logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Renaulution spod znaku rombu

  PR 16.03.2021, przeczytano 1610 razy
ilustracjastrzałka

Kto widząc kształt rombu, nie ma od razu skojarzenia z Renault? Nie bez powodu. Ta figura geometryczna widnieje w logo marki od 1925 roku. I raczej nie ma mowy o zmianie! Najlepszym dowodem jest nowa wersja logo zaprezentowana w styczniu tego roku i wdrażana od kilku dni. Gilles Vidal, dyrektor designu Renault, opowiada, jak i dlaczego powstało nowe logo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/renaulution-spod-znaku-rombu,390648,artykul.html

Podczas prezentacji planu Renaulution za Luką de Meo, dyrektorem generalnym grupy, a także na grillu Renault 5 Prototype pojawiło się nowe logo Renault. Od tamtej chwili nowa wersja logo jest stopniowo wdrażana. Widać ją było w nowej kampanii reklamowej ZOE i na profilach marki w mediach społecznościowych.

- Romb jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych kształtów na świecie i w branży samochodowej. To prosty, mocny i niezwykle charakterystyczny znak. Wyzwanie polegało na tym, jak go odnowić i nadać mu nowy sens oraz wyrazić nowe, współczesne wartości marki, która wybiega w przyszłość – Gilles Vidal, dyrektor designu Renault.

Nowe logo, które oznacza nową erę w rozwoju Renault

W ciągu swojej historii marka Renault wielokrotnie zmieniała identyfikację wizualną. Ale jedna rzecz pozostała niezmienna od 1925 roku – romb, który jest podstawowym elementem logo. Natychmiast rozpoznawalny, stał się symbolem marki.

Sięgnął po niego Louis Renault. Kanciasta figura geometryczna idealnie pasowała do ówczesnych masek w kształcie daszka. Od tamtej chwili znak przeszedł już osiem zmian! A licząc ostatnią, nawet dziewięć. To doskonale pokazuje, że marka chce się zmieniać wraz ze swoją epoką.

Ostatnia wersja logo powstała w 1992 roku i choć w 2015 r. została lekko zmieniona, widać po niej upływ lat. Od 2019 roku trwały prace nad nową wersją. Jak powiedział Gilles Vidal, miało to być logo nowoczesnej, globalnej marki, dostosowane do różnych kanałów, zwłaszcza cyfrowych. Pokazane niedawno logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne. Romb jest już rozpoznawalnym znakiem marki. Ma podkreślać równowagę między szacunkiem dla dziedzictwa marki i wejściem w nową erę z całą symboliką przyszłości. Co było celem? Chcieliśmy wesprzeć proces transformacji oraz podkreślić znaczenie relacji i ludzkich wartości dla marki.

- Zmienione, zdecydowanie nowoczesne logo wpisuje się w nowe czasy i doskonale oddaje „nową falę zmian” w Renault – mówi Gilles Vidal. W naturalny sposób zostało więc pokazane po raz pierwszy podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution i pojawiło się na grillu Renault 5 Prototype. Ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkało, przekonało kierownictwo marki do oficjalnego wprowadzenia nowego logo. - Po raz pierwszy użyliśmy nowego logo w Renault 5 Prototype. Był to dla nas wymarzony obiekt do eksperymentów. Wobec entuzjazmu i bardzo pozytywnych opinii zdecydowaliśmy się na jego wprowadzenie – mówi.

Jeszcze bardziej ikoniczny romb

Według Gillesa Vidala romb symbolizuje wszystko, co ważne w Renault. Zachowanie kształtu rombu było więc oczywistością.

- Pracowaliśmy nad nową koncepcją, aby znak był zarazem prosty i bogaty w znaczenie. Aby był prawdziwym ponadczasowym znakiem rozpoznawczym, bez zbędnego efekciarstwa czy kolorów, aby był współczesną interpretacją naszego dziedzictwa graficznego – wyjaśnia dyrektor designu.

Renault już kilkakrotnie wykorzystało kreskę w swoim kultowym znaku. Było to w 1946, 1959 i 1972 roku. Nie chodziło o uleganie modzie. Jak wyjaśnia Gilles Vidal, ta kreska opowiada nam pewną historię – historię symbiozy, cyklu, drogi pomiędzy dwoma rombami, które wydają się splecione dzięki optycznemu efektowi, uzupełniają się i tworzą wrażenie ciągłego ruchu. Wyjątkowa, charakterystyczna kreska przyciąga uwagę. I to bardziej niż dwuwymiarowość.

Minimalistyczny, czysty znak bez liter czy typogramu jest w nieustannym ruchu. Dwuwymiarowość ułatwia animację, na przykład w filmach lub mediach cyfrowych, ale także w samochodzie podczas sekwencji powitalnej.

Nowe logo będzie stopniowo wprowadzane w samochodach Renault. Po raz pierwszy zobaczymy je w modelach wprowadzanych w przyszłym roku. - Do 2024 roku nowy znak pojawi się w całej gamie Renault – mówi Gilles Vidal.

ilustracjastrzałka

Źródło: Renault

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Siedziba Page Group w Warszawie projektu Bit Creative
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej...
Jak legalnie współpracować i rozliczać się z influencerami?
Coraz więcej firm, niezależnie od ich wielkości, decyduje się na współpracę z influencerami, nie tylko w celu budowania świadomości marki, ale również wpływania na decyzje zakupowe swoich klientów. Aby taka współpraca przebiegała zgodnie z prawem i przynosiła obopólne korzyści, konieczne jest zawarcie odpowiednich umów, które jasno precyzują obowiązki obu stron, sposób...
Design Anatomy z projektem biura na szczycie Olivii
Minimalizm zapewniający komfort i otwartość na zachwycający widok za oknami najwyższego piętra Olivii Star. Tak w skrócie można opisać realizację gdańskiego biura firmy Deribit spod kreski Design Anatomy.
Sport od zawsze budzi silne emocje. Kibice identyfikują się ze swoimi ulubionymi sportowcami i firmami, które z nimi współpracują. To emocjonalne zaangażowanie przekłada się na lojalność wobec marki i większą skłonność do zakupu jej produktów. Teraz kiedy opadły już emocje po tegorocznej olimpiadzie, możemy zastanowić się nad jej marketingowym...
Złe czy niewłaściwe opinie są zmorą wielu e-sklepów i podmiotów sprzedających w sieci. Pozostawione same sobie, prowadzą do problemów. Jednak blisko 2 miliony z nich, trafia do unikatowego rozwiązania oferowanego w polskiej sieci – zautomatyzowanej mediacji, wspieranej przez AI. Narzędzie oferowane przez TrustMate jest na tyle wyjątkowe, ze nie tylko polska konkurencja go nie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764