logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rekordowy weekend w polskich kinach

  PR 23.09.2020, przeczytano 563 razy

W ostatnich tygodniach frekwencja w kinach wzrasta wraz z pojawianiem się na wielkim ekranie nowych tytułów filmowych jak „Tenet”, „Pętla”, „Mulan” oraz jeden z najgłośniejszych filmów tej jesieni „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”. W miniony weekend polskie kina odnotowały najwyższą frekwencję od czasu lockdownu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rekordowy-weekend-w-polskich-kinach,388535,artykul.html

Pierwszy hollywoodzki blockbuster, który wszedł na wielkie ekrany, to „Tenet” w reżyserii Christophera Nolana. Tydzień po nim, 4 września, premierę miała produkcja „Pętla” w reżyserii Patryka Vegi. 11 września na wielkie ekrany trafiła mega produkcja Disneya „Mulan”, a kilka dni temu w kinach zadebiutował polski dramat „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”.

- Z każdą nową premierą frekwencja w polskich kinach z tygodnia na tydzień jest coraz wyższa. Za nami rekordowy frekwencyjnie weekend. Według danych BoxOffice.pl polskie kina odwiedziło prawie 300 tys. widzów. To o 12% więcej niż w pierwszy weekend września i o 8% więcej niż w drugi. Przyczyniły się do tego ostatnie premiery. W kinach sieci Multikino w miniony weekend (18-20 września) najchętniej wybierane tytuły to: „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Mulan” oraz „Pętla”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również przedpremierowe pokazy animacji „Trolle 2”, które zagoszczą w kinach 2 października br. i mogą być jednym z najważniejszych tytułów nadchodzącego miesiąca – dodaje Mariusz Spisz, Członek Zarządu Multikino S.A.

Frekwencja w kinach w Polsce zaczęła wzrastać od czasu premiery filmu „Tenet”. Natomiast to polskie filmy jak „Pętla” czy „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” są najchętniej wybierane i mogą zgromadzić największą widownię we wrześniu. W weekend premierowy „Pętlę” zobaczyło prawie 180 tys. widzów. Po trzecim weekendzie od premiery film ma już na swoim koncie prawie 450 tys. widzów. Dzięki temu najnowszy film Patryka Vegi już dziś znalazł się na 7. miejscu wśród najchętniej oglądanych przez Polaków filmów w 2020 roku.

- Liczymy na to, że tytuły, które już są w repertuarze oraz nowe premiery w najbliższych tygodniach przyciągną do kin jeszcze więcej widzów. Frekwencja w kinach pod szyldem Multikino we wrześniu jest niemalże 2-krotnie wyższa niż w sierpniu br., a przed nami jeszcze jeden wrześniowy weekend z premierą filmu „Jak najdalej stąd” reżysera „Cichej nocy”, drugą częścią skierowanych do familijnej widowni „Tarapatów” oraz kolejnymi przedpremierowymi pokazami animacji „Trolle 2”. To może być kolejny wzrostowy weekend – dodaje Spisz.

Od lat wśród najchętniej oglądanych filmów poza polskimi produkcjami znajdują się również filmy familijne. „Scooby-Doo!”, który miał premierę pod koniec lipca, po ponownym otwarciu kin, zobaczyło już ponad 415 tys. widzów. Animacja jest na 9. miejscu wśród najchętniej oglądanych w Polsce filmów w 2020 roku. W nadchodzących miesiącach widzowie będą mogli wybierać wśród wielu nowych filmów skierowanych do młodszej widowni. W październiku premierę będą miały „Trolle 2”, „Pinokio” i „Tajemniczy ogród”, a w kolejnym miesiącu do kin wejdzie najnowsza produkcja studia Disney and Pixar „Co w duszy gra”.

Największe jesienne premiery czekają na widzów w listopadzie – to wtedy, 20 listopada na wielkim ekranie zagości Daniel Craig w najnowszym filmie o przygodach agenta 007 „Nie czas umierać” oraz 4 listopada… Tomasz Karolak w 4. części „Listów do M”. Zapowiada się filmowa jesień.

Źródło: Multikino S.A.

www.multikino.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764