logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Retail Congress 2015 - konferencja dla sieci handlowych

  PR 01.10.2015, przeczytano 1577 razy
ilustracjastrzałka

Retail Congress 2015 jest głównym wydarzeniem towarzyszącym VI Międzynarodowym Targom Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2015. Udział w konferencji daje możliwość pozyskania branżowej wiedzy, zapoznania się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. To tam będzie można dowiedzieć się „kim jest klient 2016”, jak sprostać jego potrzebom, a także jak stworzyć oryginalny koncept  sklepu. Retail Congress odbędzie się pierwszego dnia targów, tj. 18 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/retail-congress-2015---konferencja-dla-sieci-handlowych,26127,artykul.html

Konferencja Retail Congress dedykowana jest zarządzającym sieciami handlowymi oraz właścicielom sklepów. Podzielona będzie na trzy sesje: pierwsza pt. „Klient” przybliży zachowania współczesnego konsumenta, druga pt. „Koncept” będzie poświęcona aranżacji przestrzeni handlowej. Całość zakończy się częścią pt. „Innowacje”, podczas której eksperci przedstawią najnowsze rozwiązania przeznaczone dla branży retail.

Bezcenna wiedza o kliencie 2016

Podczas części zatytułowanej „Klient” słuchacze przekonają się jak wiele informacji dostarczają badania rynkowe i analiza zachowań klienta. Na ich podstawie Mariusz Pyc, Client Service Director z firmy badawczej Open Research, przedstawi słuchaczom 5 segmentów, w ramach których można dziś klasyfikować współczesnego konsumenta. Zdaniem eksperta z badań można uzyskać unikalną wiedzę na temat jego potrzeb, misji zakupowej, a także konkretnych zachowań w sklepie. To z kolei umożliwia stworzenie właściwego profilu, a co za tym idzie zaplanowanie skutecznych rozwiązań komunikacyjnych w miejscu sprzedaży. – Podczas konferencji chciałbym przekonać słuchaczy, że warto korzystać z metod badawczych, by dowiedzieć się jaki jest nasz klient, jak odbiera aranżację sklepu, po jakie produkty sięga, a co omija – mówi Mariusz Pyc. Dodaje także, że właściwe określenie klienta to klucz do sukcesu placówki handlowej. – Warto pozyskać takie informacje, a nie tylko polegać na własnej intuicji – dodaje.

Z kolei Joanna Bociąg, konsultant firmy Branch Brothers, omówi kwestię zarządzania doświadczeniem klienta online i offline. Podkreśla, że powinno być ono traktowane całościowo, by na każdym etapie dbać o kupującego. Ekspertka przedstawi również sposoby na tworzenie niezapomnianych doświadczeń zakupowych - zapamiętywanych i budujących lojalność. – Chciałabym zainspirować uczestników konferencji do zmian w sposobie prowadzenia firm, a także ukierunkowania kluczowych działań na zapewnienie klientom pozytywnego odbioru marki – zapowiada Joanna Bociąg.

Wykreować wyjątkowy sklep

Druga sesja konferencji pt. „Koncept” poświęcona będzie projektowaniu przestrzeni handlowej. Eksperci powiedzą o roli unikalnego konceptu placówki handlowej, który wyróżni ją na rynku i spełni oczekiwania współczesnego klienta. Przedstawią także filozofię tworzenia indywidualnych projektów wnętrz, które bazują na analizie oczekiwań rynku, łączą je z potrzebami klienta i inwestora, który w rezultacie odniesie sukces biznesowy.

W tej części wydarzenia znani projektanci przybliżą również przykłady remodelingu placówek, które podążają za klientem uwzględniając jego zmieniające się potrzeby. Sesja „Koncept” będzie zakończona panelem dyskusyjnym, w którym eksperci poszukają odpowiedzi na to jak pogodzić potrzeby rynku, oczekiwania inwestora oraz pomysły projektanta.

Innowacyjne rozwiązania

Trzecia sesja „Innowacje” umożliwi uczestnikom zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami niezbędnymi przy zarządzaniu współczesną siecią handlową. Prezentowane będą narzędzia dedykowane rynkowi konsumenckiemu m.in. w zakresie rozwiązań mobilnych, automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów. Nie zabraknie informacji na temat innowacyjnych systemów opakowań zwrotnych, co jest kluczowe przy optymalizacji kosztów logistycznych. Będzie można także poznać najnowsze sposoby zarządzania reklamą wizualną w miejscu sprzedaży oraz na urządzeniach fiskalnych.

Konkurs Best Shop Concept 2015

Poza wiedzą przekazywaną podczas konferencji Retail Congress organizatorzy Targów RetailShow wyróżnią ciekawe przykłady nowo otwartych konceptów sklepowych. Zarządzający i właściciele, ale i wykonawcy mogą zgłaszać do konkursu „Best Shop Concept 2015” sklepy w różnych formatach, tj. sklep odzieżowy, specjalistyczny, hipermarket, supermarket, dyskont, sklep typu convenience oraz sklep po remodelingu. Jury nagrodzi te, które odznaczają się pod względem estetycznym i użytkowym, a zarazem stanowią spójny i unikalny koncept. Osoby zainteresowane mogą zgłosić sklep do 31 października 2015, udział w konkursie jest bezpłatny. Formularze znajdują się na stronie http://www.retailshow.pl/pl/best-shop-concept.

Informacje praktyczne

Konferencja Retail Congress 2015 odbędzie się 18 listopada br. w godzinach 10:00 – 16:00 w sali konferencyjnej C1 na I piętrze w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Koszt uczestnictwa wynosi 390 zł. Retail Congress 2015 stanowi część programu wydarzeń towarzyszących VI Międzynarodowych Targów Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2015. Organizatorem konferencji i targów jest firma ECP Polska. Wstęp na targi jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej lub w recepcji w dniu targów http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja.

Źródło: ECP Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764