logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowe zyski WP w 2018 roku

  PR 26.03.2019, przeczytano 528 razy
Jacek Świderski

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2018 roku miała ponad 542 mln zł wpływów gotówkowych ze sprzedaży. W porównaniu do 2017 roku, zysk spółki wzrósł o 90% i wyniósł prawie 76 mln zł. Telewizja WP osiągnęła break-even point i cały czwarty kwartał ubiegłego roku zamknęła z zyskiem. Wirtualna Polska kontynuuje strategię rozwoju e-commerce, grupa dokonała kilku znaczących akwizycji w obszarach turystyki, projektowania domów i motoryzacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowe-zyski-wp-w-2018-roku,381810,artykul.html

Po raz pierwszy w historii Wirtualnej Polski wpływy gotówkowe spółki ze sprzedaży przekroczyły 542 mln zł. Rekordowy był również zysk netto, który wyniósł prawie 76 mln zł, a skorygowana EBITDA wyniosła 173 mln zł.

– W cztery lata od przejęcia WP czterokrotnie wzrosła liczba obywateli Wirtualnej Polski zatrudnionych w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu i Lublinie. Czterokrotnie urósł również zysk na poziomie EBITDA. Polska ma w sobie wielowiekowy głód i dużą otwartość na cyfrowy przeskok. Wirtualna Polska, podobnie jak dotychczas, nie zamierza stać z boku. Rola kronikarza to dla nas za mało. Mamy misję, ambicję i odwagę tę nową, cyfrową Polskę współtworzyć – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za rok zakończony 31 grudnia 2018 i 2017 roku.

w tys. zł

Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2018

Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2017

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

550 816

457 482

93 334

20,4%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

526 254

424 502

101 752

24,0%

Skorygowana EBITDA

178 721

150 580

28 141

18,7%

EBITDA

168 726

142 192

26 534

18,7%

Segment TV

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

16 500

8 131

8 369

102,9%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

16 500

8 131

8 369

102,9%

Skorygowana EBITDA

(5 721)

(12 195)

6 474

(53,1%)

EBITDA

(5 833)

(12 556)

6 723

(53,5%)

Segmenty łącznie

 

 

 

 

Przychody ze sprzedaży

567 316

465 613

101 703

21,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

542 754

432 633

110 121

25,5%

Skorygowana EBITDA

173 000

138 385

34 615

25,0%

EBITDA

162 893

129 636

33 257

25,7%

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

(55 622)

(51 007)

(4 615)

9,0%

Zysk na działalności operacyjnej

107 271

78 629

28 642

36,4%

Wynik na działalności finansowej

(13 833)

(24 340)

10 507

(43,2%)

Zysk przed opodatkowaniem

93 438

54 289

39 149

72,1%

Zysk netto

75 997

40 032

35 965

89,8%

– Za nami wyjątkowo dobry rok, zarówno w mediach, jak i spółkach e-commerce. Cieszymy się z osiągniętych wyników i z zaufania, którym darzą nas użytkownicy i inwestorzy. Grupa rozwija się nie tylko poprzez akwizycje, ale też dzięki stałemu wzrostowi organicznemu. Wyłączając wpływ akwizycji w 2018 roku, przychody gotówkowe wzrosły o 21%, a EBITDA o 23% – mówi Elżbieta Bujniewicz-Belka, Wiceprezes Wirtualna Polska Holding S.A. ds. finansowych.

W 2018 roku Telewizja WP była liderem stacji nadających naziemnie na MUX8, z wynikiem 0,40% udziałów w grupie komercyjnej. Coraz lepsze wyniki oglądalności, wpłynęły na osiągnięcie break-even point. Plan zakładał, że Telewizja WP wygeneruje zysk w jednym miesiącu, udało się go osiągnąć w całym czwartym kwartale ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży Telewizji WP w 2018 roku wyniosły 16,5 mln zł, dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

Dynamicznie rosną również wpływy z usług poczty elektronicznej Grupy WP, z których co miesiąc korzysta ponad 10 milionów użytkowników, najwięcej spośród polskich serwisów pocztowych. W grudniu zakończyła się migracja WP Poczty i Poczty o2 na nowy system, jednocześnie o ponad 10% wzrosła liczba użytkowników korzystających codziennie z tej usługi. Ostatnio serwisy pocztowe WP, jako pierwsze w Polsce, wprowadziły usługę opłacania rachunków bezpośrednio ze skrzynki. W planach są kolejne funkcjonalności, które ułatwią zarządzanie codziennymi sprawami i obowiązkami.

W 2018 roku Grupa WP kontynuowała strategię rozwoju e-commerce. Spółka wykupiła pozostały pakiet akcji w Grupie Domodi, stając się jedynym właścicielem. W kolejnych miesiącach Wirtualna Polska kupiła spółki My Travel, Parklot i Wakacyjny Świat (turystyka), Extradom (projektowanie domów) oraz stała się większościowym udziałowcem spółki Superauto24.com. W marcu 2019 Wirtualna Polska kupiła również 13% akcji spółki Teroplan S.A., właściciela serwisu e-podróżnik.pl.

Źródło: Wirtualna Polska S.A.

www.wp.pl

Dodatkowe informacje:

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lutym 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22 mln Polaków.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764