logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowy rok w kinie i reklamie kinowej

  PR 01.02.2017, przeczytano 588 razy

W 2016 roku, według danych BoxOffice.pl kina w Polsce zostały odwiedzone przez ponad 52 miliny widzów. Polskie premiery, piękne animacje oraz kontynuacje wielkich filmowych hitów w 2017 roku gwarantują równie wysoką frekwencję lub ustanowienie kolejnego rekordu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowy-rok-w-kinie-i-reklamie-kinowej,31276,artykul.html

Od stycznia do grudnia 2016 roku kina w Polsce odwiedziło ponad 52 miliony widzów (BoxOffice.pl). W tym samym okresie w 2015 roku frekwencja wynosiła 44,5 miliona.

- To ogromny sukces branży kinowej oraz branży reklamy kinowej. Wzrostowa tendencja frekwencyjna to najlepszy czas dla reklamodawców, a kino, które oddziałuje na emocja bez zmian przenosi je również na towarzyszące mu produkty – dodaje Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media.

W sieci Multikino, znajdującej się w ofercie Multikino Media widzowie w 2016 roku najchętniej oglądali: „Pitbull. Niebezpieczne kobiety”, „Pitbull. Nowe porządki”, „Planetę Singli”, „Sekretne życie zwierzaków domowych”, „Bridget Jones 3”, „Epokę lodowcową: Mocne uderzenie”, „Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie”, „Zwierzogród”, „Angry Birds Film” oraz „Wołyń”.

- Pitbull. Niebezpieczne kobiety” oraz „Pitbull. Nowe porządki” znalazły się również w TOP10 filmów najchętniej wybieranych przez Polaków (BoxOffice.pl). Nie zapominajmy również o tym, że „Pitbull. Niebezpieczne kobiety” zaledwie w 4 tygodnie zgromadził w kinach 2,3 mln widzów – komentuje Mariusz Spisz.

Przyciągające widzów do kin premiery filmowe zachęciły do pojawienia się w kinie również reklamodawców. W kinach znajdujących się w ofercie Multikino Media W 2016 roku najbardziej aktywni byli klienci z branży telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, dystrybutorzy filmowi, FMCG oraz finansowej (banki i instytucje płatnicze). Po raz pierwszy na wielkim ekranie widzowie mogli zobaczyć kampanie takich firm jak: Panini, Refunder, XTB, TNT, Joy oraz Netto.

Na szczególną uwagę zasługują akcje z branży finansowej. Na początku roku odbyła się akcja BLIK, w listopadzie VISA przeprowadziła szeroką akcję przy premierze animacji „Trolle”, a w grudniu trwała duża kampania prosprzedażowa klienta Mastercard – podsumowuje Spisz.

Premiery zaplanowane na 2017 rok dają pewność, że nie będzie on gorszy niż rok 2016, a nie można wykluczać również nowego rekordu, zwłaszcza patrząc na frekwencję na animacji „Sing”, musicalu „La La Land” oraz polskiej produkcji „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”. Ponadto do kin wejdą: trzecia część „Pitbulla” oraz „Listy do M. 3”. Widzowie będą mogli na wielkim ekranie zobaczyć animacje: „LEGO BATMAN MOVIE”, „Auta 3”, „Gru, Dru i Minionki” oraz „Coco” i kontynuacje takich hitów jak: „Ciemniejsza strona Greya”, „Szybcy i wściekli”, „Strażnicy galaktyki”, „Piraci z Karaibów”, „Transformers”, „Obcy: Przymierze” i ósma część „Gwiezdnych wojen”.

Źródło: Multikino Media

www.multikino.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
amian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764