logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa

  PR 21.01.2020, przeczytano 523 razy
ilustracja

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za 63% wartości rynkowej ich przedsiębiorstw, a 91% badanych twierdzi, że reputacja ma istotne znaczenie dla kierownictwa najwyższego szczebla – dotyczy to w szczególności spółek notowanych na giełdzie oraz firm o międzynarodowym zasięgu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/reputacja-stanowi-63-proc.-wartosci-rynkowej-przedsiebiorstwa,385400,artykul.html

- Powszechnie wiadomo, że w dużej mierze sukces firmy zależy od jej reputacji – mówi Gail Heimann, prezes i dyrektor generalna Weber Shandwick na świecie. - Dzięki naszemu badaniu możemy oszacować wartość reputacji, która obecnie jest ceniona coraz wyżej. Jednocześnie badanie pokazało, że czynników kształtujących reputację przedsiębiorstwa jest coraz więcej oraz, że wszystkie one są w równym stopniu istotne.

W badaniu „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now”, zrealizowanym przez Weber Shandwick we współpracy z KRC Research, wzięło udział ponad 2 tys. przedstawicieli średnich i wyższych kadr kierowniczych z 22 krajów na całym świecie, takich jak USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Australia, Japonia czy Brazylia. Poza reputacją, raport porusza również takie obszary jak kultura korporacyjna, aktywizacja osób zarządzających oraz pracowników, a także zarządzanie ryzykiem i sytuacją kryzysową.

Coraz więcej czynników ma wpływ na reputację i wszystkie są tak samo ważne

Połowa ankietowanych zapytana o ocenę 23 czynników, które mogą mieć wpływ na reputację przedsiębiorstwa, zgodnie przyznała, że wszystkie mają istotne znaczenie, przyznając im w skali od 1 do 10 (gdzie 10 oznacza „ma istotny wpływ”), oceny od 8 do 10 punktów. Ten brak rozróżnienia pokazuje, że firmy nie mogą koncentrować się już wyłącznie na kilku wybranych aspektach. Obecnie przedsiębiorstwa powinny brać pod uwagę szereg różnych czynników, traktując wszystkie jako równie istotne, począwszy od jakości pracowników i produktów, poprzez wyniki finansowe i kulturę korporacyjną, aż po etykę i wartości.

ilustracjastrzałka

- Właściwie można powiedzieć, że dzisiaj wszystko ma wpływ na reputację firmy, a możliwości wzmacniania reputacji jest tak samo dużo, jak czynników ryzyka. W świecie podłączonym do mediów społecznościowych widać praktycznie wszystko, a wszyscy interesariusze mają możliwość wyrażenia swojej opinii, oceniając przedsiębiorstwa pod każdym aspektem, czy to od strony etycznej, przywództwa, czy wartości. Ważne jest, aby zarządzając reputacją nie pominąć żadnego czynnika – skomentowała Agnieszka Dziedzic, partner zarządzający Weber Shandwick w Polsce.

Biorąc to pod uwagę, zarządzanie reputacją, a w szczególności działania mające na celu jej ochronę, wymagają niezwykłej czujności i ostrości widzenia. Spośród globalnych menedżerów, którzy przyznali, że w ciągu ostatnich dwóch, trzech lat ich firmy doświadczyły kryzysu, który wpłynął negatywnie na ich reputację, aż 76% stwierdziło, że można mu było zapobiec.

- Zarządzanie reputacją to praca na okrągło, 24h na dobę, przez cały rok – dodała Agnieszka Dziedzic.

Pomiar i komunikacja reputacji

Według 91% badanych, reputacja ma istotne znaczenie dla zarządów firm, a ponad połowa uważa, że jest ona dla nich nawet bardzo ważna. Jednocześnie 71% potwierdziło, że zarząd przedsiębiorstwa mierzy lub monitoruje reputację firmy. Najczęściej wykorzystywane narzędzia to badania satysfakcji i zaangażowania pracowników (47 proc.), wyniki sprzedażowe i finansowe (45 proc.), badania wśród interesariuszy (40 proc.), nagrody i udział w rankingach branżowych (37 proc.), a także oceny, recenzje oraz wzrost nowych klientów (36 proc.).

Nie dziwi więc, że coraz częściej temat zarządzania reputacją pojawia się w komunikacji ze strony zarządu. 69% respondentów potwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy reputacja była omawiana przez kierownictwo wyższego szczebla w komunikacji z pracownikami, a w spółkach notowanych na giełdzie w komunikacji z akcjonariuszami (57%). Rośnie znaczenie komunikowania wartości firmy. 79 proc. badanych menedżerów jest zdania, że istotny wpływ na to, jak postrzegana jest firma, ma to czy CEO komunikuje wartości przedsiębiorstwa.

  • Podsumowanie raportu „The State of Corporate Reputation in 2020: Everything Matters Now” w języku angielskim dostępne jest do pobrania TUTAJ[PDF], natomiast pełen raport dostępny jest do pobrania TUTAJ[PDF].

Źródło: Weber Shandwick

www.webershandwick.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
Opakowanie kluczem do serc klientów
Walentynki to, obok Bożego Narodzenia i Wielkanocy, najbardziej dochodowe święto w Polsce. Według wyliczeń analityków Open Finance w ubiegłym roku każdy Polak wydał na nie średnio 277 złotych. Wyjątkowo chętnie klienci kupują wtedy m.in. czekoladki i inne produkty opatrzone serduszkami czy różami. O zakupie decyduje w takich przypadkach nie tylko promocja czy...
Sześć sklepów internetowych działających na platformie Shoper zostało laureatami ostatniej edycji rankingu serwisu Opineo zbierającego oceny nadawane e-sklepom przez klientów. Ekspertka ze sklepu Xiaomi-Poland.pl, który znalazł się w czołówce w kategorii “Telefony”, opowiada, jak pozyskiwać pozytywne opinie i dlaczego to takie ważne dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764