logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Relacja z seminarium „Sublimacja i termotransfer od A do Z”

  PR 23.03.2009, przeczytano 12822 razy
ilustracjastrzałka

12 marca 2009 w siedzibie firmy Atrium Centrum Ploterowe w Opolu odbyło się seminarium i warsztaty, których tematem był cyfrowy druk sublimacyjny i termotransferowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/relacja-z-seminarium-sublimacja-i-termotransfer-od-a-do-z,8699,artykul.html

Na warsztaty do siedziby głównej firmy Atrium przybyło ponad 50 uczestników z całej Polski. Cześć teoretyczną i praktyczną poprowadzili specjaliści z firmy Margot, która to nie tylko jest dystrybutorem kompletnej technologii ale która też specjalizuje się w produkcji metodą sublimacji i termotransferu.

Co to jest sublimacja i termotransfer?
Sublimacja to bezpośrednie przejście ze stanu stałego w stan gazowy, pod wpływem odpowiedniego docisku, temperatury i czasu. Natomiast transferowy druk sublimacyjny to rodzaj wysokojakościowego zadrukowywania białych podłoży poliestrowych takich jak tkaniny, dzianiny, ceramika, płyty meblowe czy nawet blachy. Podczas tego procesu specjalne farby drukarskie zawierające barwniki sublimacyjne nadrukowane są najpierw dowolną techniką na papier (sitodruk, offset, flexo, ploter piezoelektryczny), a dopiero potem przedrukowywane na podłoża poliestrowe za pomocą płaskich termopras lub pras rolowych tak zwanych kalandrów.

Rynek o wielkich możliwościach
Technika drukarska, której dotyczyło seminarium umożliwia produkcję różnorodnych produktów, zarówno masowych takich jak smycze w nakładach liczonych w tysiącach jak i niszowych o pojedynczych nakładach jak personalizowana ceramika czy elementy wystroju wnętrz. Na seminarium przedstawiono szereg możliwości jakie daje transferowy druk sublimacyjny. Były to odzież sportowa, koszulki, flagi, proporczyki, podkładki pod myszy, puzzle, dywaniki, parasole, szelki, piórniki, krawaty, chusty, kalendarze, obrusy, reprodukcje artystyczne, torby na zakupy, ściereczki do okularów, bielizna a nawet sprzęt narciarski i meble.

Jak zaznaczali prelegenci, transferowy druk sublimacyjny daje możliwość wydrukowania absolutnie dowolnego wzoru. Charakteryzuje się on wysoką precyzją i ostrymi konturami. Druk jest ekonomiczny ponieważ koszty druku są niskie, po drugie możemy wykonać nawet 1 sztukę ze wzoru na wykonanie próbek. Technika ta charakteryzuje się także brakiem dodatkowej obróbki takiej jak płukanie lub suszenie, a proces jest w pełni ekologiczny. Sam produkt jest gotowy zaraz po utrwaleniu.

Praktyka czyli sprzęt, media i oprogramowanie
Na warsztatowej części spotkania uczestnicy mieli okazję przyjrzeć się poszczególnym etapom produkcji metodą sublimacji i termotransferu. Druk na papierze sublimacyjnym odbywał się na urządzeniu Mutoh Sublistation. Ploter drukuje w rozdzielczościach od 360 dpi począwszy a na 2880 dpi skończywszy. Jakość i prędkość robi wrażenie. Tylko 44 sekundy są potrzebne by zadrukować format A1. Natomiast fotografia A1 w rozdzielczości 720 dpi to niespełna 2 i pół minuty. Wraz z profesjonalnym oprogramowaniem RIP, specjalnie zaprojektowanym do druku sublimacyjnego i systemem stałego zasilania w wodne atramenty sublimacyjne stanowi kompletny zestaw do transferowego, cyfrowego druku sublimacyjnego o maksymalnej szerokości zadruku 1.07 metra. Na spotkaniu zaprezentowano także kompletną linię do produkcji smyczy.

Największe zainteresowanie towarzyszyło etapowi wygrzewania na termoprasie. Jest to bardzo ważny etap produkcji, co przełożyło się na ogromna ilość pytań do specjalistów z firmy Margot.

Uczestnicy spotkania mieli także okazję zapoznania się z innym pokrewnym tematem. Goście zwiedzili jedyną w kraju linię do produkcji materiałów do druku wielkoformatowego. Inżynier firmy Ikonos zaprezentował etapy produkcji folii samoprzylepnej.

Tak zakończyło się pierwsze tematyczne seminarium w firmie Atrium, które oprócz teorii i praktyki pokazały jak wielkie możliwości daje druk sublimacyjny i termotransferowy.

Na kolejnych spotkaniach, prowadzonych przez uznanych specjalistów zostaną poruszone tematy: aplikacji na środkach transportu, druku UV, laminacji, oprogramowania RIP oraz koloru w druku wielkoformatowym.

Źródło: Atrium
www.atrium.com.pl


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: atrium

(ATRIUM Centrum Ploterowe sp. z o.o.)

atrium o sobie:

W maju 1993 roku powstała firma - Atrium Centrum Ploterowe. Od początku działalności, jest czołowym dostawcą maszyn i materiałów do druku wielkoformatowego.

Atrium jest wyłącznym dystrybutorem japońskich ploterów MUTOH a także takich marek jak EFI, SUMMA, NEOLT, ONYX i wiele innych.

Obecnie Atrium zatrudnia ponad 100 pracowników w całym kraju. Główna siedziba firmy znajduje się w Opolu. Do dyspozycji naszych klientów pozostają także oddziały: w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764