logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Replika IWP: ergonomiczna pozycja pracy przed komputerem

  PR 07.02.2012, przeczytano 5263 razy

Na łamach Gazety Wyborczej (z dnia 10.01.2012 r.) ukazał się artykuł pod tytułem „Siedzisz prosto przed komputerem? Uszkadzasz kręgosłup” opisujący wyniki badań międzynarodowego zespołu badaczy z Woodend Hospital w Aberdeen, które wykazały, że najzdrowsza dla kręgosłupa jest pozycja zrelaksowana, plecy odchylone, oparte o fotel pod kątem 120-135 stopni ze stopami na podłodze. Wyniki tych badań, prowadzonych przy wykorzystaniu obrazowania metodą pozycyjnego rezonansu magnetycznego (pMRI) zostały opublikowane w czasopismach naukowych w roku 2006.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/replika-iwp%3A-ergonomiczna-pozycja-pracy-przed-komputerem,14576,artykul.html

W 2006 roku również w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego prowadzono badania biomechaniczne nad wpływem pozycji siedząco-leżącej na obciążenie kręgosłupa i pierwsze prace podsumowujące wstępny etap badań były prezentowane w lipcu 2007 roku na 11 Międzynarodowej Konferencji HAAMAHA.

Badania, a następnie prace rozwojowe kontynuowano, a nawiązana współpraca z polskim przedsiębiorcą, firmą PROFIm oraz studiem projektowym Studio 1:1 pozwoliła na ich podstawie opracować, wdrożyć i wprowadzić na rynek europejski nowoczesne, wielofunkcyjne stanowisko do pracy z komputerem w pozycji siedząco-leżącej – fotel mPosition.

Problemy zdrowotne człowieka, wynikające z siedzącego trybu życia, bezruchu i niezdrowej pozycji ciała podczas siedzenia, skutkujące poważnymi schorzeniami kręgosłupa i rdzenia kręgowego mają długą historię, ale ich waga rośnie we współczesnym, cywilizowanym świecie opanowanym przez urządzenia cyfrowe, które, mimo deklarowanej mobilności, nadal do wygodnej obsługi wymagają, żeby użytkownik siedział.

Badania ośrodka szkockiego pozwoliły na sformułowanie zaleceń prozdrowotnych. Badania IWP zmaterializowały się w postaci produktu rynkowego, dając szansę każdemu nabywcy i użytkownikowi w praktyce, na co dzień, zapobiegać chorobom i zagrożeniom wynikającym ze współczesnych wymagań, jakie stawia nam życie w świecie cyfrowym.

Źródło: Instytut Wzornictwa Przemysłowego

www.iwp.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764