logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowe zainteresowanie Radiem Nowy Świat w Open FM

  PR 10.07.2020, przeczytano 650 razy

Poranny program Wojciecha Manna w Radiu Nowy Świat na platformie Open FM i w usłudze WP Pilot trafił łącznie do prawie 100 tysięcy słuchaczy. Według wstępnych szacunków to najlepszy wynik pojedynczej stacji w historii Open FM. W szczytowym momencie ponad 40% wszystkich korzystających w piątkowy poranek z tej usługi miało włączone Radio Nowy Świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowe-zainteresowanie-radiem-nowy-swiat-w-open-fm,387753,artykul.html

Radio Nowy Świat rozpoczęło nadawanie 10 lipca. Pierwszą audycję poprowadził Wojciech Mann. Wraz ze startem stację bezpłatnie udostępniły platformy Open FM i WP Pilot. Jest ona dostępna na stronach internetowych, przez aplikacje mobilne w Android i iOS, a w WP Pilot także w Windows i Xbox oraz z wykorzystaniem Chromecast i Airplay. Radio Nowy Świat jest również pierwszym kanałem audio w WP Pilot.

Audycji „Poranna Manna” w usługach Open FM i WP Pilot słuchało łącznie prawie 100 tysięcy osób. Według szacunków był to najlepszy wynik pojedynczej stacji w historii Open FM. W szczytowym momencie ponad 40% wszystkich korzystających w piątkowy poranek z tej usługi miało włączone Radio Nowy Świat.

Wśród audycji publicystycznych i muzycznych zaplanowano również „Małą Kawę”, którą poprowadzi Wojciech Mann, „Muzykę bardzo poważną” Krzysztofa Grabowskiego, „Dzieci bluesa” Jana Chojnackiego oraz „Zamach na dziesiątą muzę” Zbigniewa Zamachowskiego. Na antenie usłyszeć będzie można również m.in. Elizę Michalik, Jerzego Sosnowskiego, Kubę Badacha, Marcina Kydryńskiego, Marka Napiórkowskiego, Andrzeja Poniedzielskiego, Wojciecha i Bartosza Waglewskich.

Radio Nowy Świat tworzy spółka „Ratujmy Trójkę”, w skład której wchodzą byli dziennikarze i wieloletni współpracownicy Programu III Polskiego Radia oraz słuchacze. Finansowanie stacji odbywa się poprzez crowdfunding w serwisie Patronite. Dotychczas twórcy zyskali 25 tysięcy patronów, dzięki którym zebrali 1,8 mln złotych.

Źródło: Wirtualna Polska Media S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Nowy Świat na pewno znajdzie wielbicieli.
O ile przetrwa pierwszy rok.

avatar użytkownika
,

Wszystko wskazuje, że pytania o przetrwanie będzie musiało sobie zadać wiele mediów.  

,

Te nowe mają jednak gorzej. Zwłaszcza, gdy jedyne źródło finansowania widzą w darczyńcy.

  

avatar użytkownika
,

Mylisz finansowanie bieżącej działalności ze środkami inwestycyjnymi.  

,

Nie ma innych środków poza tymi od darczyńców. A to jak je nazwiesz, nie ma znaczenia, jeśli się skończą.
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli w dłuższej perspektywie radio będzie się opierać na społecznym wsparciu, to będziesz miał rację, ale póki co radio dopiero wystartowało korzystając z kapitału jaki udało się zebrać. Nie wiemy jaki model utrzymania finansowego stacji zostanie zastosowany docelowo - Ty to wiesz?  

,

Przecież to wie każdy, kto przeczytał ich manifest - środki pozyskane od darczyńców mają pozwolić się utrzymać bez konieczności sięgania po reklamy.
A skoro ma nie być reklam, to raczej wątpliwe by pojawiły się pieniądze z innego źródła.
  

avatar użytkownika
,

Manifest manifestem, a realia realiami - to jak będzie wyglądał model finansowania okaże się po czasie.  

