logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Remadays 2020: japońskie drukarki Mutoh na stoisku Atrium

  PR 21.01.2020, przeczytano 351 razy
ilustracjastrzałka

Polski dystrybutor marki MUTOH – firma Atrium Centrum Ploterowe – jako co roku zaprezentuje odwiedzającym targi RemaDays pełną ofertę tego czołowego, japońskiego producenta drukarek i ploterów wielkoformatowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/remadays-2020%3A-japonskie-drukarki-mutoh-na-stoisku-atrium,385406,artykul.html

Na stoisku M13, w hali F podwarszawskiego Ptak Warsaw Expo, dokładnie w tym samym miejscu co rok wcześniej, firma Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje 10 drukarek wielkoformatowych japońskiej marki Mutoh. Pokazywane urządzenia, będą reprezentować pięć ekologicznych technologii druku: żywiczną, eko-solwentową, LED-UV, druku bezpośredniego na tkaninach oraz pośredniego czyli sublimacji.

Targowa premiera: Mutoh XpertJet

Na RemaDays swój targowy debiut w Polsce, będzie mieć Mutoh XPERTJET, czyli najnowsza seria drukarek rolowych japońskiego producenta. W sprzedaży dostępne są już dwa modele: 1641SR i 1682SR. Są to odpowiednio drukarki cztero- (CMYK) i 8-kanałowe (2xCMYK lub CMYK LC LM LK). Ich wydajność sięga odpowiednio 53 i 87 m2/h.

XpertJet jako sukcesor linii ValueJet, posiada szereg nowych rozwiązań: dwa rodzaje atramentów do wyboru: atramenty eko-solwentowe nowej generacji z certyfikatem GreenGurad Gold lub wielokrotnie nagradzane atramenty żywiczne Mutoh UMS z certyfikatem Eurofins Indoor Air Comfort. XpertJet przybrał nowoczesny czarny design. Na pokładzie zaimplementowano technologię DropMaster w wersji 2, dotykowy panel sterowania, nowe systemy prowadzenia mediów i wiele innych.

XpertJet będzie drukował zarówno na stoisku Atrium Centrum Ploterowe, a także na partnerskim – firmy Amagraf.

Targowa premiera: Mutoh PerformanceJet

Druga polska premiera to Mutoh PerformanceJet PJ-2508UF. Jest to pierwszy, wielkoformatowy flatbed LED-UV o wymiarach 2540 x 1250 mm z ruchomą bramą karetki.

Drukarka łączy w sobie zestaw zaawansowanych funkcji, które maksymalizują wydajność: 4 wysokowydajne głowice drukujące w technologii „grayscale” (zmienna kropla atramentu), zadruk nośników o grubości do 10 cm i maksymalnej gramaturze 50 kg/m², wielostrefowy stół z podsysem (o różnych rozmiarach stref), system pinów pozycjonujących, a także możliwość rozbudowy do 6 głowic drukujących, dzięki czemu wydajność drukarki rośnie wraz z Twoimi potrzebami.

Dzięki zastosowanej technologii LED-UV, Mutoh PerformanceJet 2508UF jest idealnym wyborem, pozwalającym zwiększyć wydajność i zaoferować dostęp wysokomarżowych zleceń z użyciem koloru białego. Jest polecana drukarzom poszukujących wysokiej jakości, precyzji, wartości dodanej, możliwości realizacji specjalnych wydruków, produktywności i pozytywnego wpływu na środowisko.

Mutoh PerformanceJet PJ-2508UF będzie drukował na stoisku partnerskim – firmy Amagraf.

Druk żywiczny – Mutoh ValueJet serii X

Na stoisku Atrium nie zabraknie znanych i uznanych, drukarek Mutoh ValueJet serii X, które drukują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory, dzięki 83-procentowemu pokryciu palety Pantone C.

Drukarki wielkoformatowe ValueJet X to kilka modeli różniących się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru są 2 szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving, Mutoh DropMaster oraz zmienną wielkość kropli.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Druk LED-UV – Mutoh ValueJet serii UF, UH i UR

Na targach reklamy nie może zabraknąć druku LED-UV. Mutoh w swoim portfolio posiada kilka urządzeń pracujących w tej technologii, które sprawdzają się w wielu gałęziach przemysłu, poligrafii, reklamy czy też dekoracji.

W portfolio japońskiego producenta, wyróżniamy 3 serie urządzeń LED-UV. Drukarki serii UF, tzw. „gadżetowe”, choć nazwa może być myląca, gdyż są to urządzenia nie tylko do zadruku „gadżetów reklamowych” ale szerokiego spektrum wszelkich przedmiotów o grubości do 7 lub 15 cm (w zależności od modelu). Także dekoracji, np. szkła, ceramiki, kamienia, metali, drewna, tworzyw…

Mutoh ValueJet 426 i 626UF to kompaktowe drukarki LED-UV przeznaczone do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym odpowiednio A3+ i A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o grubości do 7 i 15 cm i ciężarze do 4 oraz 6 kg.

