logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Respirator ostatniej szansy z drukarki 3D - projekt inżynierów z Krakowa

  PR 27.03.2020, przeczytano 1044 razy
ilustracja

Pomysł stworzenia respiratora ostatniej szansy - czyli urządzenia, którego wytworzenie możliwe jest przy użyciu drukarki 3D oraz powszechnie dostępnych elementów - zrodził się w zespole krakowskiej firmy Urbicum, specjalizującej się w druku 3D.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/respirator-ostatniej-szansy-z-drukarki-3d---projekt-inzynierow-z-krakowa,386292,artykul.html

- Opracowanie koncepcji VentilAid zajęło naszemu głównemu konstruktorowi Mateuszowi Janowskiemu zaledwie dwa dni  - opowiada Szymon Chrupczalski z Urbicum. - VentilAid jest pozbawiony najpoważniejszej wady podobnych projektów - czyli konieczności stosowania trudnodostępnych elementów. Stworzyliśmy projekt w pełni funkcjonalnego urządzenia, w którym łączny koszt komponentów wynosi ok. 200 zł.

Niski koszt jest bardzo ważnym czynnikiem, ponieważ - jak przewidują autorzy projektu - zapotrzebowanie na respiratory będzie tylko rosło w najbliższych miesiącach. Realny jest także scenariusz, w którym wzrastający popyt spowoduje drastyczny wzrost cen urządzeń, co może postawić chorych w biedniejszych rejonach świata w jeszcze trudniejszej sytuacji.

Pełna dokumentacja pierwszego działającego prototypu VentilAid jest dostępna do pobrania ze strony projektu www.ventilaid.org. Zawiera ona komplet informacji niezbędnych do wydrukowania i uruchomienia działającego respiratora. Na ukończeniu są prace nad drugą wersją, która różnić się będzie od pierwszego większą niezależnością źródeł zasilania i możliwością użycia jeszcze prostszych komponentów.

Twórcy VentilAid apelują o pomoc. - Zwracamy się z gorącą prośbą do lekarzy, anestezjologów i techników szpitalnych z doświadczeniem w pracy z respiratorami a także do inżynierów specjalizujących się w druku 3D oraz menedżerów, którzy mogą pomóc nam rozwijać ten projekt - mówi Szymon Chrupczalski. - Liczymy na to, że znajdziemy ludzi dobrej woli z całego świata. Razem możemy uratować życie wielu osób.

Zespół projektowy

Szymon Chrupczalski - szef i główny organizator w Urbicum. Urodzony w Krakowie w 1981 roku. Z wykształcenia ekonomista i prawnik. Przedsiębiorca, podróżnik. Od 15 lat skutecznie rozwija edukację ekonomiczną i wolną przedsiębiorczość w Polsce.

Mateusz Janowski - twórca projektu, szef i główny konstruktor w Urbicum. Urodzony w Krośnie w 1986 roku. Przedsiębiorca i projektant. Buduje maszyny od 12 lat, rozbiera je od 30.

Specjalizuje się w projektowaniu maszyn CNC takich jak drukarki 3d oraz wdrażaniu ich do produkcji. Swoją przygodę z budową maszyn rozpoczął konstruowania małych elektrowni wiatrowych, następnie motocykli i rowerów elektrycznych. Projekty, które realizował nieustannie napotykały jednak na główny problem - prototypowanie było uciążliwe, czasochłonne i drogie. Po odkryciu druku 3D zaczął samodzielnie pracować nad własnymi rozwiązaniami, pojawiły się pierwsze komercyjne zamówienia i produkty, na których zbudowano firmę Urbicum. 

Źródło: Urbicum

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764