Dwa dni inspirujących prelekcji oraz praktycznych warsztatów, mocno ożywione dyskusje ekspertów w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania o przyszłość marketingu miejsc, formę i przestrzeń prowadzenia dialogu z otoczeniem. Zakończył się II Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który w tym roku zgromadził blisko 150 uczestników z całej Polski.
Jakich działań marketingowych potrzebują samorządy? Czy samorządy są skazane na nowe technologie? Jak prowadzić skuteczny dialog z mieszkańcami? Kampanie komunikacyjne oparte na intuicji specjalistów od marketingu czy badaniach? I wreszcie czym w kontekście marketingu miejsc jest innowacyjność? To zaledwie kilka z kwestii, o których dyskutowali uczestnicy II Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. - Podczas dwóch dni uczestnicy wysłuchali wystąpień kilkunastu prelegentów, poświęconych różnym aspektom komunikacji marketingowej w samorządach. Była mowa o czynnikach determinujących sukces kampanii public relations miast i regionów, tendencjach w marketingu miejsc na świecie i ich przełożeniu na rynek polski, wykorzystaniu mediów społecznościach czy o społecznej odpowiedzialności miast i regionów – relacjonuje Wojciech Materna, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.
Debata ekspertów
Podobnie jak w ubiegłym roku, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele firm i agencji marketingowych oraz mediów z całej Polski. Zetknięcie różnych środowisk pozwoliło na pojawienie się ciekawych wniosków i spostrzeżeń podczas wystąpień prelegentów oraz gorących dyskusji na temat nowych trendów w marketingu miejsc, podczas debaty prowadzonej przez Marzenę Furtak-Żebracką, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. Innowacyjność to nie tylko wykorzystanie nowych technologii, ale metoda dotarcia do odbiorców i sposób prowadzenia dialogu – zaznaczał Wojciech Materna, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka, który jednocześnie przyznawał, że wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w mającej miejsce rewolucji komunikacyjnej jest nieuniknione. Z kolei Krzysztof Nepelski, Pełnomocnik ds. Relacji Instytucjonalnych, Grupa RMF, zwrócił uwagę na konieczność budowania opartego na wzajemnym zrozumieniu dialogu z otoczeniem, jaki powinien być podstawą pozostałych działań marketingowych.
Warsztaty pod okiem specjalistów
W tym roku po raz pierwszy podczas Kongresu obok wystąpień praktyków, odbyły się także warsztaty: Ocena skuteczności strategii w marketingu miejsc, prowadzone przez Piotra Lutka, Prezesa Kancelarii Doradczej Synergia oraz Kryzys w samorządzie, czyli jak zapobiegać i reagować, moderowane przez dr. Dariusza Tworzydło, Prezesa Zarządu Exacto Sp. z o.o. oraz dr. Zbigniewa Chmielewskiego, Wiceprezesa Zarządu Exacto Sp. z o.o.
- Za nami druga edycja ogólnopolskiego wydarzenia, podczas którego świat samorządowców spotyka się z przedstawicielami branży marketingowej, aby wspólnie dyskutować o nowościach w marketingu miejsc. W tym roku mieliśmy jeszcze większą liczbę zgłoszeń niż podczas pierwszej edycji Kongresu. Ze strony uczestników otrzymaliśmy pozytywne opinie zarówno na temat nowej, rozbudowanej o warsztaty formuły, jak również w odniesieniu do zawartości programu i poziomu wystąpień prelegentów – podkreśla Marzena Furtak-Żebracka, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa.
Jak podsumowuje Jarosław Reczek, Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego: - Podobnie jak rok temu, także i teraz mamy nadzieję na kontynuację i kolejną odsłonę wydarzenia. Zależy nam, aby Kongres na stałe wpisał się w kalendarz imprez samorządowców oraz stał się dla nich miejscem zdobywania wiedzy, poznawania nowych trendów oraz integracji. Będziemy nadal rozwijać formułę wydarzenia, bazując na sugestiach najbardziej zainteresowanych, czyli samych uczestników.
Źródło: Exacto