Mutoh ValueJet 626UF, w porównaniu do mniejszego brata 426UF, który stał się w Polsce bestsellerem, posiada oprócz powiększonego stołu także laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz bardzo ciekawy, dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon).

Bardzo interesującym urządzeniem dla branży dekoracji, jest rolowy ploter LED serii „UR”. Biały atrament, którego trudno znaleźć w klasycznych ploterach wielkoformatowych, znacznie rozwija potęgę możliwości tej maszyny a co za tym idzie portfolio możliwych do zadruku materiałów.

Mutoh ValueJet 1638UR to 2-głowicowa drukarka LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Urządzenie pozwala także na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny).

Mutoh ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Trzecią serią drukarek LED-UV japońskiego producenta jest „UH”. Są to drukarki hybrydowe czyli stołowo rolowe. Oznacza to, że mogą drukować jak tak samo jak seria „UR” na materiałach elastycznych. A przede wszystkich na materiałach sztywnych do 15 mm grubości dzięki dostawianym stołom. Ta możliwość pozwoli na druk szyldów, plansz, opakowań, ceramiki, lekkich płyt i wielu innych.

Druk tekstylny bezpośredni i pośredni

Podczas targów RemaDays, Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje także kompletną technologię druku bezpośredniego na tkaninach naturalnych i sztucznych, czyli drukarkę Mutoh ValueJet 1938 TX z unikalnymi atramentami polimerowymi.

To nowatorskie atramenty do druku bezpośredniego na różnych materiałach takich jak bawełna, poliester, len, wiskoza, itd. Dzięki nim cyfrowa produkcja tkanin jest skrócona o procesy prania i suszenia. Atrament jest zgodny z REACH oraz eko-paszportem OEKO-TEX i cechuje się brakiem wolnych związków organicznych (VOC-free). Wydruki są odporne na światło UV.

Z kolei sublimacyjną, czyli pośrednią technologię zdobienia tkanin (ale także i gadżetów, dekoracji, mebli , sprzętu sportowego) będzie reprezentować jeden z najpopularniejszych ploterów japońskiej marki Mutoh – RJ-900XG.

Targowe promocje

Atrium Centrum Ploterowe przyzwyczaiło gości targowych poszukujących targowych okazji, że ze stoiska zawsze wyjdą zadowoleni. Nie inaczej będzie i  w tym roku… tylko, z tą różnicą, że ze stoiska można będzie wyjechać. Czym? Można będzie się dowiedzieć już w dniach 12-14 lutego.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

FFiL Śnieżka SA zachęca do pozostania w domu – nowa linia komunikacji trzech czołowych marek
W obecnym kryzysie mamy szansę docenić na nowo podstawowe wartości – rodzinę i ciepło domowego ogniska. Zwalniamy życiowe tempo, a więc dostrzegamy więcej i możemy wreszcie dokończyć to, co niedokończone, np. zatroszczyć się o dom i ogród dla naszych najbliższych. Do tego nurtu nawiązuje nowa komunikacja marek z portfolio FFiL Śnieżka SA. Firma chce...
Komunikaty Komendy Głównej Policji na ekranach Screen Network
W związku z wprowadzeniem stanu epidemii w Polsce Komenda Główna Policji wraz z firmą Screen Network uruchomiła specjalną akcję ostrzegawczą na sieci 20 tysięcy ekranów digital OOH zlokalizowanych na terenie całego kraju. Komunikaty kierowane są do wszystkich osób przebywających w przestrzeni publicznej. Komenda Główna Policji zaleca pozostanie w domach, przypomina o zakazie...
Procontent uruchamia infolinię kryzysową dla przedsiębiorców
Według prognoz gospodarczych stopa bezrobocia może w niedługim czasie sięgnąć nawet 10 proc. Wiele firm planuje kolejne zwolnienia pracowników, a nawet ogłoszenie restrukturyzacji. Poszczególne kraje Europy zawieszają przepisy dotyczące upadłości firm na czas epidemii. W odpowiedzi na kryzys specjaliści od public relations udostępniają bezpłatną pomoc dla...
Awanse w dziale client engagement VMLY&R
W pierwszym kwartale tego roku do grona group account managerów agencji VMLY&R (Marta Gaś-Dmowska i Michał Brzęczkowski) dołączyli i tym samy awansowali: Anna Góreczna oraz Bartosz Mazurek. Adam Augustynowicz awansował na stanowisko regional business coordinator.
„Jeśli widzisz ten plakat, to znaczy, że nie mogłeś zostać w domu” – kampania społeczna AMS
W kwietniu na swoich analogowych i cyfrowych citylightach AMS prowadzi kampanię przypominającą tym, którzy nie mogli zostać w domu, o najważniejszych zasadach postępowania w czasie pandemii koronawirusa.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764