Maya Hawke, która zagrała rezolutną i odważną Robin – mówi Joanna Górska.

Premiera 3. sezonu „Stranger Things” była tak istotnym wydarzeniem, że informacje na ten temat pojawiały się na nawet na twitterowych kontach dużych mediów takich jak Newsweek Polska, Wprost czy TOK FM. Na media społecznościowe przypadła zdecydowanie największa część, bo aż 90 proc. wszystkich publikacji. Najbardziej aktywni byli użytkownicy Twittera – ponad 14,3 tys. postów pochodzi właśnie z tego portalu.

– Użytkownicy Twittera komentowali fabułę i wygląd ulubionych bohaterów, pojawiły się także wzmianki dotyczące rozczarowania zakończeniem trzeciego sezonu. Zapowiedziany został już także sezon czwarty i możemy się domyślać, że dyskusja na jego temat będzie tak samo burzliwa, jak w przypadku poprzedniego – mówi Joanna Górska, młodszy specjalista ds. kontent marketingu w Instytucie Monitorowania Mediów.

Źródło: Newseria Biznes, Instytut Monitorowania Mediów

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sławomir Kamiński szefem działu Foto
Od lutego 2023 r. zespołem Foto "Gazety Wyborczej" i jednocześnie Agencji Wyborcza.pl pokieruje Sławomir Kamiński. To uznany fotoreporter i laureat wielu prestiżowych konkursów fotografii prasowej, m.in. autor Zdjęcia Roku wybranego w konkursie Grand Press Photo 2019, związany z redakcją "Wyborczej" od 30 lat.
Tomasz Korniejew dyrektorem wydawniczym Gazeta.pl
Gazeta.pl ma ambicję, by wychodzić poza utarte schematy i dostarczać użytkownikom interesujące i angażujące treści. Od połowy ubiegłego roku w portalu i jego serwisach zachodzą zmiany organizacyjne, mające na celu usprawnienie pracy zespołu. Wraz z początkiem nowego roku, po dwóch latach pracy jako dyrektor Moto.pl, Tomasz Korniejew awansował w strukturach Gazeta.pl na...
Dorota Żurkowska obejmuje rolę Group Senior Vice President Revenue w Warner Bros. Discovery w Polsce. Na nowym stanowisku będzie odpowiadać za rozwój współpracy z partnerami dystrybucyjnymi, reklamowymi i licencyjnymi. Biuro Reklamy TVN Media będzie raportować bezpośrednio do niej. W związku ze zmianami struktury Piotr Tyborowicz odchodzi z funkcji Dyrektora Biura...
Social media już dawno przestały być tylko przestrzenią rozrywki i rekreacji. Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej i wirtualizacją codziennych zadań, coraz częściej social media stają się dla nas źródłem fachowej wiedzy nt. zdrowia. Medycy coraz częściej porzucają pisanie poradników dla pacjentów i wizyty w mediach tradycyjnych na rzecz wideo,...
W jakie zewnętrzne działania reklamowe warto zainwestować w 2023 roku?
W jaki sposób dobrać odpowiednie nośniki reklamowe w 2023 roku? Co będzie na topie i w co warto inwestować? Agencja reklamy zewnetrznej RECEVENT przygotowała zestawienie najpopularniejszych rozwiązań reklamowych, w które warto inwestować w 2023 roku. Sprawdziła także, jak będzie się rozwijał rynek OOH w nadchodzących latach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764