logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowy weekend w polskich kinach

  PR 23.09.2020, przeczytano 479 razy

W ostatnich tygodniach frekwencja w kinach wzrasta wraz z pojawianiem się na wielkim ekranie nowych tytułów filmowych jak „Tenet”, „Pętla”, „Mulan” oraz jeden z najgłośniejszych filmów tej jesieni „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”. W miniony weekend polskie kina odnotowały najwyższą frekwencję od czasu lockdownu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowy-weekend-w-polskich-kinach,388535,artykul.html

Pierwszy hollywoodzki blockbuster, który wszedł na wielkie ekrany, to „Tenet” w reżyserii Christophera Nolana. Tydzień po nim, 4 września, premierę miała produkcja „Pętla” w reżyserii Patryka Vegi. 11 września na wielkie ekrany trafiła mega produkcja Disneya „Mulan”, a kilka dni temu w kinach zadebiutował polski dramat „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”.

- Z każdą nową premierą frekwencja w polskich kinach z tygodnia na tydzień jest coraz wyższa. Za nami rekordowy frekwencyjnie weekend. Według danych BoxOffice.pl polskie kina odwiedziło prawie 300 tys. widzów. To o 12% więcej niż w pierwszy weekend września i o 8% więcej niż w drugi. Przyczyniły się do tego ostatnie premiery. W kinach sieci Multikino w miniony weekend (18-20 września) najchętniej wybierane tytuły to: „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Mulan” oraz „Pętla”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również przedpremierowe pokazy animacji „Trolle 2”, które zagoszczą w kinach 2 października br. i mogą być jednym z najważniejszych tytułów nadchodzącego miesiąca – dodaje Mariusz Spisz, Członek Zarządu Multikino S.A.

Frekwencja w kinach w Polsce zaczęła wzrastać od czasu premiery filmu „Tenet”. Natomiast to polskie filmy jak „Pętla” czy „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” są najchętniej wybierane i mogą zgromadzić największą widownię we wrześniu. W weekend premierowy „Pętlę” zobaczyło prawie 180 tys. widzów. Po trzecim weekendzie od premiery film ma już na swoim koncie prawie 450 tys. widzów. Dzięki temu najnowszy film Patryka Vegi już dziś znalazł się na 7. miejscu wśród najchętniej oglądanych przez Polaków filmów w 2020 roku.

- Liczymy na to, że tytuły, które już są w repertuarze oraz nowe premiery w najbliższych tygodniach przyciągną do kin jeszcze więcej widzów. Frekwencja w kinach pod szyldem Multikino we wrześniu jest niemalże 2-krotnie wyższa niż w sierpniu br., a przed nami jeszcze jeden wrześniowy weekend z premierą filmu „Jak najdalej stąd” reżysera „Cichej nocy”, drugą częścią skierowanych do familijnej widowni „Tarapatów” oraz kolejnymi przedpremierowymi pokazami animacji „Trolle 2”. To może być kolejny wzrostowy weekend – dodaje Spisz.

Od lat wśród najchętniej oglądanych filmów poza polskimi produkcjami znajdują się również filmy familijne. „Scooby-Doo!”, który miał premierę pod koniec lipca, po ponownym otwarciu kin, zobaczyło już ponad 415 tys. widzów. Animacja jest na 9. miejscu wśród najchętniej oglądanych w Polsce filmów w 2020 roku. W nadchodzących miesiącach widzowie będą mogli wybierać wśród wielu nowych filmów skierowanych do młodszej widowni. W październiku premierę będą miały „Trolle 2”, „Pinokio” i „Tajemniczy ogród”, a w kolejnym miesiącu do kin wejdzie najnowsza produkcja studia Disney and Pixar „Co w duszy gra”.

Największe jesienne premiery czekają na widzów w listopadzie – to wtedy, 20 listopada na wielkim ekranie zagości Daniel Craig w najnowszym filmie o przygodach agenta 007 „Nie czas umierać” oraz 4 listopada… Tomasz Karolak w 4. części „Listów do M”. Zapowiada się filmowa jesień.

Źródło: Multikino S.A.

www.multikino.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wieloletnia współpraca obu firm poszerzyła się dzięki wykorzystaniu voicebotów w badaniach opinii i satysfakcji Klientów PZU. Należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center stworzyła dla PZU dedykowane rozwiązanie w swojej autorskiej technologii. Klienci po kontakcie z infolinią firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od Primebota –...
Piotr Karczmarczyk w zespole Moto.pl
Moto.pl, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów motoryzacyjnych wzmacnia swój zespół redakcyjny. W czerwcu br. do grona jego dziennikarzy dołączył Piotr Karczmarczyk, związany wcześniej z serwisem Auto-swiat.pl.
Piątkowe koncerty nadawane z Hard Rock Cafe w Warszawie w ramach 2. edycji Festiwalu Klasyki Rocka oraz kolejna odsłona Wielkiego Testu z Klasyki Rocka to kluczowe elementy wakacyjnej ramówki Rock Radia w 2022 r. Już teraz słuchacze mogą sprawdzić propozycje stacji na lato i rozpocząć prawdziwie rockowy czas.
Salestube rozpoczął współpracę z LPP na kilkunastu rynkach
SalesTube (Group One) rozpoczął współpracę z LPP - największym producentem odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Agencja MarTech & e-commerce dostarcza i wdraża technologię Google Marketing Platform, przeprowadza szkolenia oraz zajmuje się realizacją działań z zakresu programmatic dla marek Reserved i Sinsay na kilkunastu rynkach w Europie.
Z  początkiem  lipca,  w  związku  z  zawieszeniem  wydawania  magazynów  „Dobre  Wnętrze”   i  „M  jak  Mieszkanie”,  nastąpią  zmiany  personalne  w  pionie  „Wnętrza”  Grupy  ZPR  Media,  które ...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764