,

Jeśli się "sprzedadzą reklamodawcom", to słuchacz raczej nie zostanie. Chyba, że taki, który lubi być robiony w trąbę.
  

avatar użytkownika
,

Obecność reklamy na antenie oznacza nieuczciwość wobec słuchaczy?  

,

Nieobecność reklam jest jednym z elementów manifestu.
Cytuję:
"Radio, które będzie całkowicie niezależne, które nie będzie musiało kłaniać się sponsorom ani ulegać finansowym czy politycznym naciskom."

Reklamodawca naciska w banalny sposób, płaci za czas antenowy, oczekując emisji materiału na którego kształt redakcja nie ma wpływu.

Mógłbym to jeszcze uprościć, ale wierzę, że ogarniesz.
  

avatar użytkownika
,

Trudno to ogarnąć, bo dopóki taki materiał jest odpowiednio oznaczony i nie udaje materiału redakcyjnego, na zdrowy rozum nie ma nic wspólnego z nieuczciwością.  

,

Nietrudno.
Albo się jest zgodnym z własnym manifestem albo nie jest.
  

avatar użytkownika
,

No chwila moment - w manifeście jest mowa o kłanianiu się sponsorom. Czy redakcja musiałaby mieć "wpływ na kształt materiału" reklamowego aby można było powiedzieć, że się nie kłania? Jeśli my puszczamy baner w kształt którego nie ingerujemy, to znaczy że się komuś "kłaniamy" i naginamy jakoś wiarygodność redakcyjną?  

,

Wy puszczacie reklamy niezwiązane z tematyką serwisu, to już nawet nie jest kłanianie, to jest wystawianie t do r.  

avatar użytkownika
,

Krótko mówiąc chodzi nie o wierność manifestom, ale o to że nie lubisz reklam. Nie lubisz też finansowania mediów przez użytkowników. Wychodzi na to że media powinny być finansowane przez Marsjan, a może przez wydawców, którzy powinni Ci jeszcze zapłacić za to że chcesz z nich skorzystać (bez natykania się na reklamę rzecz jasna... ). A nocnik? Nocnik też powinni Ci wydawcy podstawić?  

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard w grudniu 2020
Reklama Ketchupów Kotlin z Królem Mycia Rączek w roli głównej, która zajęła drugie miejsce zestawienia YouTube Ads Leaderboard w listopadzie, powraca w grudniu na czele rankingu. Wśród świątecznych spotów, szczególną popularnością cieszyło się wideo Samsunga prezentujące smartfon Galaxy S20 FE jako doskonały prezent pod choinkę....
„Piecza” w Tok FM - pierwszy radiowy serial dokumentalny Agory
19 stycznia 2021 r. o godz. 12:00 swoją premierę będzie mieć „Piecza”. To radiowy serial dokumentalny, w którym co wtorek przez cztery kolejne tygodnie Michał Janczura opowie o pieczy zastępczej - systemie, do którego co roku trafiają setki dzieci. Odcinków serialu będzie można słuchać na platformie podcastowej TOK FM - na tokfm.pl i w aplikacji TOK...
„Gazeta Wyborcza” po raz kolejny zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako oficjalny partner 29. Finału. Prócz medialnego wsparcia akcji redakcja przygotowała wyjątkowe aukcje i zbiórki internetowe, z których dochód w całości zostanie przeznaczony na tegoroczny cel – zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych...
Ruszyły „Migotki w 4fun Kids” – pasmo z teledyskami dla dzieci niesłyszących
W styczniu w ramach telewizji muzycznej 4FUN KIDS zostało uruchomione pierwsze w Polsce pasmo z teledyskami dla dzieci przetłumaczonymi na język migowy. Przekładem artystycznym zajęły się dwie profesjonalne tłumaczki Polskiego Języka Migowego.
1 410 000 złotych – tyle wyniósł dochód ze świątecznego bloku reklamowego wyemitowanego 25 grudnia 2020 roku w TVP1, tuż po głównym wydaniu „Wiadomości”. W akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, po raz 28. organizowanej przez Telewizję Polską, wzięło udział 13 reklamodawców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764