logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Retail Challenge, czyli współczesne szanse i wyzwania

  PR 28.11.2022, przeczytano 321 razy
ilustracja

Zmiany na rynku, stale powstające trendy i nowe wyzwania, które pojawiają się przed sieciami handlowymi, wpływają na powstawanie wydarzeń tematycznych, które są dedykowane branżowym specjalistom. Stanowią doskonałą okazję do wymiany doświadczeń oraz wskazówek, a także są okazją do wzięcia udziału w ciekawych dyskusjach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retail-challenge%2C-czyli-wspolczesne-szanse-i-wyzwania-,398137,artykul.html

Takim wydarzeniem jest m.in. Retail Challenge Poland. W tegorocznej edycji konferencji wziął udział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska, który jako panelista, miał okazję podzielić się z uczestnikami swoją merytoryczną wiedzą i rynkowymi spostrzeżeniami.

Nowe wyzwania

- Udział w tegorocznej edycji Retail Challenge stanowił doskonałą okazję do spotkania osób, które koordynują działania sieci handlowych i wymienienia z nimi swoich przemyśleń. Było to dobre, intensywne doświadczenie, które oferowało wiele ciekawych paneli tematycznych. Tegoroczna edycja różniła się od poprzednich ze względu na obecną sytuację gospodarczą. Z pewnością wymogła ona na markach, również na nas, podjęcie odpowiednich kroków, aby jak najlepiej funkcjonować w ciężkich czasach. Sieć Maxi Zoo nie zwalnia tempa i skutecznie realizujemy założoną wcześniej strategię. Oczywiście obserwujemy to, co dzieje się wokół nas i szczegółowo analizujemy trendy konsumenckie. Jednym z kluczowych wyzwań nadal pozostaje logistyka, dostępność produktów oraz ich stale rosnące ceny. Jesteśmy całkowicie świadomi tego, że nie możemy przekładać ciężkiej sytuacji gospodarczej na naszych konsumentów, dlatego ciągle dostosowujemy się do sytuacji na rynku i podejmujemy działania, które pozwalają skutecznie zarządzać naszą siecią. Wspomniane trudności rynku są dla nas również swego rodzaju wyzwaniem, ponieważ wymuszają szukanie dróg, będących gwarancją stałego rozwoju naszej sieci. W strategii Maxi Zoo od początku jednym z głównych punktów była analiza potrzeb konsumentów. Każdego dnia badamy ich reakcje i dostosowujemy taktyki oraz działania promocyjne tak, aby w naszych sklepach zawsze mogli znaleźć atrakcyjne produkty w korzystnych cenach. Bycie jak najbliżej klienta to cecha, która nas wyróżnia. Mam na myśli zarówno skupianie się na potrzebach, jak i poziom obsługi w każdej z naszych placówek. – powiedział Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.

Ekspansja najistotniejszym elementem strategii

Wspomniane wyzwania oraz dynamiczne zmiany, które są dostrzegalne na rynku, dotyczą również szukania sposobów na utrzymanie rentowności sklepów stacjonarnych. Marka Maxi Zoo Polska od samego początku postawiła na mocną ekspansję i na przestrzeni lat udowodniła, że trzymanie się założeń i dążenie do realizacji celu mogą być gwarancją sukcesu. Pomimo wzrostu podstawowych kosztów utrzymania placówek, marka nie rezygnuje ze swojej strategii i sukcesywnie poszerza swoje zasięgi.

- Jak już wspomniałem, robimy wszystko, żeby nie przekładać podwyżek na naszych klientów. Praca nad optymalizacją kosztów oczywiście nie jest łatwa. Ciągle szukamy nowych rozwiązań, które nie polegają jedynie na przysłowiowym cięciu kosztów. Staramy się wykorzystywać możliwości technologiczne, które sukcesywnie wdrażamy do naszych sklepów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że oszczędnościowe wyzwania będą z nami na najbliższe lata, dlatego budujemy odpowiedni ekosystem, który pozwoli na prawidłowe i ekologiczne funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. – dodał Bartłomiej Łętocha, Dyrektor Sprzedaży sieci Maxi Zoo Polska.

Prowadzenie ekspansji to aktualnie wychodzenie naprzeciw wielu wyzwaniom, które z biegiem czasu stają się coraz większe. W rozwoju oraz podejmowaniu decyzji kluczowa jest odpowiednia strategia. Odpowiednio ułożona może pozwolić na rozwój, nawet w trudnych czasach.

Źródło: Maxi Zoo

www.maxizoo.pl


brak ikonki
+

Tekst opublikował użytkownik: BartoszRzepa

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764