Koniec roku to rozstrzygnięcia międzynarodowych konkursów komunikacyjnych, które przyniosły Resideo aż cztery nagrody:
- Stevie Awards for Women in Business (złoto)
- MarCom Awards (platyna)
- Spotlight Awards (złoto)
- Global Digital PR Awards („najlepsze wykorzystanie YouTube'a")
O kampanii Smart Boy 2 (Smart Trick)
W wyniku pandemii COVID-19 funkcja naszych domów znacznie się poszerzyła. Strefy wcześniej ograniczone do odpoczynku stały się wielofunkcyjnymi przestrzeniami, w których nie tylko mieszkamy, ale też pracujemy, uprawiamy sporty i bawimy się. Zmiana ta sprawiła, że zaczęliśmy poświęcać więcej czasu oraz uwagi do zarządzania przestrzenią swoich domów, co z kolei doprowadziło do większego zainteresowania technologiami smart home. Na fali tych zmian Resideo postanowiło wprowadzić inteligentny termostat evohome evolved, który umożliwia łatwe kontrolowanie temperatury w domu. Firma promowała go w krajach Europy Środkowo-Wschodniej poprzez kampanię „Smart Boy 2 (Smart Trick)”, będącą kontynuacją akcji „Smart Boy”.
Firma Resideo, której przyświeca hasło „Komfort dla każdego z Resideo” postanowiła poprzez kampanię zwrócić się do konsumentów oraz instalatorów i zakomunikować im, że nowoczesne technologie są łatwe w użyciu i w instalacji.
Filarem kampanii jest spot oparty na storytellingu. Przedstawia historię chłopca, który uczy swoich dziadków korzystania ze świeżo zamontowanego termostatu evohome evolved. Film został obejrzany prawie 1.5 mln razy w Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
- 4 nagrody w międzynarodowych konkursach to bardzo duże wyróżnienie dla kampanii „Smart Boy 2 (Smart Trick)”. Taki wynik znacząco przewyższa nasze oczekiwania – mówi odpowiedzialna za kampanię Natalia Długosz, manager ds. marketingu i komunikacji Resideo w regionie EMEA.
O konkursach
Stevie Awards for Women in Business
Natalia Długosz otrzymała złotą nagrodę w kategorii “Communications or PR Campaign of the Year – Technology”.
Nagrody biznesowe Stevie Awards powstały w 2002 r., by honorować i wzbudzać publiczne uznanie dla osiągnięć światowych organizacji i pracujących dla nich profesjonalistów. Wśród jurorów znajduje się wielu szanowanych na świecie menedżerów, przedsiębiorców, innowatorów i pedagogów biznesu. Każdego roku organizacje z ponad 70 krajów zgłaszają do konkursu Stevie Awards ponad 12 000 nominacji.
Jednym z 8 konkursów wchodzących w skład Stevie Awards jest Stevie Awards for Women in Business, którego celem jest wyróżnienie osiągnięć przedsiębiorczyń, kobiet na stanowiskach kierowniczych oraz organizacji, którymi kierują. W tym roku do Stevie Awards for Women in Business zgłoszono ponad 1500 projektów do ponad 100 kategorii, takich jak: Executive of the Year, Entrepreneur of the Year, Company of the Year, Startup of the Year, Women Helping Women oraz Women Run Workplace of the Year. Finalistki zostały wyłonione na podstawie średnich ocen ponad 200 profesjonalistów biznesowych z całego świata.
MarCom Awards
Kampania Resideo „Smart Boy 2 (Smart Trick)” zdobyła platynową nagrodę w konkursie MarCom Awards w kategorii „YouTube Video”.
MarCom Awards to międzynarodowy konkurs, honorujący doskonałość w marketingu i komunikacji. Jego organizatorem jest Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP) – międzynarodowa organizacja, założona w 1995 roku, która zrzesza kilka tysięcy profesjonalistów z dziedziny marketingu, komunikacji, reklamy i public relations. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 6000 prac z ponad 40 krajów.
Spotlight
Resideo, którego kampania „Smart Boy 2 (Smart Trick)” otrzymała 98/100 punktów w kategorii Video/Audio, a tym samym zdobyła złotą nagrodę.
Spotlight jest jednym z kilku konkursów, które League of American Communications Professionals LLC organizuje co kwartał. Celem LACP, pełniącego rolę forum dla branży public relations, jest wyróżnianie firm stosujących dobre praktyki w komunikacji. W tegorocznej edycji do konkursu przystąpiło 500 organizacji z kilkunastu krajów świata.
Global Digital PR Awards
Spot „Pawełek – bohater domu” - filar kampanii „Smart Boy 2 (Smart Trick)” - został uznany przez jury Global Digital PR Awards za „najlepsze wykorzystanie YouTube”.
Głównym celem The Global Digital PR Awards jest uhonorowanie organizacji, które wyróżniają się działaniami public relations w sferze cyfrowej. Jury, w skład którego wchodzą światowi eksperci i liderzy branży oceniają sposób, w jaki firma m.in. napędza widoczność w wyszukiwarkach i ruch na stronach internetowych oraz podnosi świadomość marki. Wspomniany program to jeden z ponad 30 konkursów organizowanych przez Don’t Panic – agencję nagradzającą działania firm w dziedzinie social, search, digital i tech na całym świecie.
Źródło: Resideo