logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowy weekend w polskich kinach

  PR 23.09.2020, przeczytano 367 razy

W ostatnich tygodniach frekwencja w kinach wzrasta wraz z pojawianiem się na wielkim ekranie nowych tytułów filmowych jak „Tenet”, „Pętla”, „Mulan” oraz jeden z najgłośniejszych filmów tej jesieni „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”. W miniony weekend polskie kina odnotowały najwyższą frekwencję od czasu lockdownu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowy-weekend-w-polskich-kinach,388535,artykul.html

Pierwszy hollywoodzki blockbuster, który wszedł na wielkie ekrany, to „Tenet” w reżyserii Christophera Nolana. Tydzień po nim, 4 września, premierę miała produkcja „Pętla” w reżyserii Patryka Vegi. 11 września na wielkie ekrany trafiła mega produkcja Disneya „Mulan”, a kilka dni temu w kinach zadebiutował polski dramat „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”.

- Z każdą nową premierą frekwencja w polskich kinach z tygodnia na tydzień jest coraz wyższa. Za nami rekordowy frekwencyjnie weekend. Według danych BoxOffice.pl polskie kina odwiedziło prawie 300 tys. widzów. To o 12% więcej niż w pierwszy weekend września i o 8% więcej niż w drugi. Przyczyniły się do tego ostatnie premiery. W kinach sieci Multikino w miniony weekend (18-20 września) najchętniej wybierane tytuły to: „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Mulan” oraz „Pętla”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również przedpremierowe pokazy animacji „Trolle 2”, które zagoszczą w kinach 2 października br. i mogą być jednym z najważniejszych tytułów nadchodzącego miesiąca – dodaje Mariusz Spisz, Członek Zarządu Multikino S.A.

Frekwencja w kinach w Polsce zaczęła wzrastać od czasu premiery filmu „Tenet”. Natomiast to polskie filmy jak „Pętla” czy „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” są najchętniej wybierane i mogą zgromadzić największą widownię we wrześniu. W weekend premierowy „Pętlę” zobaczyło prawie 180 tys. widzów. Po trzecim weekendzie od premiery film ma już na swoim koncie prawie 450 tys. widzów. Dzięki temu najnowszy film Patryka Vegi już dziś znalazł się na 7. miejscu wśród najchętniej oglądanych przez Polaków filmów w 2020 roku.

- Liczymy na to, że tytuły, które już są w repertuarze oraz nowe premiery w najbliższych tygodniach przyciągną do kin jeszcze więcej widzów. Frekwencja w kinach pod szyldem Multikino we wrześniu jest niemalże 2-krotnie wyższa niż w sierpniu br., a przed nami jeszcze jeden wrześniowy weekend z premierą filmu „Jak najdalej stąd” reżysera „Cichej nocy”, drugą częścią skierowanych do familijnej widowni „Tarapatów” oraz kolejnymi przedpremierowymi pokazami animacji „Trolle 2”. To może być kolejny wzrostowy weekend – dodaje Spisz.

Od lat wśród najchętniej oglądanych filmów poza polskimi produkcjami znajdują się również filmy familijne. „Scooby-Doo!”, który miał premierę pod koniec lipca, po ponownym otwarciu kin, zobaczyło już ponad 415 tys. widzów. Animacja jest na 9. miejscu wśród najchętniej oglądanych w Polsce filmów w 2020 roku. W nadchodzących miesiącach widzowie będą mogli wybierać wśród wielu nowych filmów skierowanych do młodszej widowni. W październiku premierę będą miały „Trolle 2”, „Pinokio” i „Tajemniczy ogród”, a w kolejnym miesiącu do kin wejdzie najnowsza produkcja studia Disney and Pixar „Co w duszy gra”.

Największe jesienne premiery czekają na widzów w listopadzie – to wtedy, 20 listopada na wielkim ekranie zagości Daniel Craig w najnowszym filmie o przygodach agenta 007 „Nie czas umierać” oraz 4 listopada… Tomasz Karolak w 4. części „Listów do M”. Zapowiada się filmowa jesień.

Źródło: Multikino S.A.

www.multikino.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najpopularniejsze reklamy w grudniu
Specjalne oferty, rabaty i świąteczne promocje – „magia świąt” zdominowała w grudniu przekaz reklamowy w telewizji, radiu i internecie. Gemius sprawdził, które marki reklamowały się w ubiegłym miesiącu najaktywniej i do jak dużej grupy odbiorców udało im się dotrzeć.
Sześć dziennikarek Medonetu zostało laureatkami Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarz Medyczny Roku 2020 w kategorii Internet. Portal Medonet.pl dostał również nagrodę honorową – tytuł Mistrza Internetowego Przekazu.
18 stycznia 2021 r. na konferencji prasowej Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, we współpracy ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polską Federacją Producentów Żywności ZP, zostały zaprezentowane wyniki monitoringu w zakresie ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami rozpowszechnianymi w telewizji i w Internecie....
Transmisje i wideo od TVP Sport na platformie hybrydowej TVP
TVP Sport udostępnił wszystkie transmisje, a także inne treści VOD w Naziemnej Telewizji Cyfrowej poprzez platformę hybrydową HbbTV. Po raz kolejny kanał sportowy Telewizji Polskiej wyszedł naprzeciw oczekiwaniom widzów. Od 14 stycznia br. mogą oni wybierać, czy chcą oglądać to, co jest emitowane w kanale linearnie czy też wybrać treści na żądanie.
22 stycznia o godz. 10.30 na Newsweek.pl oraz na stronie głównej Onetu zadebiutuje pierwszy odcinek podcastu „Świat_pl”. Nowy projekt podcastowy Tomasza Lisa oferuje słuchaczom szersze spojrzenie – nie tylko na bieżące sprawy w Polsce, ale przede wszystkim na świecie. Premierowe odcinki „Świat_pl” będą dostępne w każdy piątek dